DIGIarena.e15.cz

Podpora svobody tisku aneb kdo získal letošní cenu UNESCO/GUILLERMO CANO

Podpora svobody tisku aneb kdo získal letošní cenu UNESCO/GUILLERMO CANO

Letošní prestižní novinářskou cenu UNESCo/Guillermo Cano press Freedom Prize získal egyptský fotoreportér Mahmúd Abú Zajd (alias Shawkan). Toto ocenění nese jméno Guillerma Cana Isazy, kolumbijského novináře, zavražděného před budovou deníku El Espectador, kde pracoval. Cena je udělována lidem a institucím, kteří se významně podílejí na obraně a podpoře svobody tisku.

Klepněte pro větší obrázek

K nim náleží i Mahmúd Abú Zajd, který byl zatčen v roce 2013 v Káhiře. Policie ho zadržela při fotografování protivládní demonstrace mezi policí a podporovateli svrženého prezidenta Muhmammada Mursího. Spolu s ním byli zadrženi další dva fotoreportéři. Ve vězení je už celých pět let, aniž by došlo k oficiálnímu odsouzení. Jeho předběžné zadržení je neustále prodlužováno a žádosti o propuštění na svobodu zamítány.

Egyptský soud navrhuje pro fotoreportéra trest smrti za vměšování se do politických záležitostí. Za fotoreportérovo propuštění se zasazuje i světoznámá organizace Reportéři bez hranic, která jeho uvěznění označila za politický trest.  Na sociálních sítích byl na jeho podporu vytvořen hashtag #FreeShawkan 

Egyptský fotoreportér Zajd působil před svým zatčením jako oceňovaný nezávislý fotožurnalista. Pracoval v online zpravodaji Demotix a později i pro agenturu Corbix. Jeho fotografie byly publikovány ve světových denících např. Time, Die Zeit, Bild a na webových stránkách BBC.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: Podvečer

Fotografie týdne: Podvečer

Podvečer je časem mimořádně romantickým – končí denní shon, lidé se vracejí ze svých prací a jsou současně dost čerství a silní na to, aby se mohli ponořit do podvečera s druhými. Aby objevovali krásu, sdíleli se s druhými, aby byly vtaženi do víru žití, než je čas povolá na lože.

Kampaň MeToo míří už i na fotografy – obviněným je Antonín Kratochvíl

Kampaň MeToo míří už i na fotografy – obviněným je Antonín Kratochvíl

Známý český portrétní a reportážní fotograf Antonín Kratochvíl, žijící od roku 1972 v USA, čelí obvinění za sexuální obtěžování. Jeden z nejvýznamnějších českých fotografů spoluzaložil v roce 2001 fotografickou agenturu VII Photo Agency.

Fotografie týdne: Blackberry

Fotografie týdne: Blackberry

Aristoteles ve své Metafyzice hledá nejobecnější principy, něco, na co se lze ve světě spolehnout, i když nás smysly šálí. Tento přístup budování ontologie na základě substance či esence se pak stal přirozeným programem filozofie v podstatě až do současnosti.

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Fotografie týdne: Rozhlédnu se po kraji, co mi na zob chystají

Dekonstrukce reality je jedním z dominantních směrů filosofie druhé poloviny 20. století. Reaguje na analytickou filosofii a na pragmatismus, což jsou dva klíčové prameny, které dávají právě dekonstrukci významné myšlenkové pozadí.

10 věcí, které byste měli udělat, než vyrazíte fotit s novým digitálem

10 věcí, které byste měli udělat, než vyrazíte fotit s novým digitálem

Nový fotoaparát je pro mnoho z nás hračkou, která si zaslouží perfektní péči aby nás mohla svými výkony těšit pokud mono co nejdelší dobu. Ovšem nový digitál s sebou nese také nové funkce, ergonomii a ovládání, které není radno podceňovat.

Sony spustilo webové stránky α Universe Europe

Sony spustilo webové stránky α Universe Europe

iPhone Photography Awards 2018 zveřejněny

iPhone Photography Awards 2018 zveřejněny

Ceny iPhone Photography Awards, zkráceně iPPAWARDS, byly založeny už v roce 2007. Jedná se tedy o nejstarší fotografickou soutěž na světe, do které j emožné posílat snímky pořízené telefonem iPhone.

Fotografie týdne: Dáma v okně aneb co lze vyčíst ze stínů...

Fotografie týdne: Dáma v okně aneb co lze vyčíst ze stínů...

Od samotného začátku filozofie existoval spor o to, jak je možné, že něco poznáváme, respektive, jaký je vztah mezi poznávaným a poznávajícím. Člověk v naivním pohledu může propadnout dvěma extrémům, které jsou ale dlouhodobě obtížně udržitelné.