DIGIarena.e15.cz

Za portréty plačících dětí ji přirovnávají k Hitlerovi

Třicet pět záběrů plačících dětí se postaralo o celoamerický skandál. Autorkou cyklu nazvaného End Times, je devětatřicetiletá fotografka Jill Greenbergová. Její druhá výstava, která se také těšila velkému zájmu, sestává z portrétů opic.
Za portréty plačících dětí ji přirovnávají k Hitlerovi

Jill Greenbergová pochází z Kanady. Narodila se v červenci 1967 v Montrealu a vyrostla v Detroitu. Vystudovala obor fotografie na newyorské designérské škole na Rhode Islandu (ukončila 1989) a do povědomí veřejnosti se dostala v roce 1992 díky silně retušované fotografii zpěvačky a návrhářky Lady Miss Kiery. Dále se věnovala portrétování opic a její poslední počin je právě série End Times, vystavovaná v Los Angeles dnech 22. května až 8. července.

Klepněte pro větší obrázek          Klepněte pro větší obrázek

Rozplakat malé dítě není nic složitého. Jill pro tento účel zvolila velmi jednoduchou metodu – dala prostě prckovi lízátko a pak mu je sebrala. Pokud to nefungovalo, požádala matku dítěte, aby na pár okamžiků opustila místnost. Pro někoho banalita, pro americkou veřejnost skandál. Autorka snímků je přirovnávána k Hitlerovi či Michaelu Jacksonovi a čelí nejrůznějším útokům ze strany veřejnosti i médií. Rozruch kolem fotografií pak podle ní zastiňuje původní smysl výstavy, kterým měla být jakási metafora doby, rozhořčení nad světovou politickou i ekologickou situací a chováním lidí k rodné planetě. Podle slov autorky mají fotografie ukázat, jak by se děti cítily, kdyby tušily, do jakého světa se narodily.

Klepněte pro větší obrázek

Způsob, jakým Jill Greenbergová, s fotografií pracuje, se velice blíží označení kýč. Snímky jsou silně retušované a upravované grafickými programy, děti na snímcích jsou naaranžované jako ikony. Sama autorka o tomto stylu říká: „Mám ráda, když mohu daný záběr přearanžovat, učinit z něj něco perfektního, mnohem lepšího, než by ve skutečnosti mohlo existovat.“

Klepněte pro větší obrázek

Co člověk, to názor – a proto není v mých silách soudit, zda-li se autorce její úmysl zdařil. Co se jí však určitě podařilo, je získat si pozornost celého amerického a evropského světa. Více informací a především fotografií naleznete na webu autorky a na stránkách galerie Paul Kopeikin, která cyklus End Times vystavovala.

Další článek




celkem 8 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: co najednou vsichni...??? envy 25. 8. 2006, 23:15
co najednou vsichni...??? jou 21. 8. 2006, 15:40
ma to potencial! envy 19. 8. 2006, 19:14
Re: Ženy jsou k dětem .... Koumak 14. 8. 2006, 23:45
Re: Ženy jsou k dětem .... Jan Křítek 14. 8. 2006, 11:33

Další podobné články

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotíte na koncertech? Dejte si pozor na rozjařené hudebníky!

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Fotografe týdne: Utopený dům – o vodě, která skrývá tajemství i dává život

Voda je něčím, co umožňuje život. Především národy, které žijí na poušti nebo v její blízkosti, mají niternou zkušenost s tím, co voda pro přežití znamená. Když zaprší, tak se zazelená a rozkvete poušť, téměř ze dne na den se změní k nepoznání.

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Fotografie týdne: před pikolou – o schovávání se, útěku a mimikrách

Biblická kniha Jonáš vypráví známý příběh o muži, který se snaží utéct před svým posláním. Utíká formálně před Bohem, který ho poslal do Ninive, ale jak z dalšího textu čtenář snadno pozná, utíká především sám před sebou

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Víte, jak vypadá lidská kůže v průběhu let bez jakýchkoli retuší?

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Foto týdne: Passenger – o tom, proč jsou vlaky tak romantické a přitažlivé

Vlak je podivuhodně romantický způsob dopravy, byť otázkou je, co za jeho půvabem stojí. Jistě je třeba nechat, že cestování v něm je obvykle pohodlnější, že není ani pomalejší, že v něm lze přepravit i větší věc nebo třeba psa či kolo.

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Fotografie týdne: vybočení – o odvaze, dívat se na věci jinak a vybočit z řady

Thomas Kuhn si ve své knize Struktura vědeckých revolucí povšimnul zajímavé věci. Žijeme v jistém paradigmatickém uvěznění. To, jaké právě převládá myšlenkové klima, je zcela určující pro to, co nás zajímá.

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Fotografie týdne: za oknem – jak těžké může být propíchnout bublinu snů

Často mezi skutečností a představou může být velký rozdíl. Bruno Ferrero v jedné své povídce popisuje dialog dvou rybek. První se ptá druhé: „Co je to to moře, o kterém všichni hovoří?“ „To je přece to, v čem plaveme.“ ...

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne

Vybuchující sopka z dronu – jak to asi dopadne