DIGIarena.e15.cz

Pavel i Paganini ve Fotce týdne

Fotografie týdne tentokrát opět zabrousila do hudební branže. Vítězný snímek zachycuje interpreta s jeho nástrojem, který hraje výraznou roli v celé kompozici. Po Fotce týdne 1/2005 Trombónista od Štěpána Páťala si za svou reportáž nazvanou Pa(vel)ganini II. odnáší titul Martin Pospíšil.
Pavel i Paganini ve Fotce týdne

Jak již název napovídá, znázorňuje fotografie momentku z vystoupení předního českého houslového virtuoza Pavla Šporcla, konkrétně z benefičního koncertu v Emauzích pro domov sv. Karla Boromejského. 

Na rozdíl od svého předchůdce trombónisty je Pa(vel)ganini II. zachycený barevně. Tomuto přístupu nelze nic vytknout, fotografie sladěná do béžovo–oranžových barev působí velmi příjemně. Spornější je volba pohledu na smyčec Pavla Šporcla. Tam, kde u Páťalova trombónisty vytváří nástroj zajímavé kompoziční orámování, může u Pospíšila působit až rušivě. Přesto redaktoři časopisu DIGIfoto ocenili zachycení pohybu Šporclových rukou a jeho napjatého výrazu ve tváři.

Klepněte pro větší obrázek
Martin Pospíšil: Pa(vel)ganini II.
Po kliknutí na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Kromě oceněné a okomentované fotografie zaslal Martin Pospíšil, stálý přispěvatel naší galerie, ještě další dva snímky z benefice Pavla Šporcla. Pa(vel)ganini II. je ale bezesporu tím nejlepším, nejdynamičtějším. 

Martinu Pospíšilovi k ocenění Fotografie týdne gratulujeme a zasíláme mu aktuální DIGIfoto 1/2005.

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Fotografie týdne: o účelu věcí, postmoderně a klavírech ve snech

Podle klasické aristotelovské teorie existuje ve věcech jistý parametr, který říká, k čemu daný objekt slouží, jaký je jeho smysl v kontextu celého vesmíru. Lze tedy říci, jaká je role člověka ve vesmíru, stejně jako dobrého jídla, hudebního nástroje...

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Fotografie týdne: O vlastní roli, vtažení do příběhu a divadlu života

Pokud bychom na ulici ve městě potkali herce, který bude hrát svoji divadelní roli, tak – bez ohledu na její obsah – na první pohled zpozorujeme, že je na takovém člověku něco divného.

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Fotografie týdne: Boudo, budko, kdo v tobě přebývá

Jaký je rozdíl mezi domem a domovem? Zatímco některé jazyky tuto diferenci vůbec neprovádí, v češtině je mezi nimi zásadní rozdíl. Dům je stavbou, má čistě materiální povahu, domov je ale něco zcela jiného...

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Fotografie týdne: při zdi – o tom, jak těžké je být skromný a bořit vnitřní zdi

Skromnost je podivuhodná ctnost, která (snad ještě více nežli jiné) může být problematicky chápaná. První nesprávný výklad může být učiněn z pohledu malého sebevědomí, nepřijetí sebe sama, komplexů či lenosti.