Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web

Po 45 letech končí Shutterbug s tiskem svého magazínu, zaměří se jen na web

Populární fotografický magazín Shutterbug vycházel v tiskové podobě na 45 let. S tím však nyní končí a zaměří se čistě na on-line obsah.

Tuto zprávu zveřejnil šéfredaktor magazínu Dan Havlik s tím, že aktuální situace na trhu již tištěným publikacím příliš nepřeje. Mediální obraz se totiž v posledních čtyřech desetiletích změnil natolik, že zástupci magazínu vycítili, že fyzickému nákladu tisku již odzvonilo. Veškeré své úsilí tak bude celá redakce vkládat do webu, výukových videí, sociálních médií atd.

Obrázek 1.jpeg
Zrušení tisku magazínu jistě ušetří spoustu nákladů, jestli s tím odejde i jistá prestiž ukáže až čas.

Jsou to dvě strany mince, kdy jedna značí konec něčeho, na co byli čtenáři zvyklí a zejména starší generace bude mít problém díru po populárním magazínu něčím zacelit. Pro ty, kteří ale nemají s konzumací informací na webu obtíž, to je zpráva spíše přínosná. Shutterbug totiž stále roste a rozšiřuje svou působnost po celém světě, takže se jeho on-line čtenáři dozvědí paradoxně více a hlavně dříve, než kdyby čekali na tištěný magazín o omezeném počtu stran.

Od doby, kdy do magazínu Havlik jako šéfredaktor přišel, se jeho návštěvnost zvýšila o 700 %. Dosáhl toho jen za čtyři roky své působnosti. Dle Feedspotu se navíc jedná o jeden z pěti nejlepších zdrojů informací o fotografii vůbec. Benefit webu je ještě v galerii fotografií, do které své snímky nahrávají, hodnotí a komentují sami čtenáři. Tu je navíc v plánu ještě dále rozšiřovat. Takovou mikrosociální síť na papíře prostě nenajdete.

Trend fotografie navíc dává pořád větší prostor snímkům z mobilních telefonů. I na ně se chce magazín nově o to více zaměřit. V neposlední řadě přibude e-shop s možností zakoupit si fotografickou techniku, kterou třeba právě redaktoři magazínu testují či v nedávné době testovali. Doporučení je zde tak zřejmé.

Určitě si přečtěte

Články odjinud