Nové objektivy Samyang pro Nikon Z a Nikon F

1. května 2019
TWEET SDÍLET

Asijský Samyang ohlásil uvedení dvojice světelných objektivů, které jsou osazeny různým bajonetem – v jednom případě se jedná o Nikon F, ve zbývajících pak o Nikon Z. Konkrétně se tedy jedná o AF 85 mm F1,4 F,  manuální MF 14 mm F2,8 Z a manuální MF 85 mm F1,4 Z.

První jmenovaný objektiv, jak již označení napovídá, je osazen autofokusovým motorkem a navíc je utěsněn proti nepříznivým povětrnostním podmínkám. Optická stavba čítá devět čoček v sedmi skupinách s jedním asférickým členem. Clona je složena z devíti lamel.

Klepněte pro větší obrázek

Filtrový závit má průměr 77 mm a objektiv samotný měří 88 mm při průměru tubusu 74,5 mm v nejširším místě, hmotnost činí 480 gramů. Ačkoli zatím nebyla zveřejněna žádná cena, je tento objektiv prodáván s bajonetem Sony E za cenu 700 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Pro fotoaparáty Nikon Z si připravil Samyang dvojici objektivů – širokoúhlé a portrétní sklo s plně manuálním ostřením i nastavením clony. Model MF 14 mm F2,8 Z je složen ze 14 čoček v deseti skupinách se dvěma asférickými členy, dvě členy z nízkorozptylového skla a třemi členy s vysokou odrazivostí.

Klepněte pro větší obrázek

Clona má šest lamel, nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 28 cm a při rozměrech 124 × 87 mm váží objektiv 810 gramů. Doporučená koncová cena je 500 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Poslední novinka je portrétní objektiv 85 mm F1,4 s manuálním ostřením pro bajonet Nikon Z. Konstrukce zahrnuje devět čoček v sedmi skupinách s jedním asférickým členem a devítilamelovou clonou.

Klepněte pro větší obrázek

Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 1 metr, filtrový závit má průměr 77 mm. Při délce 103 mm a průměru 78 mm váží objektiv 740 gramů. Doporučená cena byla stanovena na 400 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Technika, Nikon, Objektivy, Samyang

Určitě si přečtěte

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Aktuální novinka z dílny Nikonu je nástupcem modelu P900 a pyšní se přímo obřím rozsahem optického zoomu. Že bychom stáli opět na pokraji války, jejímž motem bude kdo z nás má větší objektiv?

25 Petr Březina

Canon EOS 250D – nejlehčí zrcadlovka s otočným displejem

Canon EOS 250D – nejlehčí zrcadlovka s otočným displejem

Dva roky stará zrcadlovka EOS 200D se dnes dočkala nástupce s označením EOS 250D – podle výrobce se jedná o nejlehčí zrcadlovku na trhu, která nabídne výklopný a otočný displej.

21 Petr Březina

Ceny TIPA 2019 potvrdily nadvládu plnoformátových bezzrcadlovek

Ceny TIPA 2019 potvrdily nadvládu plnoformátových bezzrcadlovek

Redakce odborných fotografických titulů vyhodnotily nejlepší produkty, které během minulého roku obohatily fotografický trh. Vítězné kategorie potvrzují dočasný ústup digitálních zrcadlovek ve prospěch profesionálních plnoformátových bezzrcadlovek.

18 Helena Vyplelová

Vybrali jsme nejlepší mobily pro fotografování a natáčení videa

Vybrali jsme nejlepší mobily pro fotografování a natáčení videa

Proč s sebou nosit mobil a digitál, když můžete mít vše v jednom, navíc i s velmi slušnou videokamerou. Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty. Po kterých byste měli sáhnout?

27 Petr Březina

Fotografie týdne: Petřínská

Fotografie týdne: Petřínská

Když Euklides pracoval na svých matematických axiomech, vycházel z představy, že geometrické představy jsou něco, co mají všichni lidé sdílené. Že existuje prostor, ve kterém se pohybujeme a žijeme, že prostor je základní kategorií pro poznávání i myšlení.

Michal Černý

Oskar Schindler: Od filmu k realitě (reportáž)

Oskar Schindler: Od filmu k realitě (reportáž)

Schindlerův seznam. Film s neobyčejně poutavým příběhem i zpracováním, oceněný mnoha Oskary. Jeho děj, obzvláště konec, mě natolik zaujal, že jsem se rozhodla vydat se po stopách Oskara Schindlera a jeho fabriky.

1 Zuzana Součková

Extrémně jednoduchá dlouhá expozice s aplikací Spectre

Extrémně jednoduchá dlouhá expozice s aplikací Spectre

Mobilní fotografie má jiná specifika, než ta „dospělá“. Mobilní fotografové totiž nemají takové požadavky na manuální nastavení a často sáhnou po jednoduchém řešení, které vše obstará za ně.

1 Adam Kos