DIGIarena.e15.cz

Snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše v Galerii Artistů

Návštěvníci brněnského kina Art se mohou ve foyer občerstvit nejen kávou, ale i fotografickou výstavou. Každý měsíc se tu v dramaturgii fotografa a pedagoga Evžena Sobka představují vesměs mladí, méně mediálně známí tvůrci.
Snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše v Galerii Artistů

Dvojice Dita Pepe a Petr Hrubeš, jejíž módní fotografie ze souborů Bodysofa a Venus as a Boy jsou v Galerii Artistů k vidění nyní, tvoří z tohoto pravidla jistou výjimku. Dita Pepe, se kterou jsme přinesli rozhovor v tištěném DIGI 8/2004 a v nezkrácené verzi zde, posbírala řadu ocenění za své cykly Autoportréty se ženami a Autoportréty s muži. Netajila se tím, že pro ni fotografie, na nichž se snažila stylizovat do různých podob a rolí, byly určitou formou terapie, prostředkem hledání vlastní role v životě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dita Pepe a Petr Hrubeš: ilustrační foto 

Dnes už by se i sama autorka od těchto cyklů ráda odpoutala a dokázala, že její zaměření je širší. S životním i tvůrčím partnerem Petrem Hrubešem se dnes soustředí na módní fotografii. Na snímcích, jež jsou v kině Art vystaveny, konfrontují nablýskaný svět módy s industriálním půvabem-nepůvabem rodné Ostravy, modelky přivádějí tu do obyčejné, nenablýskané rodiny, tu do ústavu mezi mentálně postižené. Podobný kontrastní přístup k fotografování módy měl už Helmut Newton, není tedy zas tolik nový. Přesto by snímky Dity Pepe a Petra Hrubeše oživily každý z místních lesklých časopisů, které zatím zůstávají spíše u konvenčního pojetí módní fotografie.

Galerie Artistů, kino Art, Cihlářská 1, Brno, do 6 února, vstup zdarma

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Fotografie týdne: i uklízení může být zábava

Prvním krokem, který se v příručkách pro osobní rozvoj či článcích doporučuje, je udělat si pořádek – v sobě, kolem sebe, ve vztazích i v domácnosti. Pořádek je to, co vznikne aplikaci řádu.

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Fotografie týdne: Praha hlavní nádraží

Josef Fanta na konci devatenáctého století realizoval budovu secesního nádraží, kterou zná asi každý. Ať již ji vnímá jako místo příjezdu do svého domova, nebo naopak místo, kam směřuje za prací, jako začátek cest nebo jejich vyústění, tak se mu v podstatě nelze vyhnout

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Vitec Group koupila Lowepro a Joby za 10,3 milionu USD

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Fotografie týdne: Vlnka – o šatech, ozdobách a odhalování

Jednou ze zajímavých etnologických činností je sledování pohřebních rituálů různých kultur, podle toho, z jakého prostředí vycházejí, jaké jsou jejich další obřady, co danou společností preferovaný či akcentovaný způsob života přináší za specifika.

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Jaká je budoucnost fotografie v následujících 50 letech?

Ačkoli se nás výrobci fotoaparátů neustále snaží napínat a přicházejí s nejrůznějšími novinkami a zlepšováky, prakticky každý fotograf sledující dění na trhu má představu o tom, co nás v následujících letech čeká. Co takhle výhled na delší dobu?

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Slavné duchařské fotografie a jejich nová podoba

Určitě si každý z nás vzpomene, jak jsme byli jako děti ohromeni tajemnými fotkami, na kterých jsou zachyceni duchové nebo jiné paranormální jevy. U mnoha z nich není jasné, jak vznikly, přesto se je podařilo vyfotit znovu.

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Pozor na fotografování aktů v blízkosti kulturních památek!

Fotografie týdne: Stromm

Fotografie týdne: Stromm

Snímek o tom, jak do stromů promítáme sami sebe v touze se převyšovat a přerůst, přetrvat svou existenci. Tak nějak automaticky, bez námahy. Stromy mají pro člověka od pradávna mystický charakter, a to nejen ve smyslu lidového objímání stromů nebo vycházení do přírody.