Na úterní prezentaci pro investory v Tokiu se Sony nikterak netajilo vysokými ambicemi na trhu se snímací technikou, kam se vedle fotoaparátů řadí též kompatibilní optika a kamery. Podle prezentace se chce Sony v této oblasti stát top značkou do roku 2021.
Již nyní se Sony na trhu s fotoaparáty daří. Po slabším roku 2016, který negativně ovlivnilo zejména zemětřesení v Kumamotu, vzrostly zisky z prodeje snímací techniky ze 47,3 miliard jenů na 74,9 miliard. Ačkoli v roce 2018 očekává Sony jen mírný nárůst (na 75 miliard jenů) a zároveň společnost bere v potaz agresivnější strategie svých konkurentů, ve střednědobém výhledu slibuje svým investorům „ovládnutí stále více konkurenčního trhu a pokračování v generování vysokého zisku.“
Dokumenty k prezentaci si můžete prohlédnou ZDE.
A jak toho chce firma dosáhnout? V současnosti má Sony 20% podíl na trhu s fotoaparáty a celkově je třetí největší značkou za Canonem a Nikonem. Nicméně dominuje na poli bezzrcadlovek a profesionálních kompaktů. Právě na tento segment se chce maximálně soustředit – zintenzivnit produkci, zejména top modelů bezzrcadlovek, rozšířit nabídku výměnných objektivů, prosadit se na profesionálním trhu a rozšířit své profesionální podpůrné služby po celém světě.