DIGIarena.e15.cz

Japonské novinky – Lumix G7 a Fuji X-T10

Seznam kapitol
Panasonic představil nový fotoaparát řady G s videozáznamem ve 4K. Fujifilm zase přišel s odlehčenou verzí svojí vlajkové lodi, která nese označení X-T10 a světelným teleobjektivem.

Panasonic Lumix G7 je novinkou, která se snaží navázat na populární „videofotoaparát“ GH4 a zároveň by měla na trhu a v portfoliu výrobce nahradit již dva roky starý model G6. Nutno však dodat, že přichází se zcela novým designem těla.

Podobně jako u většiny nových bezzrcadlovek konkurenčních značek, rozhodl se Panasonic pustit cestou ostřejších hran retrodesignu – ani jedno z toho jsme u dříve představených a výše zmíněných modelů nenašli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lumix G7 má na první pohled mnohem více hranaté tvary a ostře řezané linie těla, což však nemusí být nutně na škodu. Vývojářům se dík tomuto kroku podařilo zmenšit  (minimálně subjektivně) celkové rozměry a fotoaparát vypadá kompaktně – podobně, jako je tomu u modelů Olympus OM-D. Na rozdíl od nich však má Lumix G7 výrazný grip pro lepší držení, v jehož horní části je spoušť s integrovaným kruhovým voličem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhý kruhový volič je umístěn v rohu těla přímo pod palcem pravé ruky. Dominantou horní strany je volič expozičních režimů, jedno funkční tlačítko a spoušť pro nahrávání videa. V levé části je pak umístěn otočný volič režimů fotografování. Zadní strana pak má klasické rozložení s několika tlačítky přímého přístupu a několika funkčními tlačítky, kterým je možné přiřadit vybrané funkce.

Vlevo vedle hledáčku je umístěna pojistka vyklápění blesku, vpravo pak přepínač způsobu ostření společně se zámkem ostření či expozice. Displej je výklopný a dotykový s úhlopříčkou 3" a rozlišením 1 040 000 bodů. Hledáček má 100% pokrytí snímané scény se zvětšením 1,4× a jeho rozlišení je 2 360 000 bodů.

Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř těla je umístěn CMOS snímač formátu micro 4/3 s efektivním rozlišením 16 Mpx, výsledné fotografie mají rozměr 4592×3448. Samozřejmostí je snímání do RAWu, rozsah citlivostí je ISO 100– 25 600.

Ostření je v režii systému Depth From Defocus, který je založen na porovnávání kontrastu, přepracovaný a inovovaný systém by měl zajistit velmi rychlé ostření, a to i při použití delších ohnisek. Oproti svému předchůdci G6 se tak zvýšila i rychlost sériového snímání na 8 sn./s. Novinkou v oblasti ostření je režim Low Light AF pro ostření ve špatných světelných podmínkách a také speciální režim Starlight AF pro snímání noční oblohy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Největší novinkou je pak podle výrobce nejen funkce natáčení videa v rozlišení 4K, ale především funkce 4K Photo, která umožňuje „vyzobat“ se 4K záznamu jednotlivé snímky v rozlišení 8 Mpx – to by mělo pomoci především při fotografování rychlých akcí. Videozáznam je tedy možný ve 4K (3840×2160 frekvencí 25p (50 Hz) nebo 24p ve formátu MP4) a ve full HD (1920×1080 rychlostí 50p (50 Hz) ve formátech AVCHD Progressive či MP4 (MPEG-4 / H.264).

Funkce 4K Photo je pak dostupná ve třech odlišných režimech – 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) a 4K Pre-burst – výsledkem je vždy možnost uložit finální snímek v 8 Mpx rozlišení, rozdíl je však ve způsobu jeho pořízení respektive v možnostech výběru.

V režimu 4K Burst Shooting lze natáčet v rozlišení 4K rychlostí 30 sn./s po dobu až 29 minut a 59 vteřin, přičemž se fotoaparát chová podobně, jako v běžném režimu sekvenčního snímání – záznam se točí, dokud uživatel drží stisknutou spoušť. Režim 4K Burst (Start/Stop) funguje na stejném principu, spoušť ale není třeba držet – jedním stiskem natáčení spustíme, druhým zastavíme. Třetí režim 4K Pre-burst automaticky ukládá 30 okének za sekundu před stiskem a 30 okének po stisku spouště, což znamená celkem 60 záběrů pořízených během dvou sekund.

Klepněte pro větší obrázek

Fotoaparát je vybaven wi-fi rozhraním pro upload snímků anebo spárování s mobilním zařízením, NFC rozhraní však chybí. Mezi dalím rozhraním najdeme USB, micro HDMI a vstup pro mikrofon, sluchátkový výstup chybí. Cenu, dostupnost a ni případné složení prodejních setů zatím výrobce nezveřejnil. Podle produktových fotografií však lze předpokládat sety s objektivem 14–140 mm F3,5–5,6 a set s objektivy 14–42 mm + 40–150 mm. V zahraničí oznámená cena variuje mezi 800 a 1100 USD

 

Další kapitola
Seznam kapitol


celkem 36 komentářů

Nejnovější komentáře

Aha, takže jde o 35mm na DX. Tak co 18-35 Si… valsoraj 29. 5. 2015, 13:56
Re: To čo píšeš ty, sú zase sebaklamy, ktorý… BigFoot 21. 5. 2015, 18:19
Nečtu vyjádření, držel jsem to v ruce i s pr… Lotrandor 20. 5. 2015, 22:10
To čo píšeš ty, sú zase sebaklamy, ktorými s… Ganec 20. 5. 2015, 21:24
Olympus prohrál souboj o fázový ostření a ze… Lotrandor 20. 5. 2015, 18:27

Další podobné články

Yashica Y35 digiFilm: digitál s vůní analogu

Yashica Y35 digiFilm: digitál s vůní analogu

Oznámení nového fotoaparátu značky Yashica, a ještě ke všemu digitálního, bylo avizováno několik měsíců dopředu. Inu, dočkali jsme se. Yashica představila velmi netradiční produkt, který sice je digitální, ale tak trochu i není…

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon představil třetí generaci kompaktního fotoaparátu G1X – tentokrát nedošlo pouze na kosmetické změny. V zásadě nás čeká zcela nový fotoaparát, který se designem blíží dříve uvedeným modelům řady G.

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

Ačkoli je digitální bezzrcadlovka Sony A6500 na trhu již nějaký pátek, do testu se nám ji podařilo získat až nyní. V rychlosti jsme vyzkoušeli schopnosti tohoto aparátu v terénu, na detailní recenzi se můžete těšit v brzkých dnech.

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

Práší se vám doma na kinofilmový fotoaparát jen proto, že vám focení na film připadá náročné a zdlouhavé, ve srovnání s digitálem neefektivní? Potom by vás mohl zaujmout italský projekt I’m Back™, který promění váš analog v digitál.

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?