DIGIarena.e15.cz

Jednovaječný bratr "há dvojky": Sony Cyber-shot H5 (první foto)

Dnes vám ukážeme první snímky pořízené ultrazoomem Sony Cyber-shot H5, který se od dvojčete H2, ohlášeného ve stejnou dobu, liší z hlediska technických parametrů pouze decentně.
Jednovaječný bratr "há dvojky": Sony Cyber-shot H5 (první foto)

Sony Cyber-shot H5 má sice stejnou velikost CCD čipu (1/2,5“), počet světlocitlivých buněk se však – oproti pokrevnímu bratru DSC-H2, jehož recenzi jste si mohli přečíst zde – liší o jeden milion: namísto šesti sedm.

Fotoaparát s elektronickým hledáčkem disponuje stejnými technickými parametry optiky jako sourozenec H2 (i jejich předchůdce Sony Cyber-shot H1): vedle možnosti dvanáctinásobného optického přiblížení zůstala zachována i výtečná hodnota světelnosti F2,8–3,7. Přístroj neprokázal žádné potíže při zaostřování ve standardních ani snížených světelných podmínkách, oporou autofokusu je výkonný přisvětlovací reflektorek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Můžete si sami vybrat, která barva ultrazoomu se vám více líbí

Zastánci obrovských displejů si u tohoto modelu přijdou na své: zadní část těla obývá velký LCD s 3" úhlopříčkou (76 mm) a vysokým rozlišením 230 000 obrazových bodů, což je podstatná změna oproti H2, jehož displej má pouhých 51 mm a podprůměrné rozlišení 85 000 pixelů.

Klepněte pro větší obrázek
Trend velkých displejů zasáhl i ultrazoomy – Sony H5 jej má třípalcový

Obrazový procesor zajišťuje příjemné, realitě věrné podání bez barevného přesaturování. Expoziční automatika funguje výborně, ke správné expozici pomáhá také reálný histogram.

Funkční výbava se nijak neliší od Cyber-shotu H2: fotoaparát je vybaven všemi dostupnými expozičními režimy i paletou scénických režimů (včetně Vysoké citlivosti), nechybí mu obrazový stabilizátor Super SteadyShot ani české menu.

Demosnímky
Objektiv Carl Zeiss má vzhledem k velkému rozsahu zoomu jen zanedbatelné sférické zkreslení. Na třídu 7Mpx digitálů má velmi dobré rozlišení lph na širokém konci. Nejzřetelnější vadou fotografií je chromatická aberace, kterou objektiv vykazuje v celém rozsahu ohnisek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázka dvanáctinásobného rozsahu optického zoomu: vlevo je snímek pořízený na ohnisko 36 mm, vpravo pak na 432 mm
Max. velikost Max. velikost
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S chromatickou vadou je to stejné jako u sourozence H2 – také objektiv „há pětky“ jí trpí, a to na obou koncích ohniska
Max. velikost Max. velikost Max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pleťových barev se nemusíte obávat, jsou totiž přirozené. Zleva snímek v exteriéru s bleskem, bez blesku a v interiéru s bleskem
Max. velikost Max. velikost Max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Automatické vyrovnání bílé barvy samozřejmě v extrémních situacích selhává – tehdy je zapotřebí použít manuální kalibraci vyvážení. Na snímcích si zároveň všimněte, že při pořizování makrozáběrů z velké blízkosti si stíníte objektivem
Max. velikost Max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V režimu makro se můžete přiblížit při použití širokého konce až na 2 cm k objektu, u teleobjektivu na 90 cm. Někde uprostřed je zlatá střední cesta
Max. velikost Max. velikost

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zleva ISO 80, 100, 200, 400, 800 a 1 000. Při vyšších nastaveních není šum ani zdaleka tak urputně žehlen jako u kolegy DSC-H2, a tak nedochází k přílišné ztrátě ostrosti snímků
Max. velikost Max. velikost Max. velikost
Max. velikost Max. velikost Max. velikost

Ukázka dalších demosnímků:
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Max. velikost Max. velikost
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Max. velikost Max. velikost
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Max. velikost Max. velikost Max. velikost


Základní technické parametry fotoaparátu:

  • snímací prvek: CCD 7 Mpx, 1/2,5“
  • max. výst. rozlišení: 3 072 × 2 304 bodů
  • paměťové médium: MemoryStick Duo/PRO Duo (32 MB interní paměť)
  • objektiv: 36–432 mm, F2,8–3,7
  • LCD displej: úhlopříčka 3“ (7,6 cm), 230 000 obrazových bodů
  • EVF hledáček: 201 000 obrazových bodů
  • video: 640 × 480 px, 30 sn./s.
  • možnosti napájení: 2× AA akumulátor, síťový zdroj
  • rozměry a hmotnost: 108 × 81 × 92 mm, 490 gramů
  • české menu
  • cena: 14 160 Kč vč. DPH

Brzy vám přineseme podrobnou recenzi.

Další článek




celkem 12 komentářů

Nejnovější komentáře

H5 peter-bb 7. 8. 2006, 00:11
Re: Porovnani Jarda Houmr 24. 7. 2006, 23:53
Tohoto člověka by jste mněli na rukách nosit… Jarda Houmr 24. 7. 2006, 23:42
Re: Porovnani Teddy 17. 6. 2006, 14:49
Re: Porovnani USER47 14. 6. 2006, 12:12

Další podobné články

Yashica Y35 digiFilm: digitál s vůní analogu

Yashica Y35 digiFilm: digitál s vůní analogu

Oznámení nového fotoaparátu značky Yashica, a ještě ke všemu digitálního, bylo avizováno několik měsíců dopředu. Inu, dočkali jsme se. Yashica představila velmi netradiční produkt, který sice je digitální, ale tak trochu i není…

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Jak zneviditelnit mikrofon ve videu?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon PowerShot G1X Mark III – kompakt s obrazem zrcadlovky?

Canon představil třetí generaci kompaktního fotoaparátu G1X – tentokrát nedošlo pouze na kosmetické změny. V zásadě nás čeká zcela nový fotoaparát, který se designem blíží dříve uvedeným modelům řady G.

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

Panasonic uvolnil nový firmware pro model Lumix GH5

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

V akci se Sony A6500 – první fotografie z terénu

Ačkoli je digitální bezzrcadlovka Sony A6500 na trhu již nějaký pátek, do testu se nám ji podařilo získat až nyní. V rychlosti jsme vyzkoušeli schopnosti tohoto aparátu v terénu, na detailní recenzi se můžete těšit v brzkých dnech.

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

DJI představilo Zenmuse X7 – videomodul s možností RAW záznamu

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

I’m Back: levná digitální stěna pro analogové fotoaparáty

Práší se vám doma na kinofilmový fotoaparát jen proto, že vám focení na film připadá náročné a zdlouhavé, ve srovnání s digitálem neefektivní? Potom by vás mohl zaujmout italský projekt I’m Back™, který promění váš analog v digitál.

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?

Nová bezzrcadlovky Sony již v příštím týdnu?