DIGIarena.e15.cz

Snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše v Galerii Artistů

Návštěvníci brněnského kina Art se mohou ve foyer občerstvit nejen kávou, ale i fotografickou výstavou. Každý měsíc se tu v dramaturgii fotografa a pedagoga Evžena Sobka představují vesměs mladí, méně mediálně známí tvůrci.
Snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše v Galerii Artistů

Dvojice Dita Pepe a Petr Hrubeš, jejíž módní fotografie ze souborů Bodysofa a Venus as a Boy jsou v Galerii Artistů k vidění nyní, tvoří z tohoto pravidla jistou výjimku. Dita Pepe, se kterou jsme přinesli rozhovor v tištěném DIGI 8/2004 a v nezkrácené verzi zde, posbírala řadu ocenění za své cykly Autoportréty se ženami a Autoportréty s muži. Netajila se tím, že pro ni fotografie, na nichž se snažila stylizovat do různých podob a rolí, byly určitou formou terapie, prostředkem hledání vlastní role v životě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dita Pepe a Petr Hrubeš: ilustrační foto 

Dnes už by se i sama autorka od těchto cyklů ráda odpoutala a dokázala, že její zaměření je širší. S životním i tvůrčím partnerem Petrem Hrubešem se dnes soustředí na módní fotografii. Na snímcích, jež jsou v kině Art vystaveny, konfrontují nablýskaný svět módy s industriálním půvabem-nepůvabem rodné Ostravy, modelky přivádějí tu do obyčejné, nenablýskané rodiny, tu do ústavu mezi mentálně postižené. Podobný kontrastní přístup k fotografování módy měl už Helmut Newton, není tedy zas tolik nový. Přesto by snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše oživily každý z místních lesklých časopisů, které zatím zůstávají spíše u konvenčního pojetí módní fotografie.

Galerie Artistů, kino Art, Cihlářská 1, Brno, do 6 února, vstup zdarma

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne