DIGIarena.e15.cz

Zasílejte otázky na fotografa Ladislava Vogeltanze!!!

Čas od času dáme čtenářům možnost, aby se stali režiséry rozhovoru s některým z fotografů - ať už více či méně známých, přesto ale zajímavých. Prvním námi zvoleným autorem je Ladislav Vogeltanz. Můžete nám do redakce posílat otázky, na které se tohoto fotografa za vás zeptáme.
Zasílejte otázky na fotografa Ladislava Vogeltanze!!!

Ladislav Vogeltanz sice nemá fotografické vzdělání, to však velmi rychle dohnal pilnou prací. Fotografováním přírody se zabývá od roku 1997, v roce 2000 začal fotit i zvířata.

Ladislav Vogeltanz fotografuje převážně českou faunu – ptáky a savce, jeho webové stránky www.krasylesa.cz poukazují na to, že k jeho nejoblíbenějším „modelům“ patří bobr evropský. Nezůstává však jen u českého prostředí, v září tohoto roku se vypravil do Norska, kde využil příležitosti k fotografování pižmoňů a norské krajiny.

Snímky Ladislava Vogeltanze byly reprodukovány například v Mladé Frontě dnes, v Koktejlu, Myslivosti, Obzoru, v knize Encyklopedie myslivosti, ale i ve 3. čísle letošního ročníku časopisu DIGI. Spolupodílel se na výstavě Voda a život v Národním muzeu v Praze, až do ledna příštího roku máte možnost vidět jeho fotografie v Galerii Apokryf v Evangelické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

Z pestré nabídky fotoaparátů si Ladislav Vogeltanz vybral Canon EOS 3, Canon EOS 50E a od konce května 2003 vlastní i digitální přístroj Canon 10D. Z fotografického vybavení je dále majitelem objektivů Canon EF 28 - 80 mm, Canon EF 75 – 300 mm, Canon EF 100 – 400 mm L IS, telekonvertoru Kenko 1,4 x, blesku Canon Speedlite 550 EX a stativů Manfrotto. Používá filmy Fuji Provia 100F a Provia 400F, diapozitivy skenuje na Canonu CanoScan FS4000