DIGIarena.e15.cz

Víte kdo stojí za fotografiemi Applu?

Určitě jste alespoň jednou viděli výsledky jeho práce. Možná je dokonce vídáte denně. Jsou to produktové snímky Apple. Kdo za nimi stojí a s jakými problémy se při jejich tvorbě musí potýkat?
Víte kdo stojí za fotografiemi Applu?

Obrázky produktů od Applu zná jistě každý. Jejich dokonalost tkví v jednoduchosti, stejně jako u výrobků samotných. Ve skutečnosti je ale vytvoření takových fotografií velice komplikované.

Jejich autor Peter Belanger prozrazuje v rozhovoru pro server The Verge nejen výzvy, které jsou s jejich tvorbou spojené, ale také to, jak se k této práci snů vůbec dostal.

Produktová fotografie jej začala bavit při studiích na škole v San Franciscu. Díky blízkosti Silicon Valley si navíc všimnul velkého potenciálu komerčního fotografování produktů. Počítače zažívaly tehdy první rozmach a o zakázky tak nebylo nouze. „Líbilo se mi, že jsem si mohl vydělat na živobytí děláním toho, co miluji,“ říká.

Klepněte pro větší obrázek 
Občas si Belanger střihne i autoportrét

Po studiích pracoval Peter dále na volné noze pro mnoho agentur. Potkal tak designéry a producenty, kteří se později přesunuli do Applu. Díky dobrým vztahům a skvělé reputaci o něj měli zájem i nadále, dostal se tak k fotografování iPodů, iPhonů či iPadů.

Peter Belanger ale nefotí pouze pro Apple, mezi jeho zákazníky patří další známé společnosti jako eBay, Nike či Pixar. Jeho receptem na úspěch je dobrá organizovanost a pečlivost. Vše si proto dopředu pečlivě plánuje a za den vytvoří pouze několik málo snímků. „Snažím se toho nemít za jeden den příliš, tak abych měl čas každý produkt unikátně nasvítit. V ideálním případě zohledňuji také materiál, ze kterého je vyroben a nasvícení volím tak, aby vypadal co nejlépe.

Jak můžete vidět na videu, nasvítit produkt podle jeho představ, není žádná legrace. Vše musí být dokonalé.

Klepněte pro větší obrázek


Nad světly údajně uvažuje jako nad vrstvami ve Photoshopu: „Je to jako práce s vrstvami, můžu si je nastavit a individuálně přizpůsobit tak, abych dosáhl požadovaných výsledků.

Na otázku, jak moc využívá možnosti následných úprav právě například prostřednictvím Photoshopu, odpovídá: „Snažím se odčinit většinu práce při samotném focení. Vždy ale své snímky upravuji. A to zejména z toho důvodu, že i když je produkt sebelépe vyroben, při zvětšení jsou patrné drobné nedokonalosti povrchu, které lidské oko běžně nevidí.

Klepněte pro větší obrázek 
Mírné náznaky maximalismu by se tu daly najít...

Jeho nejoblíbenějším subjektem focení jsou produkty, které „ještě nespatřily světlo světa a nebyly zachyceny na milionech snímků“. „Mám mnohem více raději proces zjišťování toho, jak něco vyfotit, než když mi někdo ukáže, jak má přesně vypadat výsledek,“ říká.

Pro fotografování ve studiu využívá Peter Belanger služeb digitální stěny Phase One spolu s fotoaparátem Sinar X, a dále systém Phase One 645. Mimo studio pak používá digitální zrcadlovku Canon 5D Mark III s objektivem 24-70 mm F2,8.

Klepněte pro větší obrázek 
Pohled do zákulisí

Ve svém volném čase se věnuje svým dětem, které také rád fotografuje: „Jsem ten taťka, který chodí na baseballová utkání s objektivem 400 mm.“ Za každý rok vytvoří jednu fotoknihu s 365 snímky své rodiny. Celkem jich už prý má deset.

Celý rozhovor naleznete v angličtině na serveru The Verge.

Další článek




celkem 26 komentářů

Nejnovější komentáře

já nikomu nic nerozkazuji :-) je jen na Tras… Miroslav Cizek 15. 5. 2013, 10:41
spíš kandiduje... apel je něco jako výzva B-… karl 14. 5. 2013, 09:01
Ono stačí tvrdit jen to, co dokážu bezpochyb… karl 14. 5. 2013, 08:59
Určitě jsou všichni tak neschopní, že nemají… Mirek_ 13. 5. 2013, 21:39
Klamave fotografie modelek/celebrit, klamava… malcolmX 13. 5. 2013, 10:03

Další podobné články

Známe technické parametry připravovaného Pentaxu K-1 Mark II

Známe technické parametry připravovaného Pentaxu K-1 Mark II

Samyang XP 50 mm F1,2 obslouží 50 Mpx snímač a 8K video

Samyang XP 50 mm F1,2 obslouží 50 Mpx snímač a 8K video

Korejská společnost Samyang opět překvapila novým objektivem s velmi zajímavými parametry. Ačkoli se jedná o sklo s plně manuálním ostřením, měla by mít novinka dostatečnou optickou kvalitu i pro snímače s vysokým rozlišením.

Zeiss Loxia 25 mm F2,4: další manuální objektiv pro Sony FE

Zeiss Loxia 25 mm F2,4: další manuální objektiv pro Sony FE

ProGrade: nová značka na trhu paměťových karet a čteček

ProGrade: nová značka na trhu paměťových karet a čteček

Buďte lepším fotografem a zaměřte se na těchto šest věcí

Buďte lepším fotografem a zaměřte se na těchto šest věcí

Každý z nás má, ať už chce či nechce, při své práci vytvořeny dobré, ale i špatné návyky, které nám mohou bránit v rozvoji kreativity. Je dobré ty špatné identifikovat a zkusit se jich postupně zbavit, abychom uvolnili místo těm lepším.

Nástupce superzoomu Nikon P900 se bude vyrábět v Thajsku

Nástupce superzoomu Nikon P900 se bude vyrábět v Thajsku

Jak se připravil Canon a Nikon na zimní Olympijské hry?

Jak se připravil Canon a Nikon na zimní Olympijské hry?

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Zakázané knihy o fotografovaní! Tyhle si ve vězení nepřečtete

Myšlenkové pochody úředníků jsou mnohdy velmi zvláštní. Důkazem toho je dostupnost a nedostupnost různorodých knih ve vězeňské knihovně ve státu Texas. Půjčíte si tu Mein Kampf ale na historii fotografie musíte zapomenout.