DIGIarena.e15.cz

Jak vznikla fotografie týdne: Wild wild west

Jak vznikla fotografie týdne: Wild wild west

Zprvu se zdálo že to bude obyčejný sobotní den v Praze, ale protože byl tříkrálový svátek, našli jsme zajímavý výlet, kdy byl vypraven parní vlak do Brandýsa nad Labem. Rozhodli jsme se, že vezmeme děti na celodenní výlet.

A protože byl vlak parní, zvolila jsem pro syna starý kabát s myšlenkou na případné fotografování. Počasí sice nebylo zrovna nakloněné fotografování, ale v závěru cesty mi hrálo do karet, když jsem narazila na zajímavý záběr, kdy se na pozadí místo modré oblohy byla mohutná oblaka. Počkala jsem, až budou všichni cestující pryč ze záběru a teprve poté začala fotografovat.

Klepněte pro větší obrázek 
Wild wild west, foto: tracytomsickova,
Canon EOS 5D Mark II, Canon 85mm/1,8f, 1/640 s, f/2,2, ISO 400

Malou chvíli před příjezdem vlaku jsme se zeptala syna, jestli by si vzal do ruky kapesní hodinky a stoupnul si na schůdky parního vlaku. Byl z toho mírně vystrašený, ale nakonec vyhrála zvědavost nad strachem a vše zvládnul. V ten okamžik fotografie vznikla. Fotografii jsem mírně podexponovala, protože při zamračené obloze obvykle nastává problém s vypálenou oblohou, které jsme se chtěla vyhnout. Poté jsme pokračovali v cestě a syn byl celý šťastný, že může mít hodinky celý den u sebe.

Fotografie týdne: Wild wild west

Fotografie týdne: Wild wild west

Cestou za aranžovanými fotografiemi, vzpomínkami, sny a kapesními hodinkami, vyráží v teniskách malý chlapec v hlavní roli fotografie týdne.

Fotografie byla upravená nejprve v Lightroomu a poté ještě ve Photoshopu. V Lightroomu jsem upravila, barevné vyvážení, expozici a kontrast. Následně jsem pracovala ve Photoshopu. Nejprve jsem upravila několik mírně přeexponovaných míst, následovalo prosvětlení tváře pomocí křivek a doostření očí.

Dalším krokem byla saturace barev a použití cross procesinngu, chtěl jsem dosáhnout snímku bohatého na kontrast a polotóny, než začnu fotografii převádět do černobílé. Následovalo přidání vinětace a poté použití gradientu pro převod do černobílé. Poté jsme ještě přidala vrstvu s nazelenalým filtrem s velkou průhledností a doladila kontrast snímku pomocí křivek a úrovní.

Další článek




celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Musím súhlasiť, vydarená fotka aj prevedenie… jz 15. 6. 2013, 04:44
Perfektní. Výborně zpracované! Jan Strako3 12. 6. 2013, 15:09

Další podobné články

Fotografie týdne: Počula si ...

Fotografie týdne: Počula si ...

Podle Hanse Urs von Balthasara znamená slovo komunita etymologicky spojení dvou slov dohromady či spolu a zeď. Zeď, je to, co odděluje členy komunity od těch ostatních. Je to prostor bezpečí za hradbami, který vyžaduje jistou loajalitu, společný jazyk, hodnoty, či blízkost.

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Jen několik málo fotografií se stalo opravdu ikonickými – každý je viděl a snadno si je vybaví. Mnohá tato díla mají moc promítnout se do reálného světa a ovlivnit skutečnost. Patří mezi ně i snímek Dorothey Langeové Kočující matka.

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Sledovat kulturu toho, jak nakládáme s mrtvými je nesmírně zajímavé a poučné, nikoli kvůli nim samotným, ale především proto, že nám ukazuje, jak k vlastní smrti a bytí ve světě přistupujeme sami

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Emoce patří mezi nesporně literárně nejreflektovanější, ale současně nejméně vážně branou složku, lidského myšlení či osobnosti vůbec.

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Fotografie týdne: Za oponou

Fotografie týdne: Za oponou

Hannah Arendtová ve své knize Původ totalitarismu nesmírně pečlivě analyzuje to, jak snadno člověk upadne do schémat veřejného mínění, aniž by byl schopen a ochoten napřít svůj kritický úsudek, jenž by mohl vést k tomu, že některá obecně tradovaná interpretační pojetí překročí nebo problematizuje.