DIGIarena.e15.cz

Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web

Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web

Populární fotografický magazín Shutterbug vycházel v tiskové podobě na 45 let. S tím však nyní končí a zaměří se čistě na on-line obsah.

Tuto zprávu zveřejnil šéfredaktor magazínu Dan Havlik s tím, že aktuální situace na trhu již tištěným publikacím příliš nepřeje. Mediální obraz se totiž v posledních čtyřech desetiletích změnil natolik, že zástupci magazínu vycítili, že fyzickému nákladu tisku již odzvonilo. Veškeré své úsilí tak bude celá redakce vkládat do webu, výukových videí, sociálních médií atd.

Klepněte pro větší obrázek
Zrušení tisku magazínu jistě ušetří spoustu nákladů, jestli s tím odejde i jistá prestiž ukáže až čas.

Jsou to dvě strany mince, kdy jedna značí konec něčeho, na co byli čtenáři zvyklí a zejména starší generace bude mít problém díru po populárním magazínu něčím zacelit. Pro ty, kteří ale nemají s konzumací informací na webu obtíž, to je zpráva spíše přínosná. Shutterbug totiž stále roste a rozšiřuje svou působnost po celém světě, takže se jeho on-line čtenáři dozvědí paradoxně více a hlavně dříve, než kdyby čekali na tištěný magazín o omezeném počtu stran.

Od doby, kdy do magazínu Havlik jako šéfredaktor přišel, se jeho návštěvnost zvýšila o 700 %. Dosáhl toho jen za čtyři roky své působnosti. Dle Feedspotu se navíc jedná o jeden z pěti nejlepších zdrojů informací o fotografii vůbec. Benefit webu je ještě v galerii fotografií, do které své snímky nahrávají, hodnotí a komentují sami čtenáři. Tu je navíc v plánu ještě dále rozšiřovat. Takovou mikrosociální síť na papíře prostě nenajdete.

První číslo magazínu Scene od Hipstamaticu je tady

První číslo magazínu Scene od Hipstamaticu je tady

Hipstamatic je jedna z neoblíbenějších mobilních foto aplikací. Její tvůrci vydávali i magazín o mobilní fotografii Snap, který nyní překřtili na Scene. Podívejte se, co nabízí jeho první číslo.

Trend fotografie navíc dává pořád větší prostor snímkům z mobilních telefonů. I na ně se chce magazín nově o to více zaměřit. V neposlední řadě přibude e-shop s možností zakoupit si fotografickou techniku, kterou třeba právě redaktoři magazínu testují či v nedávné době testovali. Doporučení je zde tak zřejmé.

Další článek




celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

nad tim kdysi massturboval hajzlicek mlady P… Verssailess 27. 5. 2018, 03:05

Další podobné články

Fotografie týdne: Počula si ...

Fotografie týdne: Počula si ...

Podle Hanse Urs von Balthasara znamená slovo komunita etymologicky spojení dvou slov dohromady či spolu a zeď. Zeď, je to, co odděluje členy komunity od těch ostatních. Je to prostor bezpečí za hradbami, který vyžaduje jistou loajalitu, společný jazyk, hodnoty, či blízkost.

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Dorothea Langeová: Kam se poděl palec Kočující matky?

Jen několik málo fotografií se stalo opravdu ikonickými – každý je viděl a snadno si je vybaví. Mnohá tato díla mají moc promítnout se do reálného světa a ovlivnit skutečnost. Patří mezi ně i snímek Dorothey Langeové Kočující matka.

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Největší fotoaparát na světě? Opuštěný dům a obří kolodiová deska

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Film natočený čistě na iPhone získal prestižní britské ocenění

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Fotografie týdne: Z cyklu Olšanské hřbitovy

Sledovat kulturu toho, jak nakládáme s mrtvými je nesmírně zajímavé a poučné, nikoli kvůli nim samotným, ale především proto, že nám ukazuje, jak k vlastní smrti a bytí ve světě přistupujeme sami

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Fotografie týdne: Černobílé emoce, Tanec I.

Emoce patří mezi nesporně literárně nejreflektovanější, ale současně nejméně vážně branou složku, lidského myšlení či osobnosti vůbec.

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Sony zveřejnilo výsledky fotosoutěže Alpha Female

Fotografie týdne: Za oponou

Fotografie týdne: Za oponou

Hannah Arendtová ve své knize Původ totalitarismu nesmírně pečlivě analyzuje to, jak snadno člověk upadne do schémat veřejného mínění, aniž by byl schopen a ochoten napřít svůj kritický úsudek, jenž by mohl vést k tomu, že některá obecně tradovaná interpretační pojetí překročí nebo problematizuje.