SpookY  |  22. 08. 2016 09:26

Nikon nepřekvapil. Vlastně bych se hodně divil, kdyby ano. Každopádně potvrdil, že je světová špička v "systematickém dávkování funkcí" - přidáváme a odebíráme funkce tak, abychom donutili zákazníka jít na vyšší model [čímž ho ovšem spíše na****me tak, že půjde ke konkurenci].1) Odstraněn jack pro externí mikrofon - evidentně Nikon nechce, aby se D3400 používal jako kamera. Ale je to vlastně jedno - Nikon stále NEUMÍ fázové ostření na čipu, takže na video se nehodí. Jen potom nechápu, proč ty nové zoomy mají tiché ostření.2) Odstraněno ultrazvukové čištění snímače, což je dnes prakticky považováno za standard. Asi bude přibaleno více kuponů na čištění snímače... nebo je to snaha prodat ošizený krám levně a pak vytřískat ze zákazníka peníze za drahý servis, jak to dělají automobilky?3) Odstraněno pár funkcí - např. skládání panoramat. Důvod?4) ISO 25600 - Papír snese všechno, podstatný je skutečný výsledek. Kolik je skutečně POUŽITELNÁ hodnota? Reálně to bude stejně jako u ostatních APS-C někde kolem 6400, aby to bylo koukatelné. Nezajímají mne argumenty typu "šum odstraní Photoshop" - pokud jsou vstupní data sajrajt, tak softwarové vyhlazení a zmenšení je jen slabá náplast.5) Hledáček 95% a 11 ostřících bodů? ... No to si dělají (_!_) ... Pět let stará D5100 má totéž a těch 11 bodů se hodí tak na seťák a f/5.6 a více kde je posunutá rovina ostření +- pár centimetrů sumák. Ale se světelným objektivem a malou clonou je ostření s tímhle porod.6) Zoom 70-300 do DX s f/6,3 na konci? Clona a pouzdro za příplatek? Za ty peníze můžu mít nový Tamron 70-300 f/4-5.6 nebo bazarový Nikon 70-300 f/4.5-56 VR (můj případ) a je to i na FF i když s větší hmotností.7) Děsivé je, že objektiv nemá ŽÁDNÉ přepínače. Všechno se nastavuje z těla foťáku. Tím se zákazník stává rukojmím, protože tohle sklo nebude použitelné na ničem jiném, než na Nikonem schválených tělech. Pryč jsou zlaté časy, kdy objektiv měl clonový kroužek a přes redukci šel na cokoliv. Dneska zakážeme i ovládání stabilizace a přepínání M/F a uděláme elektronickou clonu... a zítra, no těšte se!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  22. 08. 2016 12:27

1) ostatní výrobci často vůbec nemají, Nikon byl poslední kdo to dával na entry model.2) ultrazvukové čištění snímače jsem na žádném z Nikoních těl nepoužil, tedy vlastně ano, na D3200 když jsem zkoušel, k čemu to je.3) to uměla D3300? pokud ano tak se to byla novinka, D3200 to neuměla.4) hodnoty se zvedly papírově, max ISO stejně nikdo nebere vážně a těch 6400 bude dobře použitelných (D7100 to měla na hraně), v JPG a zmenšené vyhoví5) AF systém přiměřený entry modelu, nafotil jsem s tím mraky fotek na světelných sklech a žádný problém. Pokrytí hledáčku je bolest všech entry DSLR s výjimkou Pentaxu.6) ano, to je divný počin, obzvlášť těch 70 na začátku o DX skla, ale asi to někde prodají. U nás se imho moc neprodávaly ani 55-200 nebo 55-300 DX. btw, ten Tamron bych nedoporučoval, má spoustu problémů v provedení i funkci, naopak 70-300 VR mám a spokojenost, i když je jenom f/5.67) motorizované zoomy a elektronické clony jsou u konkurence norma, taky je nesnáším. Clonový kroužek objektivy nemají už dávno (kromě některých retro značek jako FUJI, ale tam se za to pěkně platí). M/F přepínač je praktická věc, škoda že chybí.celkově je to low-cost model, lepší zůstat u D3300, který ma stejný procesor

