DIGIarena.e15.cz

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Takto vypadá pocta analogové fotografii

Jestliže jste někdy fotili na kinofilm, určitě vám zůstala krabička od filmu – filmovka – kterou je možné použít na spoustu věcí. Pokud jste si však filmy i vyvolávali, dalším odpadem byla hliníková kazeta, ve které byl film navinutý.

A právě tyto prázdné kinofilmové kazety posloužily jako základ pro tvorbu pomníku analogové fotografii, alespoň tak ji prezentuje studio Hillvale Photo z Austrálie. Nezávislá filmová laboratoř z Melbourne totiž od roku 2013 zpracovala přesně 50 000 kinofilmů, které byly vytaženy z kazety, vyvolány a předány svým majitelům. 

Klepněte pro větší obrázek

Pokud bychom zkusili zjistit statistická data, odpovídá těchto 50 000 kinofilmů přibližně 1,2 až 1,8 milionů fotografií. Samotné hliníkové kazety (či kontejnery) byly v takto velkém množství uskladněny ve třiceti padesátilitrových nádobách.

Inu a co s takovým množstvím kazet udělat jiného než je použít na něco monumentálního – zrodil se tedy nápad na vytvoření pomníku analogové fotografii. Ještě před tím však bylo potřeba z každé kazety odstranit plastové součástky...ručně...celý týden na tomto úkolu pracovalo třicet dobrovolníků.

Klepněte pro větší obrázek

Hned poté byly kazety odvezeny do sběrného dvora, kde byly slisovány do tří krychlí, přičemž tyto dohromady váží 304 kg a každá obsahuje přibližně 17 000 kinofilmových kazet. A k čemu je to všechno dobré?

Inu minimálně jako důkaz toho, že analogová fotografie rozhodně není mrtvá, když dokáže zaměstnat laboratoř přibližně 17 000 kinofilmy ročně, což odpovídá přibližně 70 filmům zpracovaným každý pracovní den po dobu tří let.

 

Další článek




celkem 4 komentáře

Nejnovější komentáře

Nevohne, chápe rozdíl mezi fotografií-obraze… Puntík 1. 3. 2017, 13:14
Ja by som si poctu analógovej fotografii pre… vojko 28. 2. 2017, 10:50
Puntíka asi vohne z toho výrazu analog... Boban 28. 2. 2017, 00:20
No rozhodně není a např na středoformát je t… Detour 27. 2. 2017, 18:34

Další podobné články

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

Fotografie týdne: Halooo aneb co jsme schopni udělat, abychom neslyšeli

„Hlas volajícího na poušti.“ Tento biblický obraz Jana Křtitele se pravidelně opakuje v lidové mluvě a pořekadlech, ve výtvarném umění i literatuře. Jde o paradoxní větu, vždyť proč by někdo volal na poušti, na místě, kde ho nikdo nemůže slyšet?

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Slepý fotograf Ian Treherne se své práce nehodlá vzdát

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Fotografie týdne: mimo obraz – o ochotě hledat anomálie a překračovat diskurs

Soustředit se na to, co děláme, čím žijeme, na okamžik. Jít si tvrdě za svým snem. Mít sen, vizi, plán, tah na bránu. Všechny tyto úvahy či postoje mají společné to, že je lze zařadit buď do konceptu amerického snu nebo alespoň do motivačních příruček.

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Leica Sofort LimoLand – umělecké dílo od Jeana Pigozziho

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu

Zábavné fotografování v galerii – když lidé vypadají jako z obrazu