DIGIarena.e15.cz

S Fotkou týdne přichází podzim

Minulý týden do naší Galerie přišla řádka kvalitních snímků a mezi kandidáty na Fotku týdne bylo opravdu z čeho vybírat. Redakce se rozhodovala mezi třemi fotografiemi. Jak jsme usoudili, černobílá fotografie je i v době digitálních médií stále aktuální, ani jeden ze tří kandidátů na vítězný snímek nebyl barevný.
S Fotkou týdne přichází podzim

Do nejužšího výběru se kromě vítězné fotografie dostalo i dílko stálého přispěvatele Jozefa Mikšíka Magické línie zachycující pavoučí síť a portrétní snímek Veronic nového autora naší galerie Miroslava Zmrzlého. Titul Fotka týdne nakonec putuje za fotografem, jenž má přezdívku Marťas, a svůj snímek nazval Podzim se blíží.

Klepněte pro větší obrázek
Marťas: Podzim se blíží
Kliknutím na fotografii se můžete připojit do diskuse

Atmosféra snímku evokuje aktuální podzimní mlhy, jež nás brzy obklopí. Podle slov autora se jedná o ranní krajinu u řeky Labe poblíž Nymburka. Na fotografii zaujme ztvárnění přechodu do mlhy a odraz stromů na vodní hladině. Snímek pořízený Canonem G3 je pojatý  velmi citlivě se smyslem pro zachycení okamžiku. I když se jedná o černobílou fotografii, škála je vyvážená, kontrastem k černé řece je bílá obloha.

Přestože fotografie byla pořízena ráno, nezachycuje východ slunce mezi stromy, jak tomu často u snímků tohoto typu bývá, ale probouzí v divákovi tajemné a strašidelné příběhy psa Baskervilského. Marťas zvítězil v našem výběru již podruhé, poprvé to bylo se snímkem Postavím ti dům z obilí... Gratulujeme!


 

Další článek



Další podobné články

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Když se o někom řekne, že je to prostý člověk, nemusí to znamenat, že by byl analfabetem nebo nevzdělancem. Ostatně také babička Boženy Němcové, alespoň jako literární postava, byla na jedné straně archetypem prostoty a na druhé moudrosti.

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

Fotografie týdne: Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy...

...našlapuj lehce, neboť kráčíš po mých snech, je citátem anglického básníka Samuela Butlera. Otevírá přitom dvě důležité otázky – proč sníme a co s těmi sny mají dělat druzí. Na první otázku by bylo možné odpovědět psychologicky.

Fotografie týdne: Industriality II

Fotografie týdne: Industriality II

Továrna není jen místo, kde se něco vyrábí, ale sociální fenomén. Joshua B. Freeman ve své knize Behemoth ukazuje, jak továrna a struktura společnosti spolu těsně souvisejí. Postavit velkou a úspěšnou továrnu totiž předpokládá mít v ní koho zaměstnat

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Fotografie týdne: Černobílé blues ....

Peter Jervis ve svých knihách pracuje s pojmem epizodická zkušenost. Jde o nějaký nejmenší atomický celek poznání, který nám umožní o světě něco vypovědět. Epizodickou zkušeností může být čas potřebný pro rozpoznání kolegy z práce nebo třeba poznání melodie oblíbené písně.

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Fotografie týdne: Frankfurt am Main / Germany

Brno si již od dvacátých let minulého století přálo svůj vlastní mrakodrap. Jakoby výšková budova pro obyvatele představovala něco kouzelného či zázračného, stavbu, kterou město, s komplexem (a půvabem) předměstí Vídně mít musí.

Fotografie týdne: lustrování

Fotografie týdne: lustrování

Člověk je nesporně bytostí časovou – každá buňka v našem těle má svůj čas, který vydrží, naše myšlení je nekonečně spojené s časovostí bytí. Přemýšlíme, co stihneme, co po nás zůstane, toužíme po nesmrtelností, kterou rozličným způsobem naplňujeme.

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Fotografie týdne: Poslední oblouček – o zážitku, zkušenosti, plnosti okamžiku

Historicismus, respektive snaha přenášet historické struktury, kulisy a reálie do doby, do které nepatří, může nabývat různých podob a mít různé kořeny, mezi kterými je třeba rozlišovat.

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Fotografie týdne: Slnečné a tienisté

Jednou ze základních myšlenek buddhismu, který je pro současný západní kulturní okruh stále přitažlivější je nehodnocení. To neznamená utonutí v bezbřehém relativismu (který je v mnoha ohledech obtížně konzistentně udržitelný), ale do jisté míry ztrátu zájmu o okolí.