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  22. 08. 2016 12:48

Nebo vzit D5300.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  22. 08. 2016 13:50

2) ono to je často nastavené aby to automaticky čistilo při zapnutí a vypnutí... takže to uživatel ani nepostřehne4) záleží jak se šum zpracovává, u 16mpx snímačů byl od ISO 3200 šum ohavný v barevné složce, novější 24mpx to přenesly spíše do jasové složky, ale těch 6400 je opravdu málo pokud fotíte v místnosti za denního světla a potřebujete držet časy 1/100 a mít trochu clonu (f/4) ... zde je řešení FF - nastaví se ISO 6400 a nic nepoznáte nebo ISO 12800 a šum je jen mírný... u A7S zcela bez starosti5) na D5100 často přepínám na ostření na live-view - za horšího světla je to i s f/1.8 G skly (28+85) velmi pomalé peklo, ale přesně zaostřené, vidím kam to ostří a přitom nemusím mít středovou kompozici, přes hledáček je přesný jen středový bod, krajní body ostří mizerně - zde je bohužel jediná správná odpověď: ostření na čipu, bez zrcátka a s EVF, ale nic takového nemá F bajonet 6) Tamron mají dva známí, stabilizuje to skvěle, konec je o něco lepší než u Nikonu, jinak nastejno... paradoxně ten rozsah 70-300 pro DX není tak špatný, mít tohle 70-300 pro Fuji, tak letí Nikon na bazar a jdu do Fuji (18-55 + 70-300 + Samy 12/2 + 23/1.4 + 56/1.2)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  23. 08. 2016 10:59

4) já můžu přímo porovnat výstup z D3200 a D7100, kde jsem u obou na ISO 6400 končil, už to pro mě bylo nepřijatelné, i když RAW z D7100 jsem v postprocesu dokázal umravnit do té míry, že v měnšíéch rozlišeních bylo ISO 6400 přijatelné. Expeed 4 by měl umět lépe, o tom je info z nikonblogu, stejný snímač, stejný procesor (kde přesně jsou A/D převodníky se u moderních snímačů a procesorů zjišťuje obtížně, čato je to někde na půl cesty). D7200 ten výkon podává, menší bitová hloubka na šum mít vliv nebude, barvy budou limitovány jinde. Na FX potvrzuju, že ISO 8000 není problém (D800), i kvůli tomu jsem přešel.5) on je trochu rozdíl mezi AF modulem D5100 a D3400, stejně jako mezi AF modulem D7100, D7200, D800, D810, i když je to formálně značeno stejně. takže nemohu souhlasit, moje osobní zkušenost je jiná. Pokud jdeme diskuzí k on.senzor PDAF, tak mám určité pochybnosti, že by dnešní implementace dokázaly překonat i ten pravěký 11 bodový AF, ale dejme tomu že A6300 asi už tohle dává i v horších světelných podmínkách (A6000 dávala slibné výsledky, bohužel se to naprd ovládá). Samozřejmě zůstává otázka, jak moc reálně ušetřili na výstupní kontrole, což býval chronický problém Nikonu po záplavách v Thajsku.6) no já ten rozsah právě mám a ideální to není, tedy kromě dosahu. Na FUJI tedy chybí jedno sklo, se divím že se přechod už neodehrál. No ale při těch jejich cenách, se není čemu divit :). Kombinováno s přidáváním textur do snímku (viz problém X Pro 2 - opakující se). Každý má své. FUJI asi vyzkouším za 14 dní, půjčím si to na víkend, tak jsem zvědav.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  23. 08. 2016 13:58

