DIGIarena.e15.cz

Vkusná Sudkova meziválečná reklama

Josef Sudek patří k českým fotografickým legendám. Do povědomí veřejnosti se vepsal jedinečným souborem fotografií z konce 20. let zachycujícím přestavbu chrámu svatého Víta v Praze. Jeho fotografické knihy (Praha panoramatická, Praha, Janáček-Hukvaldy a další) patří dodnes k těm nejlepším. Stejně tak autora proslavily fotografické cykly, které vznikaly v interiérech od počátku druhé světové války.
Vkusná Sudkova meziválečná reklama

Klepněte pro větší obrázekPřestože zanedlouho uplyne 30 let od fotografova úmrtí, je jeho dílo často zařazeno na  některý z výstavních programů v českých galeriích. Zatím poslední přehlídkou, která bude ukončena 1. srpna, je výstava Reklama v Galerii Josefa Sudka. Tyto prostory sloužily autorovi od roku 1958 jako ateliér a pro veřejnost byly zpřístupněny před čtyřmi lety.

Již v roce 1924 spoluzaložil osmadvacetiletý Sudek Pražskou fotografickou společnost. V této době, na přelomu 20. a 30. let, se zabýval nejen portréty a reportáží, ale také reklamní a propagační fotografií. Posledně zmiňovanou oblast jeho díla mapuje komorní pražská výstava na hradčanském Úvoze, která představuje Sudkovy průkopnické fotografie v rámci reklamní sféry. Autor spolupracoval od roku 1926 s nakladatelstvím Družstevní práce a pro jeho propagační materiály zhotovoval fotografickou dokumentaci. Pestrost Sudkovy práce spočívala v navázání kontaktů s takovými firmami, jako byla tiskárna Lidových novin či továrna na čokoládu Orion, nebránil se ani zakázkám nejrůznějších podniků se strojírenskou a textilní výrobou. Poprvé v historii je na výstavě zveřejněna maketa propagačního kalednáře tiskové agentury Orbis pro rok 1931. 
 

Klepněte pro větší obrázek
Fotografie Josefa Sudka jsou dnes uloženy
ve sbírkách pražského Uměleckoprůmyslového muzea.

Výstava Reklama je ukázkou nejrůznějších typů reklamní fotografie Josefa Sudka. Narozdíl od dnešních reklamních snímků zůstává fotografovou devízou vkusnost.

Výstava je přístupná od středy do neděle, od 11 do 19 hodin.

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.