DIGIarena.e15.cz

Příběh jedné fotografie: Vábnička

Řeknu vám, že získat tenhle snímek se mi podařilo jen díky umu mého loveckého průvodce Zdeňka, který nejen, že perfektně zná svůj kraj a přírodu v ní, ale navíc výborně ovládá řemeslo vábení, v tomto případě "pískání" na srnčí vábničku.
Příběh jedné fotografie: Vábnička

Zdeněk vylezl nahoru na posed a já zůstal pod ním. Upravil jsem si místo, abych měl nejen dobrý rozhled co nejvíce kolem, ale abych v neopatrnosti třeba nešlápl na nějakou větvičku. Bylo půl páté ráno. Za několik okamžiků se začaly z lánu obilí před námi ozývat křepelky a zpestřily nám to nekonečné ranní čekání na světlo.

V půl šesté už to Zdeněk nevydržel a poprvé zapískal. Oni myslivci pojem "světlo" vnímají poněkud v jiné rovině než my fotografové, a tak si chudák myslel, že už je vidět až dost. Během několika minut mi zezhora šeptá, že se k nám blíží láskychtivý parůžkář. Napnul jsem všechny smysly, ale ať jsem se rozhlížel, jak jsem chtěl, nikde jsem jej neviděl. Uběhlo nekonečných pět minut, než se jako duch vynořil nedaleko ode mne v okrajové buřeni bodláčí a trav. Namířil jsem na něj pomalu svůj teleobjektiv a s vypětím všech sil se snažil udržet jej alespoň na okamžik v klidu a v hledáčku svého fotoaparátu.

Cvak! Podařilo se... Muselo, protože udělat si ostudu jsem si před tak skvělým člověkem opravdu nechtěl. Jak se mi to doopravdy podařilo, posuďte sami. Z tohohle snímku plyne jedno velké poznání. A to je, že ani dokonalá technika, vlastní vytrvalost a znalosti by mi k získání této fotografie nepomohly nebýt mého velmi zkušeného průvodce! Ne vždy si tedy vystačíme sami...

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Jan Veber

Pro úplnost ještě technická data: Canon EOS 10D+EF 100-400 L IS, 1/45s, f:5.6, ISO: 1 600, čas: 5:47 hod.

Na této stránce může být příběh právě vaší fotografie. Otiskovat budeme pouze ty nejzajímavější snímky a příběhy.

Podmínky pro uveřejnění
formát fotografie: .JPEG
rozměr fotografie: minimálně 800 × 600 pixelů
formát textu: .rtf

Podrobnější informace si přečtěte zde.     

 


 

Další článek




celkem 8 komentářů

Nejnovější komentáře

Sorry tark 10. 12. 2004, 19:24
clona Jan Veber 3. 12. 2004, 19:55
Re: Clona Kamil Ouřecký 3. 12. 2004, 19:15
Re: Clona Petr Slatina 3. 12. 2004, 08:02
Re: Clona cybersniper 2. 12. 2004, 22:16

Další podobné články

Fotografie týdne: Cesta – o nekonečnu, dálkách a cestě

Fotografie týdne: Cesta – o nekonečnu, dálkách a cestě

Jedna ze základních pouček eukleidovské geometrie říká, že dvě rovnoběžky se protínají v nekonečnu. Toto tvrzení může být překvapivé v několika ohledech. Pokud se na rovnoběžky díváme jinde než v nekonečnu, jsou od sebe stále stejně daleko.

Nejstarší žijící fotografka oslavila 101. narozeniny

Nejstarší žijící fotografka oslavila 101. narozeniny

Zemřela legendární fotografka Arlene Gottfriedová

Zemřela legendární fotografka Arlene Gottfriedová

Smartphone Photography 101 vám pomůže zlepšit váš fotografický um

Smartphone Photography 101 vám pomůže zlepšit váš fotografický um

Nezáleží na tom, kolik lidí už fotografuje mobilními telefony a kolik snímků už tak vyfotili. Stále najdete větší množství těch horších, než těch lepších. I pro ně je připraveno několik rad, které by ji mohly pomoci zlepšit se.

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

5 tipů jak dosáhnout lepších nočních streetfotek

5 tipů jak dosáhnout lepších nočních streetfotek

Noční fotografie je poměrně komplexní disciplínou, v níž se musíte obvykle dopředu rozhodnout, jak má výsledná fotografie vypadat a tomu také přizpůsobit svoji techniku. Oproti tomu streetfotografie je velmi podobná reportáži, kde je třeba být pohotový.