Sony A6300 je co se týče ostření podle všeho zcela nový level. Včetně funkce sledování objektu - "zamkne se" a opravdu "drží". Takhle si představuji skutečně funkční autofokus pro reportážní focení za chodu - přes EVF si "zamknu" focený objekt, překomponuji a udělám fotku. Rychle a bez toho, abych musel řešit nějaké ostřící body. Bohužel tohle na DSLR nefunguje.Šum na DX vs. FX. Tady je to jasné, že fyziku neoblafneme. Odpověď je buď FX, nebo snímač z D500. To, že váhám zda Fuji, je právě kvůli jejich malýmu čipu i když jsou lákavé kvůli malým rozměrům. FF prostě udělá fotky s jinou atmosférou, jsou více prostorové. Bohužel FF je děsně velkej krám.Já jsem to řekl už několikrát - moje představa foťáku je malé tělo o velikosti D5500 s jedním rolerem navíc, FF čipem, bez zrcátka a s EVF... a s Nikon F bajonetem, protože na to mám skla se skvělým poměrem cena/výkon a další serepetičky (blesk atd.). Bohužel D500 vyšel na svět jako přerostlý DX DSLR, nikoliv jako malý FX CSC. D750 je už za hranou svou velikostí. Že by se budoucí D620 zmenšil a vyšel v podobě FX CSC, to by byl zázrak. A Sony A7 je sice kráska, ale zase si na ni nevezmu svoji oblíbenou optiku Nikon má bohužel jen low-end pro dovolenkáře se seťáky 18-něco a pak hi-end pro profíky co si tahají kufr na kolečkách s výbavou. Nic mezi tím.
Teď kolem Photokiny se spekulovalo o dvou tělech (kvůli registraci dvou označení v Asii). To první už máme tady - vykastrovaná D3400. Co bude to druhé se budeme muset nechat překvapit.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
L.  |  24. 08. 2016 09:22

Aha, takže D5500 s 420 g a rozměry 124 x 97 x 70 mm je v pohodě, zatímco na D750 (750 g, 141 x 113 x 78 mm) už potřebuješ kufr na kolečkách? Já to říkám pořád, že ti bezzrcadlovkáři jsou fakt divná sekta...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  24. 08. 2016 09:46

prekroutil jste to pekne..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Milan  |  23. 08. 2016 11:34

Ty si Nikon stále nepredal???

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  22. 08. 2016 11:03

Uz vzhledove je videt, ze setrili kde mohli.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  22. 08. 2016 12:05

Ano, šetřili kde to šlo. A snaží se to okecat jak to jde. Korunu tomu nasadil profesionální lhář a cenzor Lindner z nikonblog.cz, doslova cituji:>> Design Nikonu D3400 byl lehounce pozměněn. Zaznamenáte oblejší hrany, tlačítko spouště už není stříbrné, nýbrž „profesionálně“ černé, jako celek ale jde o starého známého – malou digitální zrcadlovku, která však má… stejný DX snímač jako „dospělý“ kolega Nikon D7200 – což je mimochodem naprosto zásadní informace. Exaktně jde o snímač o rozlišení 24 Mpx, kterému sekunduje obrazový procesor EXPEED 4. <<... jinými slovy, už šetřili i na stříbrném laku tlačítka, které je klasicky z černého plastu. Ale mají "profesionální" vzhled.
A pokud umíme číst mezi řádky, tak ve skladech dílů mají hafo přebytečných 24Mpx čipů a starých ostřících modulů, které se pokouší udat touto cestou.Prostě je to v základu zcela "vykastrovaný" foťák, což je naprosto zásadní informace.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  22. 08. 2016 18:47

>> stejný DX snímač jako „dospělý“ kolega Nikon D7200To by musel byť 14-bitový. Ten, ktorý je v D3400 je 12-bitový. Teda žiadna zmena oproti D3300.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  23. 08. 2016 08:44

Aha... tohle mi uniklo. Takže cenzor diskusí na Nikonblogu Petr Lindner potvrdil svoji pozici marketingového lháře Nikonu pro Českou republiku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
L.  |  23. 08. 2016 09:19

