DIGIarena.e15.cz

Kulturní hlídka: Za nahotou do Chebu

Nástup prázdnin se nese ve znamení zimy a deště. Pro ty, kdo ještě nebalí kufry na dovolenou, tu proto máme pár tipů, kde se schovat ve společnosti zajímavých fotografií.
Kulturní hlídka: Za nahotou do Chebu

První den v červenci zaplnily prostory galerie Václava Špály černobílé snímky žijících i nežijících, leč nesmrtelných legend fotografie české. Jen namátkou jsou k vidění díla od Františka Drtikola, Jaromíra Funkeho, Václava Chocholy, Václava Jiráska, Běly Kolářové, Ivana Pinkavy, Karela Plicka nebo Jana Svobody. Expozice skončí přesně posledním dnem prázdnin.

Pohled do historie českého národa, i když v trochu jiném měřítku, nabízí také Komunikační prostor ve Školské ulici. Karel Cudlín tu zahájí svou výstavu, ve které zachycuje městskou scenérii po odchodu Sovětské armády z Milovic. S reportážními fotografiemi Karla Cudlína se máme možnost jinak setkávat například v týdeníku Respekt nebo časopisu Revolver Revue. Výstavu Odchody zahájí 4. července od 18 hodin vernisáž, posledním možným dnem ke shlédnutí bude 22. červenec.

Rozsáhlá výstava CityLAB od Jiřího Turka pomalu ale jistě míří ke svému závěru. Už jen necelé dva týdny budou turistům zpříjemňovat momentky z Evropských metropolí procházky Prahou. Obrazy Jiřího Turka lákají především svou velikostí a výběrem prostředí, kam byly vsazeny. Podrobný přehled, ve kterých městských částech se snímky nachází, uvádí Leica Gallery na svých stránkách www.lgp.cz.

Klepněte pro větší obrázek 
Z výstavy KontAKTfoto 2010 (foto: Florian Lexenburger)

Nakonec vás pozveme do Chebu, kde probíhá výstava z uměleckého workshopu KontAKTfoto 2010, který tentokrát vedl známý umělec Tono Stano. Workshop je určen posluchačům uměleckých škol, profesionálním fotografům a vyspělým amatérům, kteří mají možnost pracovat pod vedením českých fotografů, zabývajících se figurální tvorbou. A jelikož se jednalo o aktového fotografa, k vidění budou především snímky nahého ženského těla. Jak moc velkou stopu zanechal lektor Tono Stano na svých žácích? Výsledné fotografie z minulého roku KontAKTfoto si můžete prohlédnout v chebské Galerii 4 až do 25. července.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.