Radek71  |  14. 11. 2011 18:51

Ta fotka "Karate" je výborná. Marně vzpomínám jestli jsem viděl v poslední době tak výbornou solitérní fotku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  14. 11. 2011 23:44

duvod?
lze vsadit do kontextu jinych vseobecne prijimanych soliternich fotek... treba Nachtway, Bischof, Cartier-Bresson.,,, a treba se na to podivat z pohledu "rozhodujiciho okamziku"?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zmotycka  |  14. 11. 2011 21:25

... hezký večer, pane Burda, trochu mi zaváníVáš projev jako Všeználka, absolutně bez pokory k ostatním mistrům ... no trochu jako princezna ze zlatou hvězdou : děvče, Ty si ale troufalé .... no nevím, jestli je ve Vás něco více, jak se tváříte, nebo něco méně což by se hodilo, no přemýšlíte o tom zdali jste zralý poplivávat či otírat šušáky po ledasčem, no nevím ani jestli je to pro Ty lidi z minula blbej odznak ... Já bych si až tak netroufal tu dobu a ty obyčejnosti nějak poblívat ... škoda, že Vás na to někdo z okolí nevysvětí ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  14. 11. 2011 22:39

Naučit se psát srozumitelně a jasně též není od věci. :) Minimálně to pan Burda zvládá dobře.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zmotycka  |  15. 11. 2011 09:11

... Vás bych tady nečekal, jste totiž známý olizovač varhulí ... tak si pěkně hrajte dál s tou vaší mrtvou žížalou a nepleťe se do věcí, kterým evidentně nerozumíte ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  15. 11. 2011 14:40

A v Bohnicích jste už byl? Doporučil bych delší pobyt, Vaše duševní nemoc je totiž velmi evidentní.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  14. 11. 2011 23:36

Je mi lito, ale za tvorbu ani prijeti vasich mytu nezodpovidam. Staci mi ty moje.Dokonce i chapu vas postoj predkousane myty rovnou polykat. Neni to neobvykly jev. Cele 20 stoleti je tim charakteristicke a ze stejneho duvodu se vnoucata budou smat nam.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zmotycka  |  15. 11. 2011 09:25

... no, ještě abyste mi zodpovídal za mou tvorbu, no to by jste narazil, nepatřím k těm s ohnutými zády a chápete s odpuštěním ... a k charakteristice 20. století si neberte tak velké sousto, Vám bude stačit podstatně menší kousek charakteristiky, takový skoro nic, na to vemte jed.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  15. 11. 2011 09:31

byste

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Čáp  |  15. 11. 2011 11:13

Nadšení z Tománkovou výstavou nesdílím a poměrně mě zaráží, každý, kdo někdy "fotil film" ví, jak snadné je v natolik stylizovaném prostředí plném napětí pořizovat podobné fotografie, je to hromádka sentimentálních banalit kořeněná různými fousatými kompozičními taháky, postrádá jakoukoliv energii, štáb na fotkách opravdu vypadá jako lidé čekající na vlak. Druhé plány, které za tímto projektem nacházíte, podle mě nezamýšlel ani sám autor, jeho práce na mě působí nanejvýš nejistě. Hankeho soubor je také poměrně všední a souhlasím, že nedosahuje laťky výjimečnosti mistrů tohohle "normalizačního realismu", i tak oproti Tománkovi vyčnívá alespoň suverénní řemeslnou zručností.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  15. 11. 2011 12:25

diky za koment.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
radek  |  15. 11. 2011 14:17

jinak mozna da lepsi obrazek o melancholicnosti atmosfery vychazejici z Tomankovych fotek spise tato skladba jeho fotografii:http://www.radekburda.com/strhujici_alois_nebel_a_n... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tadeáš  |  16. 11. 2011 14:16

