DIGIarena.e15.cz

Kulturní hlídka: Dvě ženy

Putování po českých fotografických výstavách tentokrát nabídne dvě ženy a čtyři muže, pátravé mládí i zasloužilou ikonu. Všichni ale mají společné jedno – vystavují v Praze.
Kulturní hlídka: Dvě ženy

Tentokrát začneme u ženy. V galerii Fotografic začala 12. července výstava Báry Prášilové, jež se do podvědomí fanoušků fotografie zapsala v roce 2009, kdy získala titul Fotograf roku. V jejím portfoliu nalézáme hlavně módní a portrétní snímky, avšak doplněné o nesmazatelný rukopis, ve kterém dominuje stylizace, strnulost a barevnost. Tentokrát představuje tato absolventka tvůrčí fotografie v Opavě snímky z betonových 70. let. Posoudit práci Báry Prášilové můžete v galerii Fotografic až do konce srpna.

Ve Fotograf gallery začínají příští týden hned dvě výstavy. První nabízí umělecké duo – sochaře Jana Haubelta a fotografa Jiřího Thýna, kteří pro svůj projekt vybrali název Odlitek ruky s malým torsem. Velmi vtipný se zdá být postup, jaký si pro práci vybrali. Nejdříve odjel Jiří Thýn na rezidenci do New Yorku a vyprázdnil tak pole Janu Haubeltovi, který odlil jejich ruce. Pak se vyměnili, do New Yorku se vydal Jan a Jiří obohatil sochařské dílo o fotky. Můžeme tedy říct, že se jedná o individuální práce. V druhé výstavě se vydává Matyáš Chochola na své „Toulavé cesty“. O obou expozicích se rozsáhle rozepsala jejich kurátorka Edith Jeřábková na stránkách Fotografgallery.cz. Výstavy začínají jednotně 19. července a končí 12. srpna.

V Domě U Kamenného zvonu v těchto dnech vystavuje své fotografie Andreas Feininger. Tento původně Pařížan se proslavil až po více než třiceti letech v New Yorku jako fotoreportér časopisu Life. Zaměřoval se především na dokumentování města. V jeho tvorbě tedy dominují snímky mrakodrapů, mostů nebo panorama Manhattanu. Se stejným nadšením ovšem tvořil i své přírodní studie. V úterý 19. července od 17 hodin si můžete tuto expozici projít s historikem umění Tomášem Pospěchem.

Klepněte pro větší obrázek 
Foto: Eva Došková

Nakonec zmíním výstavu mladičké Evy Doškové, která si pro své fotografie vybrala prostor kavárny v pasáži Lucerna. Tam naleznete její starou tvorbu, ale i zcela nové snímky s Evou Slabou, kterou označuje za svou dvorní modelku. Fotografie budou k vidění v café Kávovarna necelý měsíc.

Další článek




celkem 4 komentáře

Nejnovější komentáře

jo to souhlasím - nyní produkuje fakt s pro… romanzahorecky 18. 7. 2011, 17:56
přesně tak, chtělo by to alespoň ty odkazy n… TZU 17. 7. 2011, 21:51
Fajn článok redaktore, avšak aspoň jedna uká… Martin 17. 7. 2011, 16:33
Eva Došková, no těžké sousedit její poslední… Janule 17. 7. 2011, 12:08

Další podobné články

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Jen několik málo fotografií se stalo opravdu ikonickými – každý je viděl a snadno si je vybaví. Mnohá tato díla mají moc promítnout se do reálného světa a ovlivnit skutečnost. Patří mezi ně i snímek Dorothey Langeové Kočující matka.

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Sledovat kulturu toho, jak nakládáme s mrtvými je nesmírně zajímavé a poučné, nikoli kvůli nim samotným, ale především proto, že nám ukazuje, jak k vlastní smrti a bytí ve světě přistupujeme sami

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Emoce patří mezi nesporně literárně nejreflektovanější, ale současně nejméně vážně branou složku, lidského myšlení či osobnosti vůbec.

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Fotografie týdne: Za oponou

Fotografie týdne: Za oponou

Hannah Arendtová ve své knize Původ totalitarismu nesmírně pečlivě analyzuje to, jak snadno člověk upadne do schémat veřejného mínění, aniž by byl schopen a ochoten napřít svůj kritický úsudek, jenž by mohl vést k tomu, že některá obecně tradovaná interpretační pojetí překročí nebo problematizuje.

Zkázonosné selfie. Návštěvnice muzea poškodili obrazy Dalího a Goyi

Zkázonosné selfie. Návštěvnice muzea poškodili obrazy Dalího a Goyi