A kde jsi vzal, že je snímač v D3400 12-bitový? Ve specifikacích se o "bitovosti" snímače nic nepíše. A to teda pominu, že "bitový" není snímač ale spíš A-D převodník, byť jsou často v jednom kusu křemíku.Ještě odkaz na tu oficiální specifikaci: http://www.nikon.cz/cs_CZ/product/digital-cam... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  23. 08. 2016 10:44

12bit převodníky měly i první A7, problém s tím mají i A7II (i verze R), A6300 je deklarována jako 14 bit, ale reálně je 13 bit (díky primitivní ztrátové kompresi), původní A6000 byla dokonce ze stejných důvodů jen 11 bit.
Olympus používal 12 bit RAW u OMD-M5, patrně s tím pokračuje u verze II.Takže co to tu máme zase za výkřik Ganče? Ty, který fotíš do JPG, kde je tato informace zcela irelevantní?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
fotič  |  23. 08. 2016 09:39

jo,jo, šetřit se musí, ať to stojí co to stojí. Ale nejvíc by ušetřili, kdyby vyhodili zrcátko a optický hledáček.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  23. 08. 2016 13:17

Kdyby tam dali místo toho EVF, tak není co řešit Ale to co píšeš (zrcátko a hledáček) je klasický případ uvažování managorů. Něco podobného se odehrálo u Citroenu po nastoupení nové ředitelky - nechala si sestavit seznam součástí auta od nejdražší a začala škrtat. Takže Citroeny už nemají to skvělé hydropneu, které je proslavilo, protože nová managorka škrtla třetí nejdražší položku na seznamu... u první a druhé položky jí inženýři museli taktně vysvětlit, že v tom autě OPRAVDU musí zůstat (byl to motor a převodovka)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
fotič  |  23. 08. 2016 18:01

Je otázka, zda u takovéto šunky má ještě zrcátko a pentaprizma smysl. Zabudováním EVF by se těžko něco pokazilo. I když u CaNikonu jeden nikdy neví.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jirka  |  23. 08. 2016 19:02

Pentaprizma? tak o tom si může nechat jen zdát. Tohle má malý temný pentamirror.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  24. 08. 2016 07:31

Takze pres hledacek se to moc neda a pres displej uz vubec ne?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
SpookY  |  24. 08. 2016 08:56

JJ, jako koukat do tunelu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jirka  |  24. 08. 2016 16:08

v tomhle (pokrytí, jas a velikost) mají EVF jednoznačně navrch. Citace: "elektronický hledáček typu OLED. Má 0,39" úhlopříčku a jeho zvětšení dosahuje 1,07× (0,7× po přepočtu). V tomto se tedy vyrovná full frame zrcadlovkám." celý článek http://www.digimanie.cz/recenze-sony-a6300-ilce-6... ... teď určitě někdo namítne, že je to hiend model. Tak jen doplním, že tohle rozlišení a velikost EVF je už pár let standardem i v poměrně levných modelech. Fotil jsem (mimo jiné) s pentamirror N D5200 a velkým fullframe pentaprisma C 1DX a když to srovnám třeba se S a77m2 s EVF, tak má konfortem a velikostí jednoznačně blíže k té 1DX. Co se jasu hledáčku za šera týče, tak má dokonce náskok. Hledáček D5200 tady ztrácí neskutečně moc a kdo tvrdí, že je to dobrý hledáček, tak ještě asi žádný pořádný FF hledáček neviděl.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  24. 08. 2016 09:49

A kolik by stál takový EVF pro entry model? Nevíme? Samozřejmě, protože CSC v této cenové hladině vůbec hledáček nemají. Tam se přesvědčujeme o tom, jak to jde krásně bez něj (viz Ganec).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  24. 08. 2016 12:23

výprodejový brak

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  24. 08. 2016 13:14

To neroporuji, ale psal jste o tom ze el. hledacek vubec nemaji(nebavme se o jejich kvalite).
Ikdyz X-E2 nebo X-T10 nebudou spatne.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory