DIGIarena.e15.cz

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Dominance v kompozici  

Dominance v kompozici  

Jednou z podmínek dobrého fotografování je znalost pravidel kompozice. Jakých pouček bychom se měli držet při uspořádávání scény v hledáčku?

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

neni to Portobello rd. ? no jo tak asi jim … krhovec 10. 3. 2015, 20:17

Další podobné články

Fujifilm Instax SQ10 – instantní fotka, která dává smysl

Fujifilm Instax SQ10 – instantní fotka, která dává smysl

Instantní fotografie zažívá v posledních letech opětovný boom, především mezi mladšími uživateli. Dnes však převzala žezlo společnost Fujifilm se svojí řadou Instax. Poslední model Square SQ10 nově nabízí i možnost uložení digitální podoby snímku.

Nevíte jaký objektiv? What the Lens vám poradí

Nevíte jaký objektiv? What the Lens vám poradí

Tamron oznámil vývoj nového superteleobjektivu 100–400 mm

Tamron oznámil vývoj nového superteleobjektivu 100–400 mm

Společnost Tamron představila koncept nově vyvíjeného teleobjektivu s ohniskovým rozsahem 100–400 mm a světelností F4,5–6,3, který bude určen především pro digitální zrcadlovky s plnoformátovým snímačem.

Apple iPhone 8 a iPhone X – jaké jsou novinky ve fotoaparátech?

Apple iPhone 8 a iPhone X – jaké jsou novinky ve fotoaparátech?

Apple v úterý 12. září pořádal Special Event, na kterém představil řadu nových produktů. Mezi ně patří i iPhone 8, 8 Plus a iPhone X, které přinášejí nemálo novinek. Z hlediska fotografování jsou však inovace rozporuplné.

Sony Cyber-shot RX10 IV přichází s fázovým AF i dotykovým displejem

Sony Cyber-shot RX10 IV přichází s fázovým AF i dotykovým displejem

Sony představuje v pořadí již čtvrtou generaci svých ultrazoomů se snímačem typu 1". Novinka nabídne nový procesor, superrychlé automatické ostření, dotykovou obrazovku, detailnější 4K video a další vylepšení.

Fujifilm X-E3 přichází s 24Mpx, 4K videem a dotykovou obrazovkou

Fujifilm X-E3 přichází s 24Mpx, 4K videem a dotykovou obrazovkou

Fujifilm inovoval svou řadu bezzrcadlovek střední třídy s přídomkem „X-E“. Třetí generace nabízí nový snímač, vylepšené ovládání a automatické ostření, 4K video i dotykovou obrazovku…

Další novinky od Fujifilmu: dva objektivy a aktualizace firmwarů bezzrcadlovek

Další novinky od Fujifilmu: dva objektivy a aktualizace firmwarů bezzrcadlovek

Současně s bezzrcadlovkou Fujifilm X-E3 výrobce představil makro objektiv Fujinon XF 80 mm F2,8 a „středoformátový“objektiv Fujinon GF 45 mm F2,8. Aktualizace se dočkaly i firmwary vybraných fotoaparátů.

Dočkáme se od Nikonu plnoformátové bezzrcadlovky? Leccos tomu napovídá

Dočkáme se od Nikonu plnoformátové bezzrcadlovky? Leccos tomu napovídá