DIGIarena.e15.cz

Zapomenutý klasik fotografie v Moravské galerii

Moravská galerie nabízí možnost detailně se seznámit s tvorbou fotografa, jehož dílo odráží kus historie fotografie. Prostějovský rodák Franz Fiedler (1885–1956) totiž vnímal a přijímal aktuální trendy, zároveň byl ale jedním z posledních fotografů, jenž opustil tradiční techniku bromolejotisku, který měnil fotografii v grafiku.
Zapomenutý klasik fotografie v Moravské galerii

Fiedler se vyučil začátkem minulého století v ateliéru proslulého J. F. Langhanse v Plzni a praktikoval v mnoha neméně proslulých ateliérech. Po první světové válce působil spolu se svou sestrou v rodinném ateliéru v Prostějově. Výstava na toto období upozorňuje oddílem portrétních fotografií z produkce ateliéru a humorných příležitostných snímků. Od roku 1919 pak Fiedler vedl vlastní ateliér v Drážďanech.


Dívky z Feltre (1924), Muž s fujarou, Slovensko (1934 nebo dříve)

Výstava prezentuje Fiedlerovu tvorbu v celém jejím širokém rozpětí – od moderních obrazových esejí z cest po Řecku, severní Africe či Slovensku, přes portréty tehdejších kulturních osobností až po akt či reklamní fotografie. Průkopnický je jeho přínos v žánru reportážní momentky.


Před kostelem, Čičmany, Tartry (1934 nebo dříve), Všech svatých na Slovensku(1934 nebo dříve)

Výstava v Moravské galerii je první skutečně reprezentativní výstavou Fiedlerova díla. V roce 2007 by na ni měla navázat výstava v Městském muzeu v Drážďanech, které je spolu s Muzeem Prostějovska a Moravskou galerií jedním ze tří velkých správců autorovy pozůstalosti. Současná výstava obsahuje asi 180 fotografií a doprovází ji pečlivě vypravená trojjazyčná publikace vydaná ve spolupráci s nakladatelstvím Kant. Jedním z jejích mediálních partnerů je i časopis DIGIfoto.

 
Sušení prádla (1930), Tanečnice (1940 )

Výstavu Zapomenutý klasik fotografie můžete navštívit až do 5. března na adrese: Pražákův palác Moravské galerie, Husova 18, Brno
Bližší informace naleznete na webové adrese: http://www.moravska-galerie.cz

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Zemřela legendární fotografka Arlene Gottfriedová

Zemřela legendární fotografka Arlene Gottfriedová

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.