DIGIarena.e15.cz

Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Fotoškola

Dominance v kompozici  

Jednou z podmínek dobrého fotografování je znalost pravidel kompozice. Jakých pouček bychom se měli držet při uspořádávání scény v hledáčku?

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

neni to Portobello rd. ? no jo tak asi jim … krhovec 10. 3. 2015, 20:17

Další podobné články

Víte jak získat supersvětelný objektiv za hubičku?

Víte jak získat supersvětelný objektiv za hubičku?

Nově u Canonu: filmový telezoom a dvojice softwarových novinek

Nově u Canonu: filmový telezoom a dvojice softwarových novinek

Canon doplnil řadu velkoformátových filmových objektivů o telezoom CN-E70–200 mm T4,4 L IS KAS S, a k tomu přidává dvě softwarové novinky, s jejichž pomocí lze rozšířit možnosti vybraných fotoaparátů značky Canon.

TIPA 2017 – překvapení napříč kategoriemi? Žádné se nekoná!

TIPA 2017 – překvapení napříč kategoriemi? Žádné se nekoná!

Tak jako minulý rok i letos na jaře byly zveřejněni majitelé prestižních cen TIPA, jež uděluje porota složená z redaktorů odborných periodik. Které fotografické produkty představené během uplynulého roku byly vyhodnoceny jako nejlepší?

K 100. výročí odhaluje Nikon prototypy svých fotoaparátů

K 100. výročí odhaluje Nikon prototypy svých fotoaparátů

Sony A9 odhaleno: nový konkurent profesionálních DSLR?

Sony A9 odhaleno: nový konkurent profesionálních DSLR?

Že Sony představí svou novou vlajkovou loď, bylo již delší dobu jasné, ovšem většina čekala třetí generaci „ásedmiček“. Místo toho se objevil model „A9“ , který již svým názvem dává najevo, že se jedná o zbrusu nový přístroj s nemalými ambicemi…

Osahali jsme si nový Nikon D7500, jaké jsou první dojmy?

Osahali jsme si nový Nikon D7500, jaké jsou první dojmy?

Poslední novinka z dílny Nikonu je pokračovatelem dva roky staré zrcadlovky vyšší třídy D7200. Hlad po novém modelu byl již poměrně velký a našla se celá řada – nejen pozitivních – ohlasů. Co se změnilo a jaký posun se u tohoto modelu udál?

Sony přeskočilo Nikon v prodeji full-frame digitálů s výměnnou optikou

Sony přeskočilo Nikon v prodeji full-frame digitálů s výměnnou optikou

Panasonic radí, jak zrychlit ostření u modelu GH5 – videoodpovědí na YouTube

Panasonic radí, jak zrychlit ostření u modelu GH5 – videoodpovědí na YouTube