DIGIarena.e15.cz

Jak vznikla fotografie týdne: Za světlem

Jak vznikla fotografie týdne: Za světlem

Jack08, autor dnes vyhlášené fotografie týdne, popisuje pozadí vzniku svého snímku.

Klepněte pro větší obrázek
=za světlem= (foto: Jack08)

Fotografie vznikla v podloubí na pražském Pohořelci v okamžiku, kdy podloubím prosvítalo pozdně odpolední světlo a kam směřoval i kráčející mladší pár. Základ tedy tvoří street fotografie. Doma jsem byl z fotografie poněkud zklamán, protože nenaplňovala to, co jsem od ní původně očekával. Nejvíce mi vadilo rušivé prostředí před podloubím, kde bylo vidět několik dopravních značek, modrý kontejner polepený plakáty atd. Snímek byl pořízen v časovém presu (fotografované jsem neznal, tudíž nebylo možné je požádat o chvilku strpení...) anavíc v ne zcela ideální kompozici. Zaujal mě však postoj a pohled muže v brýlích, jehož obroučky spolu s prosvítajícím světlem působí zajímavě. Pokusil jsem se tedy na fotografii nějak zapracovat, jal se úprav a výsledek je takový, jaký vidíte. Snaha o osobitější výtvarné zpracování jako u většiny fotografií by měla být patrná.

Fotku jsem nejprve oříznul do vybraného formátu, provedl základní úpravy RAWu, převedl do TIFFu a pokračoval úpravou ve Photoshopu. Postup práce s texturou je podobný – stejnýjako ve většině jiných úprav. Zde jsem použil dvě vrstvy stejné textury dřeva. Obě vrstvy jsou v různé volbě režimu prolnutí Odečíst a Rozdíl. Mezi obě vrstvy dřeva a na její druhou (resp. poslední) vrstvu je vložena stejná fotografie jako základní na pozadí, které jsou opět v různém prolnutí Měkké světlo, Překrýt, Odstín aj. Může se to zdát komplikované, ale jde v podstatě o vrstvy v různém prolnutí a krytí. Kdo používá Photoshop ví, že nejjednodušší je kliknout na Styl vrstvy vybrat volby režimu prolnutí Normální a šipkou dolů pomocí klávesnice pouze projíždět „on-lne“ všechny režimy, vybrat nejvíce vyhovující pro daný okamžik a zvolit sílu krytí výplně v procentech. Nakonec přišla na řadu barevná úprava, tónování a kontrast v LAB barevném prostoru.

Fotografie týdne: Za světlem

Fotografie týdne: Za světlem

Světlo je zřejmě nejdůležitějším výtvarným prostředkem, který má člověk k dispozici – od gotických oken a vitráží až po digitální fotoaparáty – hraje právě světlo klíčovou roli ve vnímání krásy a umění.

Další článek




celkem 6 komentářů

Nejnovější komentáře

Tomuto dilu lepe prislusi oznaceni grafika n… Tomas 26. 5. 2012, 11:21
dobrý nápad a dobře provedený. Janiny 24. 5. 2012, 09:16
no vidíš, alespoň ses podruhé vrátil abys vy… jack08 23. 5. 2012, 17:15
Vždyť je to krásné: "Doma jsem byl z fotogra… Martin Kozak 23. 5. 2012, 16:17
Skoda, ze se nepovedlo tak jak popisujes v z… jokr7 23. 5. 2012, 14:02

Další podobné články

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Jen několik málo fotografií se stalo opravdu ikonickými – každý je viděl a snadno si je vybaví. Mnohá tato díla mají moc promítnout se do reálného světa a ovlivnit skutečnost. Patří mezi ně i snímek Dorothey Langeové Kočující matka.

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Sledovat kulturu toho, jak nakládáme s mrtvými je nesmírně zajímavé a poučné, nikoli kvůli nim samotným, ale především proto, že nám ukazuje, jak k vlastní smrti a bytí ve světě přistupujeme sami

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Emoce patří mezi nesporně literárně nejreflektovanější, ale současně nejméně vážně branou složku, lidského myšlení či osobnosti vůbec.

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Fotografie týdne: Za oponou

Fotografie týdne: Za oponou

Hannah Arendtová ve své knize Původ totalitarismu nesmírně pečlivě analyzuje to, jak snadno člověk upadne do schémat veřejného mínění, aniž by byl schopen a ochoten napřít svůj kritický úsudek, jenž by mohl vést k tomu, že některá obecně tradovaná interpretační pojetí překročí nebo problematizuje.

Zkázonosné selfie. Návštěvnice muzea poškodili obrazy Dalího a Goyi

Zkázonosné selfie. Návštěvnice muzea poškodili obrazy Dalího a Goyi