Ladislav  |  10. 04. 2019 13:27

Teď otázka, zda je to dobře nebo špatně. Pro prodejce a výrobce asi špatně, nicméně pro profesionální fotografy to může být pozitivní. Může to znamenat, že jim ubývá konkurence, i když to z prodejů usuzovat přímo nelze. Může to mít ale i pozitivní dopad na ceny techniky, výrobci ve snaze dohnat padající prodeje budou snižovat ceny příp. dělat akce. Například Nikon měl v březnu hodně slev, asi aby zachránili v prodejích 1Q a v dubnu šly zas ceny nahoru.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
10. 04. 2019 15:47

To spíš lidi, co si dřív na rodinné focení koupili nějakou lowend zrcadlovku se seťákem či kompakt, zjišťují, že si v pohodě vystačí s mobilem. Obzvlášť když mobily umí fejkovat hloubku ostrosti. A rozmazané pozadí byla zrovna jedna z velkých přidaných hodnot profi focení. Teď už to umí každý druhý mobil. Sice ne dokonale, ale na FB to nikdo nepozná. Tipuji, že mladá generace k profi fotografovi moc chodit nebude.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ladislav  |  10. 04. 2019 18:09

Profi fotka není jen o mázlém pozadí, ale hlavně o zkušenosti, jak daný záběr pořídit, s jakou kompozicí, jak využít dostupné světlo apod. Na fotky z dovolené je mobil super a tam chápu, že si lidé už nebudou kupovat kompakty nebo levnější zrcadlovky. Nicméně ani dřív si na toto nebrali profíka.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
10. 04. 2019 19:27

Tak přesně tyhle zkušenosti mladí mají, protože polovinu volného času tráví pózováním a focením na Instagram. Na YouTube jsou k tomu mraky návodů.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ladislav  |  10. 04. 2019 22:26

Ok beru, že se selfíčky zkušenosti mít budou Rozumím tomu, že mobily dnes kompletně přeberou tento trh, nicméně by bylo zajímavé vidět i statistiku, jak si vedou poloprofi a profi foťáky a skla. Přijde mi, že obrovské množství lidí se věnuje fotografii a nemají zrovna levnou výbavu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
fotič  |  12. 04. 2019 10:08

A o tom to je! Kdo investuje pětimístnou částku do kvalitního vybavení, nebude jej měnit jako fusekle. Takže pokud do takovéto techniky investuji a zjistím, že mi sedne, nemám žádnou rozumnou motivaci k tomu, abych ji měnil.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
vendda  |  10. 04. 2019 16:59

"Letos však v tomto krátkém časovém úseku došlo k propadu o cca 30 %, z 1 001 398 na 935 148 kusů." A co je těch 30 procent? To jako těch 66 250 kusů? Něco je asi jinak...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mpolan  |  10. 04. 2019 20:01

Zajímavější bude sledovat jednotlivé značky. Nejen počty, ale především celkové prijmy.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Matoušek  |  16. 04. 2019 13:01

Nekomplexní článek. Co takhle se podívat na meziroční prodeje objektivů?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory