L.  |  17. 12. 2018 13:28

Děkuji za článek, to video jsem také zachytil, ale neměl jsem čas zkoumat, o co přesně jde, jsem rád že jste to takhle pěkně shrnuli!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
MonikaSh  |  17. 12. 2018 16:30

U osvětlení zářivkou nebo kombinovaným světlem je to znát. Také při snímání plátna promítaného některými druhy projektorů. Pomáhá mi většinou prodloužení času závěrky na 1/60 a delší. Pak pruhy nebo střídání barev (u projektoru) zmizí, ale pak stejně záleží jakou zrovna "vysílá" projektor barvu. Mechanická závěrka na Sony (A58) nebo Nikonu tímto netrpěla.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Březina  |  19. 12. 2018 11:18

Takže udělal DVA snímky 1/1000 a jeden je více rozmazaný než ten druhý. Božínku! To bude jistě tím, že použil mechanickou závěrku!!! Beru šroubovák a na tu mrchu se hned podívám!!!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
ZZZ  |  19. 12. 2018 15:19

že tam bude rozdíl je nepochybné už z logiky věci (že se mechanická závěrka pohybuje kousek před snímačem, tedy v rovině kde se protnou právě body pozadí - budoucího bokehu - není náhoda). To, že samotná konstrukce snímače to také ovlivní je také nepochybné. Snímek s el. závěrkou není jen podexponovaný, při úpravě na stejnou hodnotu EV (z RAW) zjistíte, že je i kontrastnější. Jsem přesvědčen, že těch ovlivňujících faktorů je více a ani jeden z článků nepodchytil skutečnost v plném rozsahu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory