DIGIarena.e15.cz

Naučte se fotit se Cindy Crawford v 11 lekcích

Cindy Crawford je bezesporu jednou z nejvýznamnějších modelek posledních 30 let a zřejmě i jednou z nejčastěji fotografovaných modelek 20. století. Nejprve učila ženy cvičit a nyní nás naučí fotografovat!
Naučte se fotit se Cindy Crawford v 11 lekcích

Výše uvedené je samozřejmě třeba brát s nadsázkou, avšak vzhledem k úspěšné kariéře nejen na molech módních přehlídek, ale především v ateliérech slavných módních fotografů má Cindy Crawford určitě co říct k módní fotografii – minimálně z pozice modelky.

Ve svojí relativně nové knize Becoming by Cindy Crawford, vypráví modelka svůj příběh z různých úhlů. Mimo několika kapitol o cestování, výrazu těla, osobním životě či hereckých zkušenostech, věnovala podstatnou část knihy zkušenostem s fotografováním. 

Klepněte pro větší obrázek

Ze svých fotografických zkušeností vybrala celkem jedenáct fotografů, které považuje za významné nejen jménem, zkušenostmi a popularitou, ale především kvůli tomu, co ji naučili při fotografování a jaký byl přínos vzájemné spolupráce.

Klepněte pro větší obrázek

Každému z jedenácti fotografů je věnována samostatná kapitola, kde Crawfordová popisuje zkušenosti z fotografování a zároveň vypíchne, co se od fotografa naučila. A kdo je mezi vybranými jedenácti?

  • Victor Skrebneski – The Mentor
  • Richard Avedon – The Legend
  • Irving Penn – The Master
  • Arthur Elgort – The Storyteller
  • Patrick Demarchelier – The Magician
  • Helmut Newton – The Provocateur
  • Herb Ritts – The Purist
  • Peter Lindbergh – The Cinematographer
  • Sante D'Orazio – The Sensualist
  • Marco Glaviano – The Fantasy Maker
  • Steven Meisel – The Perfectionist

Jak vidíte, každému z fotografů přidala Crawfordová přídomek, který jej podle ní nejlépe vystihuje. A právě v této oblasti může být kniha Becoming zajímavou inspirací pro mnoho amatérských i profesionálních fotografů, kteří se zaměřují na módní a glamour fotografii. Vždyť co jiného může být lepšího, než učit se od těch nejlepších – v tomto případě navíc při pohledu z druhé strany.

Klepněte pro větší obrázek

Podle zběžného popisu jednotlivých kapitol, by se měl čtenář dozvědět jak správně modelku obléci, jak by měla nosit šaty a jak v nich pózovat, jak naučit modelku nevnímat fotoaparát nebo jak ji naučit vnímat světlo a pomáhat tak fotografovi.

Další článek




celkem 6 komentářů

Nejnovější komentáře

Dá se koupit i v čr: <a rel="nofollow" href=… Dáda 13. 2. 2016, 18:39
Víš, kdyby tam byla, byť i krásná, žena, co … Wolf9 11. 2. 2016, 19:39
Tak to s tou módou chápu. Vkus se mění. Jásp… celim 11. 2. 2016, 12:27
Myslím, že tenhle svět módy je dost specific… Lotrandor 11. 2. 2016, 11:57
Pozrite, je tam celebrita. Fotograf fotiaci … Ja 11. 2. 2016, 09:34

Další podobné články

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Fotografie týdne: Aeuronautica – o svobodě, člověku a orlu

Pták byl vždy vnímán jako určitý symbol svobody. Být volný jako pták. Toto lidové, ale také literární, tvrzení může vycházet ze dvou základních možných pohybů letce. Může se pohybovat horizontálně bez ohledu na překážky.