DIGIarena.e15.cz

Nadaný jedináček: Recenze Ricoh GR Digital

Seznam kapitol
Máte rádi pevná skla? Nebojíte se podívat na realitu neobvyklým úhlem pohledu? Přitahuje vás široké ohnisko 28 mm? Pak by právě pro vás mohl být jako stvořený digitální fotoaparát Ricoh GR Digital, jenž kráčí ve šlépějích analogové legendy GR1v.
Nadaný jedináček: Recenze Ricoh GR Digital

Ricoh GR Digital je na první pohled opravdu velmi podobný kinofilmovému předchůdci GR1v, při bližším srovnání však přijdete na to, že hlavním spojovníkem je pouze hořčíková skořápka, která se díky vystouplému gripu velmi pohodlně drží. Kvůli integrovanému LCD displeji se z nového modelu vytratil průhledový optický hledáček, naopak přibyly sáňky na blesk a ovládací prvky také doznaly změn.

Na přední i zadní části těla najdete otočné kolečko známé (nejen) z digitálních zrcadlovek, které usnadňuje ovládání přístroje. Přední je však méně využito, neboť jím nastavujete pouze clonu a čas. Zadní je současně rychlou nabídkou z Menu, tzv. adjustem (ADJ.), jak si povíme následně.

Klepněte pro větší obrázek
Nástupce Ricohu GR1v má samozřejmě menší rozměry i hmotnost, neboť nepotřebuje
kazetu na film: míry 107 × 58 × 25 mm, váha 200 gramů
Max. velikost

Polovinu zadní stěny zabírá LCD displej s úhlopříčkou 2,5“, vynikajícím rozlišením 210 tisíc pixelů a 100% pokrytím snímané scény. Při fotografování přes externí optický hledáček je to však právě displej, který vás bude rušit: po exponování záběru se totiž vždy rozsvítí, což je nepříjemné pro oči.

Nemusíme dlouze hledat, abychom zde na zadní části našli pro Ricohy typický ovladač ADJ. sloužící pro rychlý výběr z Menu. Od výrobce je mu přisouzena funkce korekce expozice a vyvážení bílé, fotoaparát však uživateli dovoluje rozšířit tento standard o dvě další libovolné funkce. Tuto praktickou čtyřvolbu oceníte hlavně proto, že několikastupňové Menu není příliš přehledné a pro řadu potřebných parametrů musíte vstoupit hodně „hluboko“.

Není-li vám vlastní digitální přibližování, dobře vám poslouží také zoomovací kolébka, které můžete přiřadit v Setupu samostatnou funkci korekce expozice nebo vyvážení teploty bílé barvy. Pro většinu digitálů také nebývá standardem dvojí možnost uživatelského nastavení, do kterého se vám přístroj po spuštění aktivuje.

Z produktové fotografie si všimněte, že čtyřsměrný ovladač na zadní stěně není plně funkčně osazen (směr doprava)

Klepněte pro větší obrázek
Mírný výstupek na zadní stěně zajišťuje příjemný úchop přístroje
Max. velikost

Pro přepínání mezi režimy – programovou automatikou, prioritou clony, plným manuálem, scénickými režimy a natáčením krátkých videosekvencí – je k dispozici kruhový volič na horní straně těla. Jistě vám v první okamžik utkví zejména velký nápis SCENE, neočekávejte však nadílku motivových režimů. Pod touto ikonkou jsou totiž zakukleny pouze dva: jeden je určený k zaznamenávání zvuku (funkce diktafonu), druhý zajišťuje fotografování textu do jednobitového formátu TIFF, tak aby šel snáze přečíst.

Klepněte pro větší obrázek
Ovládacím prvkům na horní stěně těla vévodí kruhový přepínač mezi režimy
Max. velikost

Klepněte pro větší obrázek
Úschovna pro SD/MMC kartu a Li-Ion akumulátor (případně 2× AAA akumulátor) se nachází ze spodní strany přístroje
Max. velikost
Klepněte pro větší obrázek
Po pravé straně najdete pod krytkou slot pro A/V výstup
Max. velikost

V kostce můžeme shrnout, že ovládání Ricohu GR Digital je snadné, pokud si jej co možná nejvíce zjednodušíte přiřazením některých funkcí k tlačítkům, která to umožňují.

Další kapitola
Seznam kapitol


celkem 13 komentářů

Nejnovější komentáře

neskutečnej shit!!! fredie 12. 10. 2006, 23:11
Re: Skoda pepino 17. 3. 2006, 00:18
do ulic dobry tomas 10. 3. 2006, 12:58
Re: Skoda Catt 9. 3. 2006, 10:57
Re: Skoda felix 8. 3. 2006, 19:36

Další podobné články

Canon EOS 200D – pokročilé funkce v malé zrcadlovce (recenze)

Canon EOS 200D – pokročilé funkce v malé zrcadlovce (recenze)

Canon EOS 200D je zástupcem druhé generace malých začátečnických zrcadlovek. Ač se jedná o základní model, parametry tohoto přístroje, mezi nimiž najdeme nejmodernější technologie z dílny Canonu, jsou velmi slibné…

Panasonic Lumix G9 – první ostré fotografie

Panasonic Lumix G9 – první ostré fotografie

Nejnovější přírůstek do rodiny bezzrcadlovek Panasonic nese označení Lumix G9 a podle výrobce se jedná o přístroj zaměřený na profesionální práci. Jak se osvědčil v terénu?

Nakloň si objektiv – v akci s Canonem TS-E 50 mm F2,8L Macro

Nakloň si objektiv – v akci s Canonem TS-E 50 mm F2,8L Macro

Koncem srpna oznámil Canon uvedení tří nových tilt-shift makro objektivů s ohnisky 50mm, 85mm a 135mm. V rychlosti jsme vyzkoušeli nejširší z nich a přinášíme první ostré fotografie.

Fujifilm GFX 50S – první dojmy ze středoformátu

Fujifilm GFX 50S – první dojmy ze středoformátu

Na týdenní testování jsme měli vlajkovou loď od Fujifilmu se čtyřmi objektivy a příslušenstvím. Už samotný zapůjčený GFX kufřík s vybavením předjímal skutečnost, že se jedná o vážný pokus o vstup na trh mezi plnoformáty a středoformáty.

Ricoh představil dva nové objektivy pro zrcadlovky Pentax

Ricoh představil dva nové objektivy pro zrcadlovky Pentax

Sony A6500: Rychlá a výkonná se skvělým obrazem [test]

Sony A6500: Rychlá a výkonná se skvělým obrazem [test]

Fotoaparát Sony A6500 je představován jako univerzální přístroj pro fotografování vysoce kvalitních statických snímků a pokročilé natáčení videa. Jeho parametry slibují výbornou obrazovou kvalitu a vysoký výkon. Je tomu tak doopravdy?

Canon EOS 6D Mk II – Evoluce pokračuje (test)

Canon EOS 6D Mk II – Evoluce pokračuje (test)

Nástupce EOSu 6D byl dlouho nedočkavě vyhlížen, odhady na fanouškovských webech slibovaly výrazně vylepšený autofokus, výklopný displej a 4k video spolu s fázovým ostřením na snímači.

5 vývojových cest digitální fotografie, které skončily ve slepé uličce

5 vývojových cest digitální fotografie, které skončily ve slepé uličce

Prakticky v každém odvětví lidské činnosti se objeví nápady a vynálezy, které zazáří a poté pomalu a bez většího zájmu veřejnosti utichnou. Nejinak tomu je i v oboru digitální fotografie.