DIGIarena.e15.cz

Jak vznikla fotografie týdne Strahovský klášter

Jak vznikla fotografie týdne Strahovský klášter

Nepříznivé počasí, ani mlha ani smog a navíc cesta do práce přes Karlův most. Jako vždy mě zaujalo množství turistů, kteří se snažili z této oblíbené parkety nasvítit bleskem Hradčany. Tento nápad se mi moc nezdál a zaměřil jsem svůj pohled poněkud doleva na opomíjené kontury Strahovského kláštera.

Namířil jsem objektiv a zakomponoval. Cvak, kontrolní pohled na displej, nic moc. Přemýšlím o jiné kompozici a zvažuji výstup na historické kameny mostu, aby ta zpráva o klášteře byla přece jen více vypovídající. Ihned zamítám.

Klepněte pro větší obrázek 
Strahovský klášter, foto:jokr7

Kdyby aspoň racek. Prolétá hejno holubů, rychle namířím, cvak a jsou v trapu včetně kompozice. Stativ nemaje opírám se o podstavec svatého, zakomponuji a čekám, čekám, čekám. Zpětným odhadem bratru 15 minut pořízeno 10 snímků, kdy letci nerespektovali můj kompoziční záměr. Až konečně přilétá "inteligent" a já spokojeně odcházím.

Fotografie týdne: Strahovský klášter

Fotografie týdne: Strahovský klášter

Fotografie je vždy určitým zakonzervováním okamžiku. Ta dnešní nabízí spojení živého a kamenného, kultury a přírody.

Doma už jen převod do čb, šoupátka úrovní, aby se klášter neztratil a ty šedivé tóny natónovány. Linka, rámeček v tónu a šmitec. Přichází vnuk a tak se ptám "chceš ji do pokojíčku na zeď" odpověď je nekompromisní "tudle teda né,ukaž mi jinou" . Tak budu muset ještě něco nafotit.

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

V řecké mytologii, ale také v dalších starověkých náboženských systémech je možné vidět, že existuje bůh Slunce, jako jedna z klíčových postav celého panteonu. Někde k němu bývá přiřazována také jistá moudrost nebo nadvláda nad živými.

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Teilhard de Chardin má ve své knize Úvahy o štěstí zajímavý obraz lidí, které dělí do tří kategorií. Jde o horolezce, kteří se chystají na výstup.

Fotografie týdne: Starosti

Fotografie týdne: Starosti

Slovo starost etymologicky souvisí se stářím, je odvozeno od jeho představy, jako věku truchlivého či smutného. Být starý a mrzutý, je tedy jistým jazykovým rámováním, které se zde užilo a jehož základní strukturu slov dodnes nese.

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Říká se, že do dýní a do lidí, člověk zvenčí nevidí. A zatímco u dýně je možné užívat různé diagnostické metody pro zkoumání toho, co je uvnitř, tak u člověka to jde hůře. Respektive zkoumat můžeme mnohé, ale onoho vnitřního se zatím dokážeme dotýkat skutečně jen málo.

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Moderní umění je vždy specifické tím, že aby se člověku líbilo, musí se ho naučit konzumovat. Někdy se s nadsázkou říká, že je třeba sníst sto oliv, aby nám zachutnaly. S uměním je to přitom podobné. To, co nekopíruje dlouhodobě zažité vzory se může jevit nedostupně či nepěkně.

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.