DIGIarena.e15.cz

Přední čeští fotografové vás naučí kreativně komponovat

Pro všechny milovníky fotografie je určena nová kniha „Naučte se komponovat kreativně“, která je společným dílem 25 významných domácích fotografů. Vydavatelství Zoner Press navíc připravilo s tvůrci dvě autogramiády. Ty se uskuteční během října v Praze.
Přední čeští fotografové vás naučí kreativně komponovat

První autogramiáda spojená s pokřtěním knihy proběhne 18. října od 15 hodin v Paláci knih Luxor na Václavském náměstí. Druhá akce se koná 19. října od 16:30 v prodejně Foto Škoda ve Vodičkově ulici. Podpisových akcí se zúčastní více než desítka známých osobností, mezi nimi například Jan Saudek, Karel Cudlín nebo Roman Sejkot.


Taje kompozice pěkně pohromadě...

Kniha „Naučte se komponovat kreativně“ obsahuje více než 220 fotografií s doprovodným textem, ve kterém se přední čeští fotografové vyslovují k hlavnímu tématu knihy - kompozici ve fotografii. Mezi autory najdeme Vladimíra Birguse, Jiřího Havla, Herberta Slavíka, Jana Šibíka, Jindřicha Štreita a další. Žánrově kniha není omezena, věnuje se krajinářské fotografii, dokumentu, portrétu, ale i třeba abstraktní fotografii. Kniha je tak nejen zasvěceným pohledem na uplatňování kompozičních pravidel, ale také ojedinělým souborem prací vybrané skupiny významných současných českých fotografů.

Všichni zájemci mohou získat detailní informace o nové knize na internetové adrese http://www.zonerpress.cz/kniha-naucte-se-komponovat-kreativne.html. Na webové stránce jsou k dispozici ukázky z knihy ve formátu PDF a také on-line objednávkový formulář.

Další článek




celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: článek se napsal sám Martin Stanislav 5. 10. 2005, 05:28
článek se napsal sám hime 5. 10. 2005, 02:58

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?