DIGIarena.e15.cz

Výstava Utopia v Leica Gallery prodloužena

Výstava snímků René Burriho, jíž se Leica Gallery loučí s výstavními prostorami na Pražském hradě, je o měsíc prodloužena. Můžete si ji tak prohlédnout až do 28. října. René Burri, člen skupiny Magnum Photos, na výstavě představuje stovku fotografií architektury z let 1950–1980. Vedle „portrétů“ známých budov klade Burri tváře jejich architektů.
Výstava Utopia v Leica Gallery prodloužena

René Burri se narodil roku 1933 ve Švýcarsku. Dobře známy jsou jeho portréty Che Guevary a Pabla Picassa. Hlavní část jeho práce se věnuje významným politickým a společenským událostem posledních padesáti let, od konfliktu v Suezském průplavu v padesátých letech až po krizi na Kypru. Díky uměleckému citu však byl zároveň schopen k těmto událostem nalézat nápadité metafory. DIGI jako mediální partner Leica Gallery přináší v pátém čísle s René Burrim exkluzivní rozhovor.

V říjnu se zároveň Leica Gallery stěhuje do prostor dřívějšího Centra české fotografie v pražské Náplavní ulici. Své působení tu zahájí 14. října výstavou fotografií Miroslava Hucka nazvanou Cesta za snem. Na přelomu roku se pak uskuteční plánovaná retrospektiva Leni Riefenstahlové.

Již nasmlouvanou výstavu Workers Sebastiãa Salgada pak galerie odložila na duben a květen příštího roku. Její instalace bude velmi netradiční: Jádro výstavy bude umístěno v některé z pražských výstavních síní, část fotografií ovšem bude instalována ve speciálně upraveném vlaku, který se rozjede po celém Česku. Výstava tak bude putovat za svými diváky, nikoli oni za ní.

Klepněte pro větší obrázek
René Burri, Utopia. Výstavu Leica Gallery v Nejvyšším purkrabstvím Pražského hradu můžete navštívit do 28. října, denně od 10 do 18 hodin, základní vstupné 80 Kč, snížené vstupné 60 Kč.

 

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.