DIGIarena.e15.cz

Jaké bylo patnácté Digifórum?

Zajímáte se o aktuální dění na poli digitální fotografie? Nemáte rádi „papírové“ představování? Pak vám jistě neutekl letošní jubilejní ročník pražského Digifóra.

A pokud utekl, tak se vám pokusím alespoň přiblížit obsah letošního ročníku s pořadovým číslem patnáct. Pořadatelé opět vsadili na kongresové centrum hotelu Clairon, které si již v minulosti osvědčilo.

Klepněte pro větší obrázek
max. velikost
Návštěvníky vítaly příjemně vystupující slečny u registrace

Aparáty, objektivy, příslušenství

Pravděpodobně největší zájem vzbudili prezentace výrobců fototechniky. Stejně jako v různých diskuzích či anketách se i na Digifóru ukázalo, které značky patří v našich končinách k nejpopulárnějším. Stánky společností Canon a Nikon byly téměř neustále v obležení. Na objektivy či těla od těchto výrobců, která byla k dispozici k vyzkoušení, se leckdy stála fronta.

Pokud člověk zavítal k stánku společnosti Pentax či Olympus, byl po obvyklé u stánku sám a mohl si vystavené exponáty vychutnat dosytosti. Portfolia vystavené fototechniky hlavních výrobců byla podobná, Canon a Nikon se navíc „vytáhli“ svými vlajkovými teleobjektivy. U příslušných importéru bylo rovněž možno shlédnou objektivy třetích stran. Své produkty prezentoval Tamron a Sigma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost
Všichni výrobci přivezli všechny své žhavé novinky, Canon a Nikon pak také své vlajkové teleobjektivy.

Střední formát nebyl pozadu

Možná díky umístění hned vedle prezentace společnosti Canon byl stánek ExcelFoto lehce opomenut, za dobu mého pobytu jsem zaznamenal snad jediného člověka, který jej navštívil. Tato skutečnost mi byla lehce záhadou, neboť právě ExcelFoto prezentovalo na svém stánku středoformátové přístroje Mamiya, včetně digitálních stěn.

Klepněte pro větší obrázek
max. velikost
Střední formát na Digifóru prezentovalo ExcelFoto

Trojnožky do nebe

Velice zajímavé byly prezentace dvou zúčastněných výrobců stativů. Své produkty prezentovalo Manfrotto zastoupené společností Hama a původně francouzský výrobce profesionálních stativů Gitzo. Velice mne překvapilo, že se na Digifóru neobjevila prezentace výrobků Velbon, přestože Olympus svůj stánek v hlavním sále měl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost
Působivá byla prezentace společnosti Gitzo

Je libo postproces?

Nedílnou součástí zpracování fotografií je jejich úprava v PC. Ani o tuto stránku procesu vzniku fotografie nebyli účastnicí Digifóra ochuzeni. Kromě několika přednášek na příbuzná témata, bylo možno v hlavním sále shlédnout prezentaci společností Nec a Eizo. Obě firmy prezentovaly na svých stáncích své vlajkové referenční monitory o úhlopříčce třiceti palců. Velmi mne potěšila vstřícnost pánů zastupujících společnost Eizo, kteří byli ochotni s vystavenými monitory dělat doslova psí kusy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost
Každý návštěvník mohl shlédnou několik referenčních LCD monitorů

Softwarovou část postprocesového zpracování fotografií zastoupil český Zoner, který prezentoval hlavně novou verzi svého produktu Photo Studio. Návštěvníci mohli dále shlédnout veškeré produkty s jmenovkou Corel. Zástupci Corelu ochotně předváděli jak nástroje balíku Graphics Suite X4 tak bitmapový editor Paint Shop Pro X2.

Klepněte pro větší obrázek 
max. velikost
Společnost Corel prezentovala veškeré své grafické produkty

Přenášíme na papír

Zařízení starající se o přenos digitálních dat na papír mohli zúčastnění zhlédnou jak v domácích tak profesionálních provedeních. Z cenově dostupných řešení prezentovaly své domácí i poloprofesionální tiskárny společnosti Canon a Lexmark, čistě profesionální řešení pak bylo možno shlédnout na stánku Noritsu, jednoho z nejznámější výrobců minilabů.

Pro ty, kteří z jakéhokoliv důvodu nechávají výrobu fotografií na třetích stranách, byla připravena prezentace společnosti Fotolab. Nároční uživatelé jistě nevynechali stánek Rayfilmu, specializovaného výrobce materiálu pro velkoplošný tisk.

