DIGIarena.e15.cz

Setkání s Karlem Cudlínem již tuto sobotu

Setkání s Karlem Cudlínem již tuto sobotu

Zveme vás na projekci fotografií Karla Cudlína, která proběhne v galerii Zahradník v Praze v sobotu 22. března. Součástí projekce bude beseda s autorem.

Karel Cudlín, jeden z nejlepších žijících českých fotoreportérů, představí v Zahradníkovi své nejznámější fotografie od roku 1976 až do současnosti. Zaměří se zvlášť na cykly: Život v socialismu, Sametová revoluce, Uprchlíci, Obnova života náboženských komunit v postkomunismu, Izrael, Odchod sovětských vojsk, ale ukáže také snímky ze své poslední cesty na Ukrajinu.

Průběh programu bude směřovat především k diskuzi. Kdo je to fotoreportér a co obnáší jeho práce? Jak se orientuje v neznámé zemi a jak komunikuje s lidmi, které fotí? Fotoreportér-člověk: jak moc mu práce zasahuje do života a podobně.

Klepněte pro větší obrázek 

Promítání proběhne v rámci doprovodného programu k výstavě „Viděno devíti. Fotografie z Ruska“, kde je Karel Cudlín jeden z vystavujících autorů.

  • Kdy: 22. března od 16:00
  • Kde: Galerie Zahradník, V jámě 1371/8 Praha 1
  • Každý účastník zaplatí cenu vstupenky na výstavu 30 korun.Pro více informací piště na email andrea.beztecky.cz

Kdo je Karel Cudlín

Karel Cudlín (*1960) absolvoval gymnázium Na Pražačce v Praze. Již na gymnáziu se začal zabývat fotografováním. Po maturitě začal studovat střední školu sociálně-právní (1979-1981) a při studiu se systematicky věnoval fotografii s romskou tematikou. Po studiích byl krátce zaměstnán u Pohřební služby a poté nastoupil do družstva Fotografia, kde pracoval jako fotoreportér (1981-1983).

  • 1987 úspěšně absolvoval katedru umělecké fotografie na FAMU
  • 1988 samostatně vystavoval v tehdy prestižní síni Fotochemy v Praze a byl přijat jako fotoreportér do týdeníku Mladý svět
  • 1992 spolupracoval s deníkem Prostor a krátce také působil v Lidových novinách.
  • Po roce 1989 se zabýval otázkou utečenců, ve svém volném díle často vypráví příběhy Romů, utečenců či ukrajinských dělníků, fotografoval i odchod sovětských vojáků z Československa.
  • 1994–1996 pracoval pro agenturu ČTA.
  • 1996–2003 patřil do skupiny fotografů prezidenta Václava Havla.
  • od roku 1996 sleduje běžný život na pozadí dlouhodobého politického konfliktu v Izraeli.

Karel Cudlín fotografuje především v České republice, ale pravidelně se věnuje i Ukrajině a zmíněnému Izraeli. Jeho první monografie vyšla roku 1994. Autorsky se podílel na knize Izrael [50], vydané v roce 1998. V současné době je Karel Cudlín na volné noze, dlouhodobě spolupracuje s Respektem a Revolver Revue. Jeho fotografie se nacházejí v řadě soukromých sbírek v Evropě, USA a Izraeli.

Práci Karla Cudlína naleznete na stránkách www.cudlin.com

Další článek




celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

To je fakt strasne! Ale ruku na srdce tech k… XX 19. 3. 2014, 19:16
Minimálne štyri veľkosti písma, otras červen… bob222 19. 3. 2014, 06:53
Fotky má moc pěkný, ale kdo mu proboha dělal… Roman Flössler 19. 3. 2014, 02:04

Další podobné články

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne