DIGIarena.e15.cz

První „layer-lapse“ na světě kombinuje v jednom záběru den a noc

První „layer-lapse“ na světě kombinuje v jednom záběru den a noc

Fotografie, které zachycují částí snímku den, další částí noc, jsme již viděli. Fotograf Julian Tryba však tuto techniku posunul mnohem dál a vytvořil timelapse, ve kterém kombinuje záběry z různých denních dob do jedné sekvence.

Video pojmenoval Boston Layer-Lapse a vytvořil tak údajně první snímek tohoto druhu na světě. Tvorba videa mu zabrala 450 hodin. 100 hodin strávil na lokacích, kde vyfotil celkem 150 tisíc fotografií, ty mají dohromady velikost přibližně 6 terabytů. Dalších 350 hodin pak trval samotný střih. Každá sekvence má v průměru 35 různých vrstev, které se postupně objevují a zase mizí. Projekt je o to zajímavější, že Tryba pracuje na plný úvazek jako inženýr v GE Aviation a „layer-lapse“ byl vytvořen v jeho volném čase.

Co se týče techniky, na drtivou většinu snímků Julian používal Canon 6D s objektivem Canon 16–35mm F2,8 II, několikrát použil i Canon 24–105 mm F4 a jedna sekvence byla pořízena Tokinou 11–16 mm F2,8. Postprodukce se odehrávala z převážné části v programu Adobe After Effects.

Více informací o použité technice, softwaru, backstage foto a mnohem více naleznete na webu Kessler University.

Další článek




celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

A? Hodnota díla má být dána délkou zpracován… RADUN 20. 11. 2014, 13:26
On si honí EGO?... ty seš teda v.l vypatlane… karl 11. 11. 2014, 21:20
Frajer by byl, kdyby tohle vyvotil na film, … Jaaty 10. 11. 2014, 15:24
Méně vrstev je mnohdy více! 8. 11. 2014, 06:27
a su tam nejake ty fotky z tech americkych t… HELL 7. 11. 2014, 00:24

Další podobné články

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...