DIGIarena.e15.cz

Největší přehlídka české fotografie 20. století zahájena

Ve výstavních prostorách v Domě U Kamenného zvonu bude dnes slavnostně zahájena druhá ze tří částí přehlídky české fotografie 20. století. První ze součástí této výstavy se v Uměleckoprůmyslovém muzeu otevřela již minulý týden, poslední pak bude v Městské knihovně, která rovněž patří k prostorám Galerie hl. m. Prahy, zahájena ve čtvrtek 28. června.
Největší přehlídka české fotografie 20. století zahájena

Kurátoři výstavy Vladimír Birgus a Jan Mlčoch se pokusili zevrubně představit všechny hlavní tendence, osobnosti a díla české fotografické tvorby v tomto období. Více než 1 200 exponátů – v naprosté většině jde o dobové autorské originály – od 400 autorů nezahrnuje jen díla klasiků, jako je Drtikol, Sudek, Funke, Koudelka či Kratochvíl, ale i fotografie méně známých či zcela zapomenutých autorů.


Jiří Křenek, z cyklu Hypermarkety, 2000.
Nedávný absolvent Institutu tvůrčí fotografie kromě vynikajících fotografií závodů F1 a motocyklů
vytváří série subjektivních dokumentů.

K výstavě vydává nakladatelství KANT ve spolupráci s Uměleckoprůmyslovým muzeem průvodce výstavou, který obsahuje údaje o všech představených fotografech a může posloužit i jako hutná příručka o dějinách české fotografie uplynulého století. Na příští rok se pak chystá obsáhlá publikace Vladimíra Birguse a Jana Mlčocha, která zúročí i výzkumy v zahraničních galeriích – tam autoři nalezli pozoruhodná díla, která však kvůli astronomickým nákladům na dopravu a pojištění nemohou být v Praze vystavena.


Jaromír Funke, Abstraktní foto – Kompozice IV, 1927–1929, ze sbírky UPM.
Bez trojice Drtikol, Funke, Sudek jsou dějiny české fotografie nemyslitelné.

Časopis DIGIfoto je jedním z mediálních partnerů této výstavy. Ve čtvrtém čísle DIGIfota, jež se dostane na stánky počátkem příštího týdne, proto najdete osmistránkový průřez výstavou a rozhovor s oběma kurátory. Nechejte se jimi nalákat k návštěvě Prahy.


Svatopluk Sova, Německé ženy při dláždění ulic, 1945.
Málo připomínaný reportážní autor s fotografií málo připomínané podoby osvobození od nacismu v roce 1945.

Podrobnosti o výstavě včetně otevíracích dob, výše vstupného a dalších praktických informací najdete na webu www.ceskafotografie.com.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Ačkoli se nás výrobci fotoaparátů neustále snaží napínat a přicházejí s nejrůznějšími novinkami a zlepšováky, prakticky každý fotograf sledující dění na trhu má představu o tom, co nás v následujících letech čeká. Co takhle výhled na delší dobu?

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Určitě si každý z nás vzpomene, jak jsme byli jako děti ohromeni tajemnými fotkami, na kterých jsou zachyceni duchové nebo jiné paranormální jevy. U mnoha z nich není jasné, jak vznikly, přesto se je podařilo vyfotit znovu.

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.

Unikátní snímky Saturnu z již neexistující sondy Cassini

Unikátní snímky Saturnu z již neexistující sondy Cassini