Nikon: nová reklamní kampaň natočena pomocí Nikonu D3S

Společnost Nikon včera spustila po celé Evropě novou reklamní kampaň, která upozorňuje na bohatou tradici značky, na profesionalitu a novátorství. Nová kampaň, která nese název „I AM Nikon“, je určena pro televizi, tištěná i internetová media a situuje Nikon přímo „do srdce obrazu“ a do tvůrčího fotografického procesu.

Televizní reklamní spot, který byl poprvé odvysílán ve Francii, se natáčel v lokalitách v Egyptě, v Německu a ve Španělsku v průběhu devíti dní. Jeho autorem je Ralf Schmerberg. Materiál, který byl k těmto účelům natočen, měl velikost 2000GB a většina z toho byla natočena fotoaparátem Nikon D3S, prvním fotoaparátem s FX senzorem, který umožňuje natáčet videoklipy v HD kvalitě 720p a ukládat jednotlivé snímky videa.

Ralf Schmerberg v této souvislosti uvedl: „Natáčeli jsme ve skutečně tvrdých a proměnlivých podmínkách, takže bylo důležité mít k dispozici odolný a extrémně výkonný fotoaparát. Využívali jsme D3S právě kvůli její schopnosti poskytovat výsledky s nízkou hladinou šumu ve velmi špatných světelných podmínkách, kde jsme nepoužívali blesk, a získali jsme naprosto neuvěřitelné snímky.“

Ralf dále říká: „ Pro mě bylo nafocení této kampaně velkou výzvou. D3S produkovala kvalitní snímky i videa na různých místech. Používali jsme ji na poušti, na svatbě, v nočním klubu a v oblasti pyramid v Egyptě. Mě osobně nadchl způsob, jak rychle jsme mohli podle situace přepínat mezi snímáním statických snímků a záznamem HD videa. To, že jsme mohli natáčet vysoce kvalitní video na běžnou digitální zrcadlovku, bylo extrémně užitečné zvláště proto, že jsme díky tomu nemuseli s sebou vozit další techniku a stativy. To se ukázalo být mimořádně praktické při pořizování jednoho záběru na pouličním trhu v Káhiře, protože jsme mohli pracovat relativně anonymně, flexibilně a přirozeně, aniž bychom přitahovali pozornost davů.“

V kampani se objevuje Vincent Munier, francouzský fotograf divoké přírody, který je častěji vidět za fotoaparátem. O své účasti na tomto projektu říká: „Fotografování v poušti pro mě bylo úžasným zážitkem, zvláště proto, že jsem zvyklý pracovat spíše v arktických podmínkách a na sněhu. Testování Nikonu D3S v extrémně složitých světelných podmínkách, kdy jsme byli obklopeni bílým pouštním pískem, pro mě bylo zcela novou zkušeností. Stejně jako pózování před fotoaparátem místo toho, abych stál na opačné straně.“

Tiskovou reklamní kampaň nasnímal Sven Jacobsen v Jihoafrické republice fotoaparátem Nikon D3X a objektivy NIKKOR 35 mm, 85 mm a 28-70 mm.

Nikon D3S umožňuje profesionálním fotografům převzít kontrolu nad nepředvídatelnými situacemi a rozšiřuje možnosti akčních fotografů. Fotoaparát D3S, který vychází z široce uznávaného modelu D3, posouvá fotografování za nízké hladiny světla na novou úroveň a v oblasti multimediální tvorby sází na nové kreativní možnosti. Fotoaparát D3S je vybaven zcela nově navrženým obrazovým snímačem s rozlišením 12,1 efektivních megapixelů, přičemž rozsah citlivostí ISO 200 – 12 800 umožňuje snímání statického obrazu i záznam videa za extrémně nízké hladiny osvětlení, aniž by docházelo ke ztrátě detailů či ostrosti v obraze. Právě to je velmi důležité pro dnešní dokumentární a sportovní fotografii.

Zdroj: Nikon

Určitě si přečtěte

Články odjinud