Polovina uživatelů Instagramu nepoužívá filtry

Polovina uživatelů Instagramu nepoužívá filtry

Populární služba pro sdílení fotek z mobilních telefonů Instagram má již více než 100 milionů aktivních uživatelů. Zajímavostí je, že polovina z nich filtry vůbec nepoužívá.

Společnost Marketo zveřejnila výsledky průzkumu, který odhaluje zajímavé statistiky používání Instagramu. Vyplynulo z nich například, že službu využívá již více než 100 milionů uživatelů alespoň jednou za měsíc.

Přes 40 milionů nových fotek se objeví každý den nebo že většinu uživatelů (konkrétně 55 %) tvoří ženy.

Několik dalších čísel:

  • Lidé „olajkují“ 8500 snímků každou sekundu
  • Každou sekundu se objeví 1000 nových komentářů
  • Nejvíce využívají Instagram lidé ve věkové kategorii 18-24 let (34 %), v těsném závěsu následují lidé mezi 25-34 lety (33 %), 20% tvoří mladí mezi 12-17 lety a zbylých 13 % připadá na uživatele starší 35 let

Kromě čísel zjišťoval však průzkum také, jak jsou využívány jednotlivé filtry a dokonce, jak může jejich využití prozradit něco o těch, kteří je používají. Bez použití filtru publikuje snímky 43 % uživatelů, což je téměř polovina.

Dle společnosti Marketo se jedná jednak o uživatele, kteří nejsou tak zběhlí ve využívání svého telefonu, aby byli schopni nějaký filtr vůbec nastavit, a také o ty, kteří své fotky upraví v jiném programu a poté je publikují na Instagramu jako snímky bez úprav. Velkou část samozřejmě tvoří také ti, kteří žádné úpravy skutečně nechtějí.

Instagramfilters.jpg 
Přehled Instagramových filtrů, zdroj: Wikipedie

Nejpopulárnější filtry

Nejužívanějším běžným filtrem je pak Earlybird, který má na svědomí úpravy až desetiny všech fotek. Jeho uživatelé dle průzkumu rádi kritizují cokoliv moderního, mají rádi utlumené barvy a snaží se, aby jejich přátelé na fotkách vypadali navždy jako zaseknutí v 70. letech minulého století.

Druhý nejpoužívanější filtr X-PRO II má zastoupení 8 %. Jeho uživatelé údajně patří mezi optimisty, vnímající svět z té lepší stránky, a proto se snaží o to, aby i kapky deště vynikly vůči čelnímu sklu auta. Naopak filtr Valencia aplikují na své fotografie lidé, kteří jsou spíše pesimisty.

Lenoši zase používají filtr Rise. Proč lenoši? Údajně z toho důvodu, že chtějí na své snímky aplikovat nějaké změny, ale nechce se jim procházet celou nabídku filtrů, tak zvolí tento, který je po ruce mezi prvními a vypadá dobře.

Filtry však mohou prozradit něco více i o povaze uživatelů. Například Amarao volí lidé trávící hodně času v barech nebo na různých oslavách. Pomůže totiž mírně zesvětlit tmavé fotografie. Naopak Hudson aplikují na své snímky lidé, kterým chybí cit a vše jim přijde až moc živé.

What-Your-Instagram-Filter-Says-About-You3.png 
Společnost Marketo připravila k využívání filtrů také přehlednou infografiku, zdroj: Marketo

Brannan údajně používají všichni ti, kdo mají rádi dramatické situace a věci, ať už jsou ve skutečnosti jakkoliv nudné – mezi subjekty patří často talíř, strom či lavička v parku. Do první desítky se ještě vlezl Nashville. Jeho uživatelé jsou údajně „cool“. V reálném životě nejsou extrémně snaživí, pořídí slušnou fotografii a lehce ji upraví tímto filtrem.

Samozřejmě se nabízí otázka, jak moc směrodatný průzkum opravdu byl. Osobně si myslím, že lidé volí filtry spíše podle nálady nebo podle toho, který se jim prostě v danou chvíli nejvíce líbí. Co myslíte vy?

Určitě si přečtěte

Články odjinud