DIGIarena.e15.cz

Výstava: Až na vrcholky hor s Ladislavem Kamarádem

Pokud se chcete probojovat k naprosté fotografické špičce, musíte si najít vlastní charakteristický fotografický styl, začít něco dělat jinak než ostatní fotografové před vámi a potom se postupně krok za krokem drápat na vrchol. Do 16. března máte možnost v Ambitu kláštera Panny Marie Sněžné na Jungmannově náměstí zhlédnout snímky jednoho z nejvýznačnějších českých fotografů – horolezců Ladislava Kamaráda.
Výstava: Až na vrcholky hor s Ladislavem Kamarádem

Ladislav Kamarád (1963) má za sebou těch vrcholů hned několik, včetně dvou magických osmitisícovek – himálajské Cho-Oyu (8 201 m) a karákoramského Gašerbrumu II (8 035 m).

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Modrý ledovcový potok Baltoro

Takových tu však stejně již pár bylo. Ladislav Kamarád však lozívá na hory s nepředstavitelně těžkým středoformátovým fotoaparátem Hasselblad 501 CM, který je původně určen pro fotografování v ateliérech. Když k tomu ještě připočtete další fotografické vybavení: pevný stativ, pět objektivů od 40 do 500 mm, filtry, flexbody umožňující naklápění a další doplňky včetně deštníku sloužícímu k eliminaci vibrací způsobených větrem, je z toho pěkně velký ruksak. Tenhle výčet váží okolo třiceti kilo. A to je jen fotografická výbava, ne horolezecká. Také potřebujete něco pít, jíst… Proto je Ladislav Kamarád zřejmě jediným fotografem, kterému se podařilo s kompletním středoformátovým vybavením zdolat osmitisícové kopce. Kamarádovy šerpovské výkony ovšem přinášejí kýžený výsledek, byť by to měly být jen vynikající snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Hidden Peak v mraku

Kromě již starších reportážních záběrů v novém zpracování jsou na výstavě poprvé vystaveny obrazy z poslední Kamarádovy cesty do africké Namíbie. Za zmínku stojí i letecké záběry z paluby Space Shuttle.
Kamarádova výstava působí velkolepě. Nejen díky okouzlujícím snímkům, ale také díky formátu, který pro ně autor zvolil. Vysoké hory si totiž ani jiný formát nezasluhují.

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Hořící štít

Snímky hor jsou i hlavním fototématem prvního čísla časopisu DIGI v roce 2005, které vychází v úterý 8. února. V článku budete mít možnost nejen pokochat se dalšími snímky Ladislava Kamaráda a jiných českých i zahraničních fotografů – horolezců, cestovatelů - ale také se například dozvědět, co si Ladislav Kamarád myslí o digitální fotografii.

Mezi zemí a nebem III
Ambit kláštera Panny Marie Sněžné, Jungmannovo náměstí, Praha
do 16. března 2005

Nestihnete-li výstavu navštívit, snímky si můžete prohlédnout také na autorových stránkách.  

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Časopis TIME použil 985 dronů k vytvoření nejnovější titulky

Časopis TIME použil 985 dronů k vytvoření nejnovější titulky

Američan vysoudil na největším pornografickém portálu 3 miliony dolarů

Američan vysoudil na největším pornografickém portálu 3 miliony dolarů

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Fotografie týdne: Warm-up – o barvách a nejen jejich teplotě

Jazykové pojmenování barev je zajímavým fenoménem. Podle jedné z teorií se do jazyka barvy přidávají postupně. Každý jazyk potřebuje mít diferenci mezi bílou a černou, později přidá červenou, pak zelenou a žlutou a šestá barva je modrá.

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Lecia Oskar Barnack Award 2018 oznámila jména dvanácti finalistů

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Fotografie týdne – o tom, že místo nemusí být vždy zeměpisné určení

Otázka „Kde jsi?“ se na první pohled může zdát banální. Asi každý čtenář těchto řádků ví, kde se právě nachází, že sedí v kavárně, doma či v tramvaji. Jenže zde začíná první potíž. Být někde je vztažené k subjektu a jeho vztahu k okolí.

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Sony World Photography Awards 2019 startuje

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Fotografie týdne – o zármutku nad zánikem

Pnutí mezi vztahem jednice a společnosti je v dějinách přítomno zcela od počátku. Kdo je důležitější? Koho upřednostnit? Kdo nese zodpovědnost? To jsou jen některé otázky, které nás při takto postaveném dilematu mohou napadnout

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!

Mileniálové jako oběť technologického pokroku?!