DIGIarena.e15.cz

Olympijské hry v Riu – zákulisí fotografů

Olympijské hry v Riu – zákulisí fotografů

Jednatřicáté olympijské hry, které se odehrávaly v brazilském Riu skončily, množství pořízených fotografií však dosahuje několika set tisíc, a pokud bychom započítaly i neoficiální fotografie všech návštěvníků, určitě bude výsledná suma vyšší než milion snímků.

Ačkoliv se z pohledu fotografů jedná o významnou událost, její záznam je obvykle velmi podobný, jako u všech jiných sportovních klání, ovšem specifikem olympijských her je relativně velké množství sportovních aktivit na jednom místě a v jeden okamžik. A právě to je důvodem pro nasazení velkého množství techniky a pro vývoj nových postupů pro záznam – vzdálené ovládání fotoaparátů anebo jejich baterie „posazená“ například za brankovištěm. 

Kultura | Canon | Fotografové

Olympijské hry v Riu – spousta techniky i zlodějů

Letní olympijské hry začaly koncem minulého týdne a s nimi také nekonečný maraton sportovních disciplín a jejich dokumentace. Na tu je však většina fotografů připravena podobně jako naposledy.

Jedním ze speciálních nástrojů, který se objevil na letošních hrách a využívala jej agentura Getty Images, je robotické podvodní pouzdro, které pojme digitální zrcadlovku a je možné jej vzdáleně ovládat.

Technika

Jak se fotí olympiáda pod vodou?

Z hlediska techniky olympijským hrám jednoznačně dominovala značka Canon, kterou používalo 70 % akreditovaných fotografů, společně se zrcadlovkami pak využívali nejčastěji zoomové objektivy.

Agentura AP poodhalila zákulisí svého zpravodajského týmu – ten čítal osm robotů, množství vzdáleně ovládaných fotoaparátů a celkem 61 fotografů v terénu. Každý den poslala agentura do světa průměrně 3500 fotografií, které z nafoceného materiálu vybíralo 16 fotoeditorů – zajímavostí je, že fotografie putovaly k editorům přes 35 mil (cca 56,3 km) kabelů, jejichž instalace trvala přibližně měsíc. Ostatně podívejte se sami.

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

9 digitálních kompaktů, které má smysl koupit

9 digitálních kompaktů, které má smysl koupit

Ačkoli je nabídka kompaktních digitálů na trhu velmi široká, má smysl vybírat pouze v určité skupině. Ty nejlevnější nemají proti mobilu co nabídnout, a tak je třeba hledět především na technické parametry.

Tamron chystá zoom s obřím rozsahem

Tamron chystá zoom s obřím rozsahem

Fujifilmu se  daří, roste prodej bezzrcadlovek systému X i GFX

Fujifilmu se daří, roste prodej bezzrcadlovek systému X i GFX

Meyer-Optik-Görlitz oživuje další „optickou“ legendu – Lydith 30 mm F3,5

Meyer-Optik-Görlitz oživuje další „optickou“ legendu – Lydith 30 mm F3,5

Fotoaparát vytištěný na 3D tiskárně jako alternativa drahých středoformátů?

Fotoaparát vytištěný na 3D tiskárně jako alternativa drahých středoformátů?

Na 3D tiskárnách již vznikla spousta zajímavých věcí, tak proč je nevyužít k výrobě fotoaparátu? Přesně to udělal Paul Kohlhaussen a výsledkem je zajímavý středoformátový přístroj – inspirovaný Mamiyou 7, Hasselbladem XPan a Leicou M.

Nová filmová kamera Cinema EOS C200 – menší RAWy a lepší ostření

Nová filmová kamera Cinema EOS C200 – menší RAWy a lepší ostření

Společnost Canon představila jejich nejnovější kameru produktové řady Cinema EOS – model EOS C200. Produkty této řady jsou ideálními zařízeními pro splnění všech nároků profesionálních filmařských prací.

Co dělat a nedělat při krajinářské fotografii?

Co dělat a nedělat při krajinářské fotografii?

Krajina může být velmi zajímavým tématem, ale mnohdy také mohou výsledné snímky přinést zklamání, když se nedaří zachytit to, co sami vidíte lidským okem. Na co dávat pozor a na co se zaměřit u krajinářské fotografie?

Benro uvádí novou řadu cestovních stativů ProAngel

Benro uvádí novou řadu cestovních stativů ProAngel