Pane Burdo, Vaší práce jako fotografa a do jisté míry i publicisty si velice vážím. Nemohu ale jen tak přejít s jakým kýčem (prvoplánovou snahou o líbivost na jedné, nebo šok na straně druhé) přistupujete ke komentářům děl jiných fotografů. Protože jste mnohem lepší fotograf než já, poukážu na kontroverzi ve 2 vyjádřeních týkajících se fotografií z natáčení Aloise Nebela. Ač se netýkají fotografií, přesně dokumentují styl Vašich článků.1) tak banální vyjádření jako že vlak nemůže jet do kopce je opravdu nemístné. Viděl jste vůbec ten film? Říká Vám něco: "9:20 Jeseník, 9:28 Lipová Lázně zastávka..." Zkuste se projet vlakem na Ramzovou a uvidíte, že jste za cenu laciného shození textu šlápnul vedle, aniž byste přemýšlel, nebo aspoň si ověřil platnost vlastních doměnek.2) "Neckářova" píseň Půlnoční, která je ve skutečnosti dílem Jana P. Muchowa a Dušana Neuwertha (snad nejlepších současných producentů) jednoznačně překračuje baladickou tvorbu za posledních 20 let. Po hudební stránce se v této písni podařilo na hraně minimalismu okořeněného již sirovým hlasem starého a nemocného Neckáře přesáhnout banální sdělení a vystihnout tak i určitý přesah, který je i Aloisi Nebelovi (také starému a minimálně vnitřně nemocnému) naprosto vlastní. A ikdyž opominete tak zásadní věc, jako je kontext této písně a její určení, je tato píseň nadčasovým sdělením a ukázkou mistrné kompozice. Hudba tu je o několik detítek tisíc let déle, než fotografie, proto se již vymanila z touhy za každou cenu šokovat, ale hledá mnohem niternější cesty někdy i k banálnímu sdělení.Co se textové stránky týče, úvodní pasáž o cestě vlakem domů přes kopce je jediným popisným momentem, protože následuje fenomenálním sledem přirovnání popisujících niterné rozpolcení hlavního hrdiny příběhu. Dokonce i to tak zprofanované "haleluja" je zde narozdíl od mnoha anglo-amerického škváru použito v souladu s liturgickou tradicí. Text tedy psal někdo, kdo přemýšlel a své doměnky si ověřoval...Tak se ptám, jestli jste se stejnou povrchností a honbou za senzacechtivými komentáři nepřistupoval i k posuyování fotografií z 80. let? Nevím, jak jsem říkal, nebudu se s Vámi pouštět na tenký led v oblasti která mne sice fascinuje, ale ještě jsem do ní nepronikl. Jako student muzikologie si ale stojím za předchozím vyjádřením a Vaše komentáře to bohužel v mých očích shazuje.Každopádně díky jak za Vaše fotografie, tak i úsilí, které věnujete průběžnému mapování dění ve "fotokomunitě".

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  16. 11. 2011 14:40

dobry, vazne a bez ironie
diskutuji rad. "Neckyho" jsem pouzil jen z duvodu odlehceni. Moje uziti bylo proste lingvisticke. Vlak pres kopce nejezdi. Pres kopce jezdi zubacka. Vlak kopce, kvuli povinnemu malemu stoupani, jen obteka. Nejvic si to ostatne pamatuji, kdyz jsem s nim jezdil do Zaclere a porad videl tezebni vez mam pocit nekde kolem Svatonovic. Takze vlak tak nanejvys vlak na kopce. Obtekavani a zdolavani vysin je setskara neco jineho ve smyslu .. filosofickem.Jinak to srovnani Neckyho a Tomankem neni obsahové (slovem "cajdak" je minena jen ta silena frekvence vysilani hudebnimi redaktory vyvolana jejich uzkosti, jen aby se svezli na vlne, a ktera tu pisen vcelku uspesne pro mne dovedla zabit) ale jen jakesi povzdechnuti nad tim, ze zatimco pisen (a je jedno, zda dobra nebo spatna) ve verejnem prostoru dokaze vzbudit diskusi a zajem, tak fotka se dostala do kategorie baletu Narodniho divadla. Vime, ze existuje, ale my hopsame leda po svych manzelkach.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tadeáš  |  16. 11. 2011 15:46

