DIGIarena.e15.cz

Který světový deník platí nezávislým fotografům nejlépe?

Být nezávislý a pracovat jako freelancer přináší mnoho výhod, ale zároveň v sobě taková pozice skrývá i určité nejistoty. Podívejte se, jak nezávislí fotografové hodnotí spolupráci s nejznámějšími světovými deníky.
Který světový deník platí nezávislým fotografům nejlépe?

Redakce Columbia Journalism Review oslovila asi 30 nezávislých fotografů, kteří se podělili nejen o výši svých příjmů, ale také co obnáší práce freelancera, tj. spolupráce s jednotlivými deníky a jejich zaměstnanci. Není vůbec jednoduché skloubit všechny aktivity, tak aby pokryli výdaje a náklady spojené s pořízením originálních a dokonalých snímků. 

 

Thinking of Obama's election night celebration, Chicago 2012. @nytimes

Příspěvek sdílený Kirsten Luce (@kirstenluce), Lis 8, 2016 v 2:27 PST

Washington Post

Denní sazba jednoho z největších amerických deníků je 350 dolarů. Vzájemné porozumění a komunikace s fotografy je u nich na prvním místě. Dovedou ocenit dobrou práci.

Harper's Bazaar

Jednotlivé sazby nejprestižnějšího módního časopisu za uveřejněné fotografie se velmi liší, cena se pohybuje od 500 dolarů až po 1000 dolarů za snímek.  Nejlépe placené jsou umělecké fotografie.

National Geographic

Populárně-naučný měsíčník odměňuje fotografy finanční částkou ve výši od 500 do 650 USD. V případě fotek pořízených v rizikových oblastech s politickými konflikty, je odměna vyšší. Časopis je znám díky velmi kvalitním fotografiemi a kvalitním zázemím, které poskytuje svým externím fotografům.

 

Photo by @hoffmanbrendan / @prime_collective for @natgeo | A "klondike" where illegal amber mining has destroyed a huge swath of forest. Amber is the fossilized resin of pine trees, which prefer sandy soil. As such, most amber is found in that same sandy soil. Once the trees are removed, the poor soil quickly dries out and blows around. Restoration is difficult. At this particular klondike the Ukrainian Forest Service is working to clean up the mess, but the agency's budget is simply no match for the areas that need to be restored. Further, klondikes are often revisited, so restoration work can soon be undone by miners looking for amber missed the first time around. See link in profile for the full story. #ukraine #ambermafia #україна

Příspěvek sdílený Brendan Hoffman (@hoffmanbrendan), Úno 13, 2017 v 7:59 PST

CNN

Standardní denní sazba je 650 dolarů a dalších 150 dolarů za úpravu fotografií, což je mnohem více než ostatní deníky. Mimoto si fotografové-freelanceři nemohou vynachválit spolupráci s tímto zpravodajským webem.

The Wall Street Journal

Americký mezinárodní deník vyplácí fotoreportérům denní odměnu ve výši 400 dolarů a k tomu hradí nezbytné výdaje spojené s pořizováním snímků.

Fotíte pro známé zadarmo? Zřejmě brzy skončíte

Fotíte pro známé zadarmo? Zřejmě brzy skončíte

„Prosím tě, že nám nafotíš koncert?“ Obraceli se na mě známí. A já souhlasil. Fotil jsem jim koncerty, party a nakonec i svatby. Zdarma. Dostal jsem za to vstup zadara a pivko na žízeň.

New York Times

Největší metropolitní noviny ve Spojených státech nedávno navýšily honoráře o 200 dolarů. Nyní tedy fotografové obdrží za své snímky odměnu ve výši cca 450 dolarů. Většina freelancerů velmi ráda spolupracuje s tímto významným deníkem.

Za zmínku dále stojí tyto periodika: Bloomberg BusinessweekTime, a AARP. Kompletní přehled včetně detailnějšího hodnocení najdete přímo na webu Columbia Journalism Review.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu