DIGIarena.e15.cz

Úchylky slavných filmových režisérů

Úchylky slavných filmových režisérů

Každý z nás má obvykle pro něco slabost, ať už je to mlsání čokolády, výjimečný alkohol anebo fotografování konkrétních míst či lidí. Ne vždy jsou však naše slabosti jednoduše odhaleny.

U známých osobností a zejména pak u režisérů je možné jejich oblíbené náměty odhalit poměrně snadno. Jejich dílem jsou totiž filmy, na které se můžeme kdykoliv podívat. Videopublicista Kogonada se právě takovými specialitami zaobírá a přináší na světlo dosud skryté slabosti známých režisérů.

Postupně Kogonada prolustroval několik režisérů a jejich slabost pro konkrétní filmové postupy. Japonský režisér Yasujiro Ozu například velmi často používá ve svých filmech záběr na  na průchod osob prostředím.

Jeden z velikánů americké kinematografie – Stanley Kubrick – byl zvláštní postavičkou sám o sobě, a tak asi ani nepřekvapí, že si ve svých filmech také liboval ve zvláštnostech. Jednou z těch nejčastěji používaných je perspektivní pohled směřující do jednoho centrálního místa záběru – one-point perspective.

Ze současných režisérů si vzal Kogonada na mušku režiséra Wese Andersona, který za sebou má filmy různých žánrů, včetně animovaných. A na čem si „ujíždí“ tento režisér? Není to nic menšího než perfektní obrazová symetrie.

 

A aby toho nebylo málo, našel si Anderson zálibu také v záběrech shora, které jsou v jeho filmech velmi časté.

Výlet do hlavy režisérů završíme kontroverzním Quentinem Tarantinem, který ve srovnání s Andersonem miluje pravý opak, tedy pohledy zespod.

Další článek




celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

hmm... myslim, ze opakujici se vyrazovy pros… RUM 22. 3. 2014, 00:02
Jsou z pohledu osoby, ktera je dole, takze j… mk 21. 3. 2014, 19:02
Ony nejsou primárně zespoda, ale z pohledu n… Hans 21. 3. 2014, 14:53
A odkud teda jsou, když ne zespoda? mk 21. 3. 2014, 13:32
Re: za masaz nohou plachtil negr ctyri patra… bob222 21. 3. 2014, 12:44

Další podobné články

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Myšlenkové pochody úředníků jsou mnohdy velmi zvláštní. Důkazem toho je dostupnost a nedostupnost různorodých knih ve vězeňské knihovně ve státu Texas. Půjčíte si tu Mein Kampf ale na historii fotografie musíte zapomenout.

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Focení v Yosemitech? Jedině s povolením!

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Fotografie týdne: za zraky ulice – o viděném a neviděném

Když pamětníci vyprávějí o návštěvě v Sovětském svazu, jsou poměrně zřejmé vzpomínky na to, že existovaly trasy a ulice, kterými turisté chodit mohou, a naopak jakékoli odchýlení se trestalo.

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Fotobanka Shutterstock zakázala stylizované fotky opic

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Společnosti DJI a SkyPixel vyhlásily výsledky „vzdušné“ fotografické soutěže

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Fotografie týdne: Stalker – o bytí v samotě v davu

Živíme se druhými lidmi. Tuto zkratku Jan Sokol používá, aby vyjádřil skutečnost, že předmětem obživy většiny společnosti již není zemědělství, dokonce ani průmysl, ale služby či státní sektor.

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Fotografie týdne: Okamžitě se vrať! – o tom, že návraty nebývají snadné

Okamžitě se vrať! je imperativ, ke kterému má asi každý nějaký vztah. Obsahuje v sobě dva důležité momenty – možnost návratu, ale také časovost tohoto aktu. Obě dimenze spolu přitom těsně souvisí.

Výsledky fotografické soutěže Hasselblad Masters 2018 vyhlášeny

Výsledky fotografické soutěže Hasselblad Masters 2018 vyhlášeny