ok, nízké stoupání je samozřejmě u vlaku nutností ale jak jinak v jednom verši popsat přesun do vlakem Jeseníků: "Domů vlakem kolem kopců obtékám" To musíte uznat, že je opravdu blbé... Ramzová není Kubova Huť ale i tak to je z železničářského hlediska kopec (ač geograficky sedlo - abych nebyl brán za slovo).Máte pravdu ale v až neférovém vnímání hudby a výtvarného díla vůbec. Když se ale tak zamýšlím, nedomnívám se, že tato píseň vysílaná ale se záměrem prezentovat a následně prodat film se vyskytuje častěji než grafické reklamy např. na mobilní operátory. Ten hlavní průšvih ale je v tom, že když jde člověk kolem reklamy a je jí už zhnusen, zvedne prostředníček, otočí hlavu a jde dál. Když je ale člověk "uvězněn" např. v kavárně, nebo nedejbože na hajzlíku v obchoďáku a tam mu už podesáté za den hučí do hlavy třeba i dobrá ale pořád stejná písnička, zaručeně ho to rozhodí. Však to je jedna z nejnebezpečnějších součástí akustického smogu.Nemyslete si ale, že to mají muzikanti nějako lehčí. Ta struktura je velice podobná fotografům. Komerční řemeslníci, kteří se nemusí mít špatně na straně jedné a ti, kteří nejsou a hlavně ani nechtějí být tlačeni komercí na straně druhé viz dnes končící festival: http://contempuls.cz/uvod.html...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  16. 11. 2011 16:28

a co takhle: je-du do-mu po tra-ti / le-zu na kop-ce??? jinak ano, vse je zkratka. Samozrejme znam mraky hudebniku, kteri si nevydelaji ani na cestu s kontrabasem do salu. A pes po jejich muzice nestekne, i kdyby hrali Bacha jako Bachuv famulus. na druhou stranu je muzika a jeji reflexe, o ktere se ted bavime, obecne tak nejak porad v prostoru pritomna. Existuji mraky casopisu, noviny referuji a rozbory muziky se diky tradici jeste uplne nevytratily, i kdyz take mizi. O tom, jak krivy kontrabas, pardon - kolika pixelovy fotoaparat - si koupit, o tom taky existuje metr od zeme casopisku. Ale kolik existuje FOTOGRAFICKYCH REFLEXI - tedy teprve toho, co dela fotografii fotografii, i kdyz ty casopisy predstiraji, ze ji delaji megapixely?Kolik existujeDiskusi o smyslu fotografie?
Ponoukani fotografu k dosahovani vrcholku a diskusi s kritickym vztahem k tvorbe?
Pohledu na modernost versus tradicnost?Dnes se o nicem nepremysli, jen se chlista z potreby sokovat. A tak muze GHMP vrhnout do sveta kycare Radimskeho s velkohubymi slovy, ze je to "objev zapomenuteho talentu" a zaplaceni pisalkove to muzou opisovat do umdleni, i kdyz s tim malirem uz davno bylo modernisty ve tricatych letech vybehnuto. Bohuzel to tak je. Neni cas se zastavovat a premyslet, proc to vlastne delam... Podstatne je vytvorit poteseni co nejsirsimu publiku.Kdyz ted iDnes psal o Czech Press Photu a napsal, ze existuji i jine hlasy, nez ze jsme radi, ze tu tu soutez mame, nezbylo mu bohuzel nic jineho nez nalinkovat muj palicsky text. Me samotnemu je to trapne.Kde jsou ty stovky studovanych fotografu, kteri kazdorocne vylezou ze skol s pocitem, ze svet jim lezi u nohou? Kde jsou jejich clanky, ve kterych to tem starych pitomcum (me) natrou a predvedou svuj neotrely svet a svoje videni? Kde jsou kontroverzni clanky davnych kritiku Birguse, Mouchy? Ale kde. V byznyse se nevyplaci kydat spinu, jak Petr Vilgus dobre vi. pak nejsou zakazky.Driv mladi se hadali se starejme. Dneska si navlecou kravaty a delaj s nima ksefty.A tak muzeme zit v tehle placate dobe, kdy nebylo vetsi svobody a vetsi bezobsaznosti, nez kdy jindy.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tadeáš  |  16. 11. 2011 16:39

ani se mi tomu nechce věřit ale já snad s váma budu muset souhlasit Co se těch opravdu dobrých časopisů, které se zabývají opravdu dobrou hudbou týče - je jich taky jako šafránu. Pro fotografy bohužel - do hudby se lépe propašuje atraktivita pro puberťáky, která následně prodává a od toho se odvíjí množství brakové literatury o hudbě...Btw. nechcete se dát na textařinu???

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
rabur  |  16. 11. 2011 16:45

Tak jsem si sedl a cvicne otextoval Lachenmannovo Allegro sostenuto.
Ale jo, slo by to.
Mate honorar?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory