DIGIarena.e15.cz

Úchylky slavných filmových režisérů

Úchylky slavných filmových režisérů

Každý z nás má obvykle pro něco slabost, ať už je to mlsání čokolády, výjimečný alkohol anebo fotografování konkrétních míst či lidí. Ne vždy jsou však naše slabosti jednoduše odhaleny.

U známých osobností a zejména pak u režisérů je možné jejich oblíbené náměty odhalit poměrně snadno. Jejich dílem jsou totiž filmy, na které se můžeme kdykoliv podívat. Videopublicista Kogonada se právě takovými specialitami zaobírá a přináší na světlo dosud skryté slabosti známých režisérů.

Postupně Kogonada prolustroval několik režisérů a jejich slabost pro konkrétní filmové postupy. Japonský režisér Yasujiro Ozu například velmi často používá ve svých filmech záběr na  na průchod osob prostředím.

Jeden z velikánů americké kinematografie – Stanley Kubrick – byl zvláštní postavičkou sám o sobě, a tak asi ani nepřekvapí, že si ve svých filmech také liboval ve zvláštnostech. Jednou z těch nejčastěji používaných je perspektivní pohled směřující do jednoho centrálního místa záběru – one-point perspective.

Ze současných režisérů si vzal Kogonada na mušku režiséra Wese Andersona, který za sebou má filmy různých žánrů, včetně animovaných. A na čem si „ujíždí“ tento režisér? Není to nic menšího než perfektní obrazová symetrie.

 

A aby toho nebylo málo, našel si Anderson zálibu také v záběrech shora, které jsou v jeho filmech velmi časté.

Výlet do hlavy režisérů završíme kontroverzním Quentinem Tarantinem, který ve srovnání s Andersonem miluje pravý opak, tedy pohledy zespod.

Další článek




celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

hmm... myslim, ze opakujici se vyrazovy pros… RUM 22. 3. 2014, 00:02
Jsou z pohledu osoby, ktera je dole, takze j… mk 21. 3. 2014, 19:02
Ony nejsou primárně zespoda, ale z pohledu n… Hans 21. 3. 2014, 14:53
A odkud teda jsou, když ne zespoda? mk 21. 3. 2014, 13:32
Re: za masaz nohou plachtil negr ctyri patra… bob222 21. 3. 2014, 12:44

Další podobné články

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne