DIGIarena.e15.cz

Po bouřce zklidněná Fotka týdne

Se závěrem roku přibylo do naší galerie několik velmi zajímavých snímků, respektive nových autorů. Favoritem mezi všemi se stal Petr Holitscher, z jehož snímků nebylo lehké vybrat ten nejlepší. Redakce nakonec zvolila fotkou 52./53. týdne fotografii Po bouřce.
Po bouřce zklidněná Fotka týdne

V kategorii Krajina nás naposledy zaujal snímek Rybář na Orlíku, který se posléze stal vítěznou Fotografií týdne 43/2004. Nyní mezi vyrovnané soupeře oceněného snímku Petra Holitschera Po bouřce patřil zejména záběr Silnice 124 od téhož autora.

Klepněte pro větší obrázek
Petr Holitscher: Po bouřce
Kliknutím na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Snímek pořízený digitální zrcadlovkou Nikon D70 zaujal redakci v mnoha ohledech. A to i přesto, že nejen modré tónování loděk, ale i jiné indície poukazují na počítačovou montáž - jak si v diskusních příspěvcích všimli také čtenáři naší galerie.
 
V tomto případě jsme ohodnotili plastičnost snímku, citlivý autorský přístup, dokonce i přiznanou bílou konturu na pozadí, tedy na vrcholcích stromů. Předpokládáme, že se nejedná o "nešikovnost" autora, ale o jeho záměr - v tomto případě účel světí prostředky.
 
Na rozdíl od jiných, mnohdy technicky dokonalých snímků v naší galerii, má tato fotografie "duši".
 
Na závěr bychom chtěli vyzvat všechny fotografy, kteří nám posílají svá díla do webové galerie, o vkládání snímků v maximální šířce cca 800 px, aby je i čtenáři s menším rozlišením monitoru mohli zobrazit celá, bez rolování. 
Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Jazykové pojmenování barev je zajímavým fenoménem. Podle jedné z teorií se do jazyka barvy přidávají postupně. Každý jazyk potřebuje mít diferenci mezi bílou a černou, později přidá červenou, pak zelenou a žlutou a šestá barva je modrá.

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Otázka „Kde jsi?“ se na první pohled může zdát banální. Asi každý čtenář těchto řádků ví, kde se právě nachází, že sedí v kavárně, doma či v tramvaji. Jenže zde začíná první potíž. Být někde je vztažené k subjektu a jeho vztahu k okolí.

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Pnutí mezi vztahem jednice a společnosti je v dějinách přítomno zcela od počátku. Kdo je důležitější? Koho upřednostnit? Kdo nese zodpovědnost? To jsou jen některé otázky, které nás při takto postaveném dilematu mohou napadnout

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Fotografie týdne: Nadhled – s ním jde všechno snadněji

Nejdůležitější ctností pro život ve společenství lidí je nadhled. Co si pod ním představit? Předně je třeba říci, že mít nadhled neznamená být nezúčastněný nebo apatický. Nadhled není ignorací nebo nezájmem.

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Když se o někom řekne, že je to prostý člověk, nemusí to znamenat, že by byl analfabetem nebo nevzdělancem. Ostatně také babička Boženy Němcové, alespoň jako literární postava, byla na jedné straně archetypem prostoty a na druhé moudrosti.

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

...našlapuj lehce, neboť kráčíš po mých snech, je citátem anglického básníka Samuela Butlera. Otevírá přitom dvě důležité otázky – proč sníme a co s těmi sny mají dělat druzí. Na první otázku by bylo možné odpovědět psychologicky.

Fotografie týdne: Industriality II

Fotografie týdne: Industriality II

Továrna není jen místo, kde se něco vyrábí, ale sociální fenomén. Joshua B. Freeman ve své knize Behemoth ukazuje, jak továrna a struktura společnosti spolu těsně souvisejí. Postavit velkou a úspěšnou továrnu totiž předpokládá mít v ní koho zaměstnat

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Peter Jervis ve svých knihách pracuje s pojmem epizodická zkušenost. Jde o nějaký nejmenší atomický celek poznání, který nám umožní o světě něco vypovědět. Epizodickou zkušeností může být čas potřebný pro rozpoznání kolegy z práce nebo třeba poznání melodie oblíbené písně.