DIGIarena.e15.cz

Největší přehlídka české fotografie 20. století zahájena

Ve výstavních prostorách v Domě U Kamenného zvonu bude dnes slavnostně zahájena druhá ze tří částí přehlídky české fotografie 20. století. První ze součástí této výstavy se v Uměleckoprůmyslovém muzeu otevřela již minulý týden, poslední pak bude v Městské knihovně, která rovněž patří k prostorám Galerie hl. m. Prahy, zahájena ve čtvrtek 28. června.
Největší přehlídka české fotografie 20. století zahájena

Kurátoři výstavy Vladimír Birgus a Jan Mlčoch se pokusili zevrubně představit všechny hlavní tendence, osobnosti a díla české fotografické tvorby v tomto období. Více než 1 200 exponátů – v naprosté většině jde o dobové autorské originály – od 400 autorů nezahrnuje jen díla klasiků, jako je Drtikol, Sudek, Funke, Koudelka či Kratochvíl, ale i fotografie méně známých či zcela zapomenutých autorů.


Jiří Křenek, z cyklu Hypermarkety, 2000.
Nedávný absolvent Institutu tvůrčí fotografie kromě vynikajících fotografií závodů F1 a motocyklů
vytváří série subjektivních dokumentů.

K výstavě vydává nakladatelství KANT ve spolupráci s Uměleckoprůmyslovým muzeem průvodce výstavou, který obsahuje údaje o všech představených fotografech a může posloužit i jako hutná příručka o dějinách české fotografie uplynulého století. Na příští rok se pak chystá obsáhlá publikace Vladimíra Birguse a Jana Mlčocha, která zúročí i výzkumy v zahraničních galeriích – tam autoři nalezli pozoruhodná díla, která však kvůli astronomickým nákladům na dopravu a pojištění nemohou být v Praze vystavena.


Jaromír Funke, Abstraktní foto – Kompozice IV, 1927–1929, ze sbírky UPM.
Bez trojice Drtikol, Funke, Sudek jsou dějiny české fotografie nemyslitelné.

Časopis DIGIfoto je jedním z mediálních partnerů této výstavy. Ve čtvrtém čísle DIGIfota, jež se dostane na stánky počátkem příštího týdne, proto najdete osmistránkový průřez výstavou a rozhovor s oběma kurátory. Nechejte se jimi nalákat k návštěvě Prahy.


Svatopluk Sova, Německé ženy při dláždění ulic, 1945.
Málo připomínaný reportážní autor s fotografií málo připomínané podoby osvobození od nacismu v roce 1945.

Podrobnosti o výstavě včetně otevíracích dob, výše vstupného a dalších praktických informací najdete na webu www.ceskafotografie.com.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Fotografie týdne: Z jiných světů přiletěl jsem k vám

Když o někom řekneme, že má svůj vlastní svět, máme většinou na mysli, že jeho způsob vnímání okolí je substandardní, že je to podivín, člověk výstřední.

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Myšlenkové pochody úředníků jsou mnohdy velmi zvláštní. Důkazem toho je dostupnost a nedostupnost různorodých knih ve vězeňské knihovně ve státu Texas. Půjčíte si tu Mein Kampf ale na historii fotografie musíte zapomenout.

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Když pamětníci vyprávějí o návštěvě v Sovětském svazu, jsou poměrně zřejmé vzpomínky na to, že existovaly trasy a ulice, kterými turisté chodit mohou, a naopak jakékoli odchýlení se trestalo.

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Živíme se druhými lidmi. Tuto zkratku Jan Sokol používá, aby vyjádřil skutečnost, že předmětem obživy většiny společnosti již není zemědělství, dokonce ani průmysl, ale služby či státní sektor.

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Okamžitě se vrať! je imperativ, ke kterému má asi každý nějaký vztah. Obsahuje v sobě dva důležité momenty – možnost návratu, ale také časovost tohoto aktu. Obě dimenze spolu přitom těsně souvisí.