DIGIarena.e15.cz

Ladné kachní závody ve Fotce týdne

Teprve potřetí za celou historii volby Fotografie týdne na našem webu zvítězil snímek z kategorie Zvířata. Redaktoři časopisu DIGIfoto se tentokrát okamžitě a jednohlasně shodli na fotografii z živé přírody, zachycující pár letících kachen.
Ladné kachní závody ve Fotce týdne

Po mimořádně vydařených fotografiích Martina Pospíšila (Sousto) a Patrika Hyky (V poledním slunci) ohodnotila porota další snímek vzešlý ze zvířecí říše. Dušan Petho pořídil „...ladnosť letu...“ šestimegapixelovou digitální zrcadlovkou Nikon D70. Škoda jen, že fotograf neuvedl druh objektivu a bližší specifikaci expozice, zejména použitou clonu a čas.

Klepněte pro větší obrázek
Dušan Petho: ...ladnosť letu...
Po kliknutí na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Fotografie za svůj týdenní „pobyt“ v naší galerii vzbudila velký ohlas také u čtenářů. Někteří se vyjadřují k neostrosti snímku. Vzhledem k tomu, že vznikl sledováním objektu, rozmazané pozadí je naprosto na místě, ba naopak: mohlo by být rozmazané ještě víc.

U ostrosti hlavního motivu se přidáváme k některým hodnotícím čtenářům galerie. Ostrost snímku opravdu není ideální, s přihlédnutím k tomu, že se jedná o náhled o velikosti 700 pixelů. Na zvětšenině formátu většího než A4 by asi již nepůsobilo rozostření dobře.

Přesto jsme na snímku ocenili výbornou kompozici – překrývající se ptáci vypadají, jako by spolu závodili.

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.