DIGIarena.e15.cz

Jak vznikla fotografie týdne: O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech

Jak vznikla fotografie týdne: O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech

Petr Dvořák (s přezdívkou Oko-nomada v galerii DIGIarény) autor dnes vyhlášené fotografie týdne, popisuje pozadí vzniku svého snímku O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech.

Klepněte pro větší obrázek
O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech (foto: Oko-nomada)

Běžně na koncertech nefotografuji, chodívám si je užít jiným způsobem a fotoaparát nechávám doma. Koncert mistrů konaný v Galerii v Jedlové u Poličky byl první a zatím poslední výjimkou a to ze dvou důvodů: jednak se konal v místě kde prožil můj otec, který mě naučil dívat se kolem sebe a zasvětil do "tajů" fotografie, dětství a já tam nikdy nebyl. A druhým důvodem bylo, že uvidím svůj hudební idol z mládí na vlastní oči v prostředí, s lehkou nadsázkou lze říct, takové malé zahradní slavnosti.

Napadlo mě, že by tam mohly být nebývalé možnosti k fotografování, dostat se k hudebníkům na kontakt. Což se naplnilo netušenou měrou. Ten den nebylo příznivé počasí, bylo chladno a každou chvíli se přehnala dešťová přeháňka. Na koncert se nečekaně vyčasilo, no akorát přestalo pršet. Obloha však zůstala zamračená, takže světlo nijak nepřálo.

Collegium Musicum byli jako poslední vystupující. Nebyl jsem zdaleka sám, kdo je chtěl zachytit z blízka, pódium bylo po celou dobu obležené spoustou fotografů. Bylo možné si na chvilku i stoupnout na pódium a udělat fotografii v podstatě na kontakt od hudebníka. V průběhu koncertu se mi podařilo exponovat docela slušný počet fotografií. Opět jsem fotografoval svým stylem, pocitově. Koukal se kolem sebe, fotoaparát neustále připravený. Pokud jsem tušil fotografii přiložil hledáček k oku a v pravou chvíli zmáčkl spoušť, což se pochopitelně ne vždy povedlo.

A jaký byl postproces u této fotografie? Kompozici se snažím vytvořit už před zmáčknutím spouště. Takže jsem ji nejprve nepatrně ořízl. Potom pomocí úrovní v Zoneru ztmavil a dál už následoval rámeček, zmenšení, nezbytné doostření a výsledek byl venku. Ještě, jak mám ve zvyku, následoval proces "zrání". K žádným dalším úpravám však už u této fotografie nedošlo.

Fotografie týdne: O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech

Fotografie týdne: O jedněch Hamondkách a dvou fotoaparátech

Syntéza obrazu a hudby může být velice silná a působivá. Dnešní fotografie týdne sází na spojení dokonalého světla, atmosféry a hudby. Lze si představit plnější zážitek z umění?

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Pták byl vždy vnímán jako určitý symbol svobody. Být volný jako pták. Toto lidové, ale také literární, tvrzení může vycházet ze dvou základních možných pohybů letce. Může se pohybovat horizontálně bez ohledu na překážky.