Odborné časopisy v malém množství

Z magazínu zabývajících se digitální či klasickou fotografií bylo možno na Digifóru shlédnou pouze prezentace časopisů Digitální foto a PhotoLife. Do katalogu Digifóra se nedopatřením dostalo i námi vydávané DIGIfoto, ovšem stánek by jste mezi vystavovateli hledali marně. Za tuto nepříjemnost se omlouváme, chyba nebyla na naší straně.

Batohy, brašny, pouzdra

Velice spokojen musel být každý návštěvník, jenž navštívil Digifórum za účelem osobního výběru batohu či brašny. Prezentovala se celá řada výrobců. Artbox předvedl velmi široký výběr portfolia amerického výrobce Naneu. Hama pak u svého stánku prezentovala nemalé množství produktu National Geographic, Kata a Samsonite. Překvapila mne absence batohů Tamrac u stánku EKG foto.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost
Vybrat kvalitní brašnu či batoh nebyl problém

Semináře, přednášky a workshopy

Těmi bylo Digifórum opět doslova nabité. Celkem šest sálů, ve kterých probíhaly přednášky, bylo v neustálé permanenci. Pro mnoho účastníku bylo jistě poměrně složité vybrat které přednášky navštívit a které oželet, neboť se mnohé časově kryly. Aby jste si mohli udělat obrázek o rozmanitosti akcí, které tentokrát Idif nabídl, přikládám katalog patnáctého Digifóra.

Kromě placených odborných přednášek a seminářů probíhal po celý den konání Digifóra bezplatný workshop Jana Březiny a Víta Mádra v hlavním sále.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
max. velikost | max. velikost | max. velikost
Workshop v hlavním sále byl dostupný všem účastníkům Digifóra

Stejně tak byla v ceně základního vstupného možnost návštěvy fotografických výstav známých autorů. V hlavním sále kongresového centra vystavovali svá díla následující fotografové: Vladimír Burton, Jan William Drnek, Jiří Heller, Jakub Ludvík, Kamil Rodinger, Rostislav Stach, Adolf Zika a Jan Saudek.

Novinka ze strany pořadatelů

Číslovka patnáct s sebou přinesla také jednu nemalou změnu a to prodloužení periody konání Digifóra na jeden rok. Další, šestnáctý ročník tedy proběhne 8. listopadu 2010, opět v kongresovém centru pražského hotelu Clairon. K tomu kroku pořadatelé vedlo zpomalující se tempo vývoje fotografické techniky a v neposlední řadě snaha o přípravu ještě kvalitnějšího zázemí pro další ročník.

Sečteno, podtrženo

Možná překvapivě možná ne, ač se Digifórum konalo o pouhých šest dnů dříve než Brněnská Interkamera, opět se projevilo, že jednodenní veletrhy či prezentační akce jsou pro výrobce a dodavatele mnohem výhodnější. Oproti Digitexu mohli návštěvníci Digifóra vidět opravdu zajímavé kousky fototechniky, vyzkoušet si na vlastní „kůži“ novinky snad všech výrobců, nebo jen přijít na odborný seminář či workshop. Osobně musím konstatovat, že z čtyřdenního Digitexu a Interkamery, jsem měl horší pocity než z jednodenního pražského Digifóra. Na druhou stranu pražské Digifórum je specializovanou akcí pro fotografy, zatímco v Brně těch několik stánků Interkamery s modelkami a fotoaparáty spíše zpestřovalo další části veletrhu, které s fotografií již nesouvisely.

Další článek




celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: hezká akce dirtmaniak 18. 11. 2009, 21:07
Re: hezká akce mk 18. 11. 2009, 10:14
hezká akce dirtmaniak 16. 11. 2009, 22:26
Re: Telenikon Tomáš Vrabec 14. 11. 2009, 07:29
Telenikon AG 14. 11. 2009, 01:06

Další podobné články

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Prvním krokem, který se v příručkách pro osobní rozvoj či článcích doporučuje, je udělat si pořádek – v sobě, kolem sebe, ve vztazích i v domácnosti. Pořádek je to, co vznikne aplikaci řádu.

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Ačkoli se nás výrobci fotoaparátů neustále snaží napínat a přicházejí s nejrůznějšími novinkami a zlepšováky, prakticky každý fotograf sledující dění na trhu má představu o tom, co nás v následujících letech čeká. Co takhle výhled na delší dobu?

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Určitě si každý z nás vzpomene, jak jsme byli jako děti ohromeni tajemnými fotkami, na kterých jsou zachyceni duchové nebo jiné paranormální jevy. U mnoha z nich není jasné, jak vznikly, přesto se je podařilo vyfotit znovu.

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.