DIGIarena.e15.cz

Po bouřce zklidněná Fotka týdne

Se závěrem roku přibylo do naší galerie několik velmi zajímavých snímků, respektive nových autorů. Favoritem mezi všemi se stal Petr Holitscher, z jehož snímků nebylo lehké vybrat ten nejlepší. Redakce nakonec zvolila fotkou 52./53. týdne fotografii Po bouřce.
Po bouřce zklidněná Fotka týdne

V kategorii Krajina nás naposledy zaujal snímek Rybář na Orlíku, který se posléze stal vítěznou Fotografií týdne 43/2004. Nyní mezi vyrovnané soupeře oceněného snímku Petra Holitschera Po bouřce patřil zejména záběr Silnice 124 od téhož autora.

Klepněte pro větší obrázek
Petr Holitscher: Po bouřce
Kliknutím na fotografii se můžete zapojit do diskuse

Snímek pořízený digitální zrcadlovkou Nikon D70 zaujal redakci v mnoha ohledech. A to i přesto, že nejen modré tónování loděk, ale i jiné indície poukazují na počítačovou montáž - jak si v diskusních příspěvcích všimli také čtenáři naší galerie.
 
V tomto případě jsme ohodnotili plastičnost snímku, citlivý autorský přístup, dokonce i přiznanou bílou konturu na pozadí, tedy na vrcholcích stromů. Předpokládáme, že se nejedná o "nešikovnost" autora, ale o jeho záměr - v tomto případě účel světí prostředky.
 
Na rozdíl od jiných, mnohdy technicky dokonalých snímků v naší galerii, má tato fotografie "duši".
 
Na závěr bychom chtěli vyzvat všechny fotografy, kteří nám posílají svá díla do webové galerie, o vkládání snímků v maximální šířce cca 800 px, aby je i čtenáři s menším rozlišením monitoru mohli zobrazit celá, bez rolování. 
Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

Fotografie týdne: Světlo nezastavíš....

V řecké mytologii, ale také v dalších starověkých náboženských systémech je možné vidět, že existuje bůh Slunce, jako jedna z klíčových postav celého panteonu. Někde k němu bývá přiřazována také jistá moudrost nebo nadvláda nad živými.

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Fotografie týdne: O cestě na vrchol, která nikdy nekončí

Teilhard de Chardin má ve své knize Úvahy o štěstí zajímavý obraz lidí, které dělí do tří kategorií. Jde o horolezce, kteří se chystají na výstup.

Fotografie týdne: Starosti

Fotografie týdne: Starosti

Slovo starost etymologicky souvisí se stářím, je odvozeno od jeho představy, jako věku truchlivého či smutného. Být starý a mrzutý, je tedy jistým jazykovým rámováním, které se zde užilo a jehož základní strukturu slov dodnes nese.

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Fotografie týdne: Kam už nemůžeš...

Říká se, že do dýní a do lidí, člověk zvenčí nevidí. A zatímco u dýně je možné užívat různé diagnostické metody pro zkoumání toho, co je uvnitř, tak u člověka to jde hůře. Respektive zkoumat můžeme mnohé, ale onoho vnitřního se zatím dokážeme dotýkat skutečně jen málo.

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Fotografie týdne: Marcel Bruckmann

Moderní umění je vždy specifické tím, že aby se člověku líbilo, musí se ho naučit konzumovat. Někdy se s nadsázkou říká, že je třeba sníst sto oliv, aby nám zachutnaly. S uměním je to přitom podobné. To, co nekopíruje dlouhodobě zažité vzory se může jevit nedostupně či nepěkně.

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.