DIGIarena.e15.cz

PeckaDesign vytvořila Megapixelu unikátní e-shop

Dlouholetá spolupráce studia PeckaDesign a společnosti Megapixel, českého prodejce digitální techniky, stále přináší ovoce. Téměř roční projekt, zaměřený na redesign webu, vyvrcholil na jaře tohoto roku.

Stalo se tak při příležitosti otevření nové pražské prodejny ve stylu Social Store. Model Social Store je v ČR poměrně novinkou – jedná se o koncept obchodu s prodejcem a průvodcem v jedné osobě, který se zákazníky o produktech diskutuje, radí jim a vede je. O tom, jak se i tato filozofie promítla do zbrusu nového webu, jsme si povídali s Michalem Horákem, ředitelem PeckaDesign.

Prozradíte nám, jaké je tajemství úspěchu spolupráce PeckaDesign a Megapixelu?
Za společností Megapixel stojí dlouholetí fandové digitální fotografie – líbí se nám, že jejich práce je pro ně zároveň obrovským koníčkem. Nejen, že sami rádi a dobře fotí, ale zároveň všechno to nadšení promítají do komunikace se zákazníky. Poslední dobou se čím dál víc ukazuje, že úsilí o co nejlepší podmínky pro nakupující a nabídka mnoha doplňkových služeb je tou správnou cestou, jak budovat úspěšný e-shop.

Splnit všechny tyto faktory z pohledu webdesignu pro nás bylo samozřejmě velkou výzvou a jsme velmi rádi, že se to v případě Megapixelu opět povedlo na výbornou. A kdybych měl tedy odpovědět na otázku – není to tajemství, je to spíše společná vášeň a nadšení pro věc.

Můžete uvést nějaký příklad zmiňované komunikační strategie?
Jedním ze sloganů, které na e-shopu najdete, je – S námi může být fotografem každý. Na stránkách najdete například magazín s články o focení, rozhovory a návody. Už jste někdy viděli e-shop, který provozuje lifestylový časopis?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Je to unikátní věc. Když pominu fotoškolu, která má na webu jedinečné místo, úspěšným příkladem takové komunikační strategie je sekce galerie. Každý z nás – já, vy, úplný začátečník nebo profesionální fotograf, může do galerie nahrát fotku a získat tak cennou zpětnou vazbu co a jak vylepšit.

Kdybyste měl vyjmenovat nejpovedenější novinky na webu, které by to byly?
Pokud bych měl vybrat pouze jednu sekci, tak jsou to určitě užitečné nástroje. Myslím, že se nám povedlo interaktivním a jednoduchým způsobem objasnit, jak vybrat tu či onu techniku focení a jak některé nástroje fungují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I začátečník pak snadno pochopí princip přepočtu ohniskové vzdálenosti, porovná obrazovou kvalitu jednotlivých fotoaparátu a objektivů a vyzkouší si například i účinky různých filtrů.

A co samotná sekce e-shopu? Prošla i ona nějakými zásadními změnami?
Ano, to je dobrá otázka. Snažili jsme se, aby koncový zákazník našel všechny potřebné informace na jednom místě, ale zároveň bylo naším cílem zachovat co nejjednodušší uživatelské rozhraní. V detailu produktu tak najdete nejen běžná data, ale unikátní obsah včetně ukázkových fotek, videí, recenzí a spoustu dalších informací, které většinou složitě hledáme na různých místech. Jednoduše řečeno – nekupujete zajíce v pytli, ale dostáváte maximum informací o daném produktu.

Když jsme u té jednoduchosti – co Vy a responzivní design?
Responzivní design je v současné době příležitost, v blízké budoucnosti to však bude nutnost. A na to jsme mysleli i při přípravě nového webu pro Megapixel.Díky responzivnímu designu je obsah webu přístupný všem uživatelům bez ohledu na to, jaké zařízení používají. Ovládání je jednoduché, ať už si stránky prohlížíte na tabletu či v mobilu.

Klepněte pro větší obrázek 

A když jste u toho prohlížení, dovolím si takovou malou poznámku. Říkali jsme si, co by to bylo za nový web pro milovníky fotografie, kdybychom si při prohlížení nemohli vychutnat fotky v retina rozlišení? Pokud tedy máte zařízení s retinou, pokochejte se na Megapixel.cz fotkami v prvotřídní kvalitě!

Další článek