DIGIarena.e15.cz

Nejlepší fotografie roku 2017 v galerii DIGIareny


fotograf  |  20. 01. 2018 10:23  |  [185.195.226.xxx]

Asi jsem konzervativní, ale pro mne je fotografie to, co zachytím fotoaparátem. Spousta současných " fotografií " je dosti zásadním způsobem dotvářena v grafickém editoru............

Odpovědět  |   | 
Bobik  |  20. 01. 2018 11:05  |  [217.61.4.xxx]

Mate castecne pravdu ale musi se brat v potaz i to jak to vidi fotograf at uz edituje fotky ci ne. Kazdy mame sve oblibene tema i autora.

Odpovědět  |   | 

Konzervativní ne, úpravy fotek byly od počátků fotografie součást kreativního procesu vzniku fotografie. Obraz, co zachytí fotoaparát, se vždy musí nějakým způsobem zpracovat. A tento proces nezbytně ovlivní výslednou fotografii. Akorát dneska se to zpracování děje automaticky uvnitř foťáku (odšum, kontrast, barvy, prosvětlení stínů, srovnání optických vad objektivu, případně nějaké filtry či převod do ČB), takže lidi pak mají pocit, že jejich fotky nejsou nijak upravené a jsou přesný odraz reality

Odpovědět  |   | 
Alešak  |  20. 01. 2018 16:34  |  [62.209.230.xxx]

Souhlasím s Romanem, fotografie nikdy nebyla a nebude reálným zachycením daného okamžiku, tak jak jej viděly oči fotografa. A postproces je nedílnou součástí tvůrčí kreativity každého fotografa, která se odrazí ve finální podobě fotografie...

Odpovědět  |   | 
R:  |  21. 01. 2018 13:47  |  [85.71.108.xxx]

Kazdy kdo se 10s zamysli asi prijde na to, ze dotycny nereaguje na nejaky odsum nebo nadrzeni nejake casti fotografie. Princip soucasnych uprav je to, ze fotografie vznikaji nahodne a az expost se z toho taha neco jako je sopel z paty. A cim vic dotycny nevi nic o foceni, tim jsou upravy vetsi. Stejne jako driv, kdyz clovek nevedel kam, tak to nahnul o 45stupnu. Kreativita nema nic spolecnyho s editorem, respektive velmi malo. Jo neco jinyho je malba. Proto neni v republice 300 000 lidi co stoji v parcich nad platnem.. tam se neda skoro lhat, tam je malo veci na nahodu. V editoru muze byt kreativni nekdo, kdo je z ciste A4. Zkuste stejnym lidem co "travi u editoru 100 hodin mesicne" dat cistou A4, grafickej tablet at neco vytvori. Tahat za tahla na "nejake" fotce umi kazdej.

Odpovědět  |   | 

To máš bujné asociace, nic takového v tom příspěvku napsané není, kdoví jak to autor přesně myslel. Možná tímto způsobem fotíš, jiní zase fotí cíleně. Zrovna ty fotky v galerii rozhodně nevypadají jako náhodný cvaky zachráněné v editoru. Ani na nich nejsou vidět nějaký zásadní úpravy.

Spousta umělců náhodu při malbě využívá - třeba Jackson Pollock. Impresionisté se zase snažili zachytit nějaký dojem z krajiny a promítnout do toho svoje duševní rozpoložení. Tam té náhody taky bylo poměrně dost.

Jsou i editory s vrstvami a tam lze být kreativní podle libosti (fotomontáž, retuše). Podobně jako u malby.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 21. 01. 2018 14:57

Odpovědět  |   | 
R:  |  21. 01. 2018 16:47  |  [85.71.108.xxx]

Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ja jsem psal, ze drtiva vetsina autoru dnesni produkce zachranuje nepovedene veci v editoru a ze o tom si myslim, ze pise prvni post v diskuzi. Take jsem psal, ze kdyz nekdo maluje na ciste platno, tak zacina z nuly a nic nezachranuje. Nereagoval jsem na fotky z clanku, ale na obecnou stiznost.

A reply na muj post:

- mozna sam fotis nejak (proboha jak? Co to ma spolecneho se mnou)

- nekdo maluje na nahodu (kolik jich je, 350 000 na celem svete, pulka maliru, tretina?)

- existuji editory s vrstvami (tak prima)

Uf. No vytesano to tu mame, treba se za pet zpetne potesime prectenim....

Jo a mimochodem, tady ty prace, jako nadrzovani, korekce jineho typu, retuse, to delali casto laboranti-asistenti, mimo jine i Vano. V roce 1920 i 1960 a 1980. Fotograf psal pokyny smytelnou fixou primo na negativy, nebo k tomu psal "pruvodni dopisy". Podobny veci do temne komory jsem psal nekdy okolo 1995 i ja, kdyz jsem psal neco co nejde (nebo byl problem s negativem), dostaval jsem dopisy zase od nich. Cimz chci rici, ze driv nemusela byt prace fotografa a "laboranta" delana jednou osobou. Privatne mam podezreni na prislovi "z nouze cnost".

Odpovědět  |   | 

Tak to zkus příště napsat na první dobrou. Protože to co píšeš teď se poměrně liší od "Princip soucasnych uprav je to, ze fotografie vznikaji nahodne a az expost se z toho taha neco jako je sopel z paty."

Jestli si těmi větami o kreativitě, náhodě a malbě chtěl říct banalitu typu "kdyz nekdo maluje na ciste platno, tak zacina z nuly a nic nezachranuje", tak to pak tvoje příspěvky ve zdejší diskuzi musím dekódovat úplně jiným způsobem než dosud.

Nj, znáš editory s vrstvama, fotomontáže a retuše, ale stejně napíšeš perlu "V editoru muze byt kreativni nekdo, kdo je z ciste A4".

Holt léta diskuze na zdejším fóru si vybrala svou daň.

Odpovědět  |   | 
L.,  |  22. 01. 2018 08:25  |  [91.219.246.xxx]

> Komu neni rady, tomu neni pomoci. Ja jsem psal, ze drtiva vetsina autoru dnesni produkce zachranuje nepovedene veci v editoru...

To je ovšem pěkná volovina. Z jednoduchého důvodu. Je mnohem jednodušší a rychlejší vyfotit fotku dobře, než to pak nějak patlat v editoru.

Odpovědět  |   | 
Hello  |  20. 01. 2018 23:01  |  [107.167.112.xxx]

Tentokrát žádná fotka od čoklofila? Ale ta liška nebo ten ledňáček jsou dobrý, asi bych to rozdělil na kategorie jako příroda nebo architektury

Odpovědět  |   | 
 |  21. 01. 2018 11:06  |  [188.246.101.xxx]

Od mistra Sušice nic?

Odpovědět  |   | 
sadra  |  21. 01. 2018 21:45  |  [81.129.56.xxx]

Lunákovi už sklaplo, nebo mu někdo namlátil držku

Odpovědět  |   | 


Posílat příspěvky e-mailem na adresu: Přihlásit k odběru