Proč je dobré kopírovat fotografie velkých fotografů?

17. září 2018
TWEET SDÍLET
Proč je dobré kopírovat fotografie velkých fotografů?
Plagiáty, toť veliký nešvar! Každý umělec se snaží být svým dílem originální, proto si dává pozor, aby svým výtvorem nekopíroval jiné fotografy. Při hledání nápadů se však fotografové rádi inspirují u těch nejlepších.

Známý americký fotograf Pierre T. Lambert doporučuje, čím nás může obohatit tzv. „kopírování“ fotografií těch nejlepších umělců.

1. Zdokonalování

Prvním důvodem, proč byste měli kopírovat slavné fotografie je proces učení. Na uměleckých školách i různých kurzech mnoho vyučujících doporučuje svým studentům fotit stejným stylem jako skuteční velikáni. Sám Pierre Lambert vzpomíná, jak během studijních let byli vyzváni, aby zkusili nafotit slavnou fotografii Mana Raye nazvanou Skleněné slzy (1932).

Ta zobrazuje výřez obličeje modelky, kdy je pozornost soustředěna na její velké řasy a umělé slzy. Snímek se vyznačuje skvělou kompozicí a dokonalou hrou se světlem. Kopírujte fotky skvělých umělců jen a pouze kvůli učení.

2. Objevování

I přesto, že se již považujete za ostříleného fotografa, objevujte a zkoušejte nové fotografické postupy, které jste zatím nevyzkoušeli. Jedním z nich může být třeba focení pod vodou. I v tomto případě se inspirujte fotografy, kteří mají focení pod vodou v malíčku.

ds

3. Umění se prodat

Lambert představuje dva scénáře, jak se nabídnout svou práci. Prvním z nich, je vytvoření zdánlivě stejné kopie vašeho staršího snímku. Jedná se o případ, kdy za vámi přijde klient s žádostí o vytvoření stejné fotografie, kterou jste fotil někdy v minulosti. V tomto případě nabídněte zákazníkovi vytvoření originální fotografie, která bude mít podobný koncept.

Druhou možností je, že vás zákazník požádá o napodobeninu nějakého slavného snímku. V tomto případě popusťte uzdu své fantazii, a vytvořte fotografii, odpovídající vašemu stylu, ale tak, aby i zákazník byl spokojený. Jako příklad uvádí Pierre Lambert svou práci, kdy fotí na zakázku svatební fotografie pod Eiffelovou věží v Paříži. Toto místo je považováno za jedno z nejromantičtějších míst a zároveň nejfotogeničtějších míst na Zemi, a proto zde proudí nejen davy turistů, ale také množství fotografů. Koneckonců i záběry budou většinou velmi podobné, snažte se proto v takovém případě snímek oživit vlastním nápadem.

Kopírování cizích fotografií – ať už kompozičně, expozičně nebo v rámci postprodukce – není nic špatného do okamžiku, kdy se potřebujete naučit něco nového nebo vyzkoušet nový postup. Nikdy však takové snímky neukazujte veřejně a používejte je pouze pro vlastní potřebu vzdělávání sebe sama.

Témata článku: Fotoškola, Fotografové

Určitě si přečtěte

Sony A7 II – druhá generace v podrobném testu

Sony A7 II – druhá generace v podrobném testu

Model Sony A7 byl prvním kompaktním fotoaparátem s výměnou optikou osazeným plnoformátovým snímačem. My jsme pro vás otestovali jeho následovníka – bezzrcadlovku Sony A7 II.

60 Helena Vyplelová

Co prohlásili slavní fotografové o svém řemesle

Co prohlásili slavní fotografové o svém řemesle

Podívejte se s námi na citáty slavných fotografů, které vám mohou pomoci nalézt cestu k lepším fotografiím. Většinou v sobě totiž obsahují i skrytá doporučení, jak k fotografování přistupovat.

Lenka Dostálová

Canon EF 70–200 mm F2,8L IS III USM – smysluplná evoluce (test)

Canon EF 70–200 mm F2,8L IS III USM – smysluplná evoluce (test)

Canon představil v loňském roce novou verzi teleobjektivu EF 70–200 mm. Sám Canon jej nazývá „moderní klasikou“. Jde o třetí generaci dobře známého a dlouho úřadujícího děla se světelností F2.,8 po celém rozsahu.

Jakub Jíra

Seznamte se! Plnoformátové bezzrcadlovky Panasoniku Lumix S1 a S1R

Seznamte se! Plnoformátové bezzrcadlovky Panasoniku Lumix S1 a S1R

Panasonic představil finální verze fullframe bezzrcadlovek. Oba modely jsou stabilizované s vynikající účinností až 6 EV a osazeny hledáčkem s extrémně vysokým rozlišením. Společně s těly fotoaparátů přichází na trh také trojice objektivů Lumix S.

35 Helena Vyplelová

Panasonic Lumix GX9: nenápadný a praktický slídil nejen pro reportáž a street (test)

Panasonic Lumix GX9: nenápadný a praktický slídil nejen pro reportáž a street (test)

V dnešním testu se zaměříme na kompaktní bezzrcadlovku Panasonic Lumix GX9. Specifikace slibují vyspělý fotoaparát se širokou nabídkou funkcí a solidní hardwarovou výbavou. Čím nás Lumix GX9 potěšil a kde má své rezervy?

8 Helena Vyplelová

Lomogon 32 mm F2,5: kovové retro s dokonale kruhovým bokehem

Lomogon 32 mm F2,5: kovové retro s dokonale kruhovým bokehem

Lomography představuje prostřednictvím kampaně na Kickstarteru objektiv Lomogon s pevným ohniskem 32 mm a světelností F2,5. Od široké nabídky podobných objektivů se novinka odlišuje především netradičním systémem clonění pomocí disku.

5 Helena Vyplelová

Jak na fotografování s dlouhým časem v noci a ve dne

Jak na fotografování s dlouhým časem v noci a ve dne

Expoziční čas je jednou ze tří (čas, clona, citlivost) veličin, které jsou pro vznik fotografie nejdůležitější, nemluvě o jejich vzájemné závislosti. Jak správně na dlouhou expozici a k čemu je dobrá?

Petr Březina

Deset bezzrcadlovek, které byste chtěli pod stromeček

Deset bezzrcadlovek, které byste chtěli pod stromeček

Bezzrcadlovky jsou skladné a výkonné fotoaparáty s možností výměny objektivu podle fotografické situace. Připravili jsme přehled nejlepších bezzrcadlovek, které stojí za zvážení.

35 Helena Vyplelová