DIGIarena.e15.cz

Najděte inspiraci v galerii

Seznam kapitol
Aktuální fotografické výstavy nabídnou velmi široký záběr - od pádu dvojčat, přes kombinace obrazu s hudbou až po unikátně tištěné snímky.

Maroko barevné i černobílé (1960 – 2010)

Pod záštitou Marockého velvyslanectví se v galerii Artinbox koná výstava dokumentárních fotografií, které v rozmezí 50. let zachycují marockou realitu. Vystaveny jsou snímky těchto fotografů: Georges Joseph, Dana Kyndrová, Libuše Kyndrová, Suzanne Pastor, David Těšínský a Stefan Milkov. Expozice je prodejní. Výtěžek z prodeje vystavených děl bude věnován na podporu humanitárních projektů v Africe – veřejné sbírky podporující vzdělání dětí v Etiopii.

  • kdy: do 8. 9. 2012
  • kde: Artinbox gallery, Perlová 370/3, dům V kisně, Praha 1
Klepněte pro větší obrázek 
Libuše Kyndrová, Obchodník v súku, Maroko 1964 – 1966
 

Anna Kazanova & Strange Party Orchestra: The Anna Kazanova Project

V rámci Projektu Anny Kazanové spojili hudebníci Vestergaard a Elers (Strange Party Orchestra) své síly s ukrajinskou fotografkou Annou Kazanovou. Výsledkem jejich společného tvůrčího úsilí je unikátní kombinace zrakových a zvukových vjemů. Obrazový poklid fotografií je v kontrastu s tichými industriálními ruchy. Fotografie Anny Kazanové se vyznačují bohatou texturou, mnohovrstevnatými významy a fantazií. Doprovodný přínos obou hudebníků spočívá ve zdokonalení vizuálního vnímání, znásobení úrovní jeho hloubky.

Klepněte pro větší obrázek 
 Anna Kazanova
 

John Grzinich a Emiter: Onomatopoeia – Sound Location Films/Sound Postcards/Maysea

Audiovizuální instalace představuje práce dvou výrazných východoevropských umělců. Témata jejich děl jsou propojena zájmem o městské prostředí, přírodní krajiny, zvuk a obraz. Umění zachytit neopakovatelnost určitého místa prostřednictvím nahrávací techniky je podmíněno nejen schopností pozorně a přesně pozorovat, rozumět dějům, probíhajícím v prostoru a čase, ale i uměním se rozhodnout, zda a jak spontánně zasáhnout do autonomních procesů zaznamenávaného prostředí. Expozice sestává z videosérie Location Sound Films od Johna Grziniche a ze zvukové instalace Marcina Dymitera nazvané Maysea.

  • kdy: 11. 9. – 25. 9. 2012
  • kde: Galerie Školská 28, Praha 1
Klepněte pro větší obrázek 
John Grzinich – Sound Aspects Films
 

Praha pod vodou

Výstavní soubor Praha pod vodou je prezentován u příležitosti desátého výročí povodňové katastrofy, která postupně zasáhla historická města od Českého Krumlova přes České Budějovice, Strakonice, Písek, Plzeň až do Prahy. Obsahuje 88 snímků ničivého živlu a jeho dopadu na hlavní město České republiky. Vystaveny jsou snímky předních českých fotografů. K dispozici je stejnojmenná publikace.

  • kdy: do 7. 10. 2012
  • kde: Czech Photo Gallery, Újezd 19, Praha 1
Klepněte pro větší obrázek
Petr Josek, Pes v Hradišti
 

Remember The Unforgettable: 11. září 2001

Před 11 lety došlo k dosud největšímu teroristickému útoku na západní svět. 11. září po 11 letech bude v galerii Artinbox zahájena expozice snímků tří autorů – Karla Adamčíka, Philippa Dolla a Eugenia Percossiho. Tematickým spojovníkem jejich děl je autentické zachycení tragických newyorských událostí. Výstava se koná pod záštitou Amerického velvyslanectví v Praze.

