DIGIarena.e15.cz

Příběh fotografie: Vodní exploze

Po dlouhé době jsme obdrželi další příběh vaší fotografie, ve kterém náš čtenář Jiří Bruckner popisuje vznik snímku s vodní tematikou. Pojďte se podívat, jak se dají zachytit kapky vody bez stativu a co je k tomu potřeba.
Příběh fotografie: Vodní exploze

Tento snímek jsem pořídil při zkušebním focení s mou sestrou. Zatímco si zkoušela vyvážení bílé na svém novém fotoaparátu, trochu jsem se začal nudit a napadlo mě vyfotit šplouchanec po vhození kamene do vody. Věděl jsem že nebude lehké zachytit tento okamžik dostatečně ostrý a v tu pravou chvíli, že budu muset obrnit se trpělivostí a vyzkoušet nejmíň 20 snímků. Nastavil jsem Fuji S5000 na očekávané poměry, zoom jsem přitáhl na maximum (tj. 10x), do levé ruky vzal kamen velikosti brambory a drže fotoaparát před sebou, vrhl kámen do předpokládaného místa dopadu. Toto místo jsem si předem držel v hledáčku fotoaparátu.

 
Vodní exploze

Dokážete si asi představit, co se stane, když levou rukou vrháte kámen a druhou používáte jako stativ: pohne se celý trup okolo své osy. Ve výsledku jsem hledáčkem švenkoval po hladině rybníka, zatímco kámen dopadal přesně do místa které jsem chtěl. Jen reflexně jsem máčkl spoušť, kdyby náhodou. Zpoždění aparátu bylo příčinou úspěchu jelikož exponoval právě ve chvíli když jsem protipohybem vyrovnával hod kamenu. Díky tomu stačil hned první snímek, který jsem jen lehce poupravil

PS: Vyzkoušejte svoji fantazii a hledejte ďábelské obličeje.

Technické údaje k fotografii:

  • Fotoaparát: Fuji S5000
  • Objektiv: pevný - 10x zoom (57mm)
  • ISO: 200
  • Expozice: clona F3,2, čas 1 /75,
  • Režim: sport
  • Světla: západ, odraz od oblohy

Další článek




celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Haluz fred 13. 2. 2006, 14:58
Re: . mici 23. 12. 2005, 13:25
. nup 2. 12. 2005, 10:54

Další podobné články

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Ačkoli se nás výrobci fotoaparátů neustále snaží napínat a přicházejí s nejrůznějšími novinkami a zlepšováky, prakticky každý fotograf sledující dění na trhu má představu o tom, co nás v následujících letech čeká. Co takhle výhled na delší dobu?

Jak vytvořit unikátní bokeh?

Jak vytvořit unikátní bokeh?

Pojem bokeh už jste pravděpodobně někdy slyšeli a pokud ne, tak vězte, že se jedná o „estetickou kvalitu té části snímku, která leží mimo rovinu ostrosti“ – v praxi se tedy jedná o části fotografie, které jsou mimo hloubku ostrosti a o to, jak „elegantně“ jsou rozostřené.

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Určitě si každý z nás vzpomene, jak jsme byli jako děti ohromeni tajemnými fotkami, na kterých jsou zachyceni duchové nebo jiné paranormální jevy. U mnoha z nich není jasné, jak vznikly, přesto se je podařilo vyfotit znovu.

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.