  • kdy: 11. 9. – 11. 10. 2012
  • kde: Artinbox gallery, Perlová 370/3, dům V kisně, Praha 1
Klepněte pro větší obrázek
Karel Adamčík, New York, září 2001
 

Ladislav Babuščák: Late autumn – Early winter

Slovenský fotograf Ladislav Babuščák (1985), absolvent pražské FAMU, se zabývá především konceptuální tvorbou. Dlouhodobě se věnuje tématům monochromu ve fotografii a propojování náboženství se současným uměním. Jeho dílo obsahuje silně vykonstruované kompozice v ateliéru, ale stejně tak instinktivně zaznamenané momenty. Inspiraci hledá Babuščák i v literatuře, o čemž svědčí i průvodní text výstavy, citující z díla katolického spisovatele J. Durycha: „Úkolem umění jest tedy zachovávání ráje, rekonstrukce ráje a svědectví o ráji, pokud je to možno v časném životě.“

  • kdy: 6. 9. – 14. 10. 2012
  • kde: Ateliér Josefa Sudka, Újezd 30, Praha
Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Babuščák, Autoportrét

World Press Photo 12 Exhibition

Putovní výstava vítězných snímků World Press Photo po roce opět dorazí do Prahy. K zhlédnutí budou vítězné snímky ze všech soutěžních kategorií. Absolutním vítězem WPP se tento rok stal snímek Samuela Arandy znázorňující arabskou ženu držící zraněného muže. Podle slov poroty byl tento snímek vybrán jako ojedinělý symbol lidskosti mezi násilím během tzv. arabského jara. Více v článku Heleny Vyplelové.Výstava bude tedy především připomenutím vlny revolucí – a jejich obětí (jíž se stal i jeden z laureátů WPP Remi Ochlik), které proběhly v roce 2011.

  • kdy: 14. 9. – 7. 10. 2012
  • kde: Karolinum, Ovocný trh 3/5, Praha 1
Klepněte pro větší obrázek
Samuel Aranda, Žena drží zraněného příbuzného během protestů proti prezidentovi Salehovi, Jemen

Neúprosné světlo: Sociální fotografie v meziválečném Československu

Výstava Neúprosné světlo je sondou do společenského a politického prostředí 20. a 30. let minulého století. Ve svém celku poukazuje na mimořádné sepětí estetických a politických cílů doby, současně je však dokladem rychlé proměny technických a reprodukčních možností média fotografie. Výstava tak představuje v unikátních autorských zvětšeninách (často dobových) nejen pohledy na obtížný život tehdejších chudých, těžce postižených hospodářskou krizí, ale i na proměny politické propagandy a její prezentace.

  • kdy: 14. 9. – 28. 10. 2012
  • kde: Leica Gallery Prague, Školská 28, Praha
  • autoři: Karol Aufricht / Irena Blühová / Karel Hájek / Ján Halász / Tibor Honty / Josef Kubín / Ilja Jozef Marko / Sergej Protopopov / Oldřich Straka / Viliam Tóth / Josef Zeman
Klepněte pro větší obrázek
Tibor Honty, Žižkovská matka, 30. léta
 

připravila Helena Vyplelová

Další kapitola
Seznam kapitol


celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Hlavně že se neutopil... JN 4. 9. 2012, 18:11
Taky mi to vrtalo hlavou...;-) Helena Vyplelová 4. 9. 2012, 18:04
Škoda jen, že u výstavního souboru Praha pod… radek72 4. 9. 2012, 17:40

Další podobné články

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Prvním krokem, který se v příručkách pro osobní rozvoj či článcích doporučuje, je udělat si pořádek – v sobě, kolem sebe, ve vztazích i v domácnosti. Pořádek je to, co vznikne aplikaci řádu.

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Ačkoli se nás výrobci fotoaparátů neustále snaží napínat a přicházejí s nejrůznějšími novinkami a zlepšováky, prakticky každý fotograf sledující dění na trhu má představu o tom, co nás v následujících letech čeká. Co takhle výhled na delší dobu?

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Určitě si každý z nás vzpomene, jak jsme byli jako děti ohromeni tajemnými fotkami, na kterých jsou zachyceni duchové nebo jiné paranormální jevy. U mnoha z nich není jasné, jak vznikly, přesto se je podařilo vyfotit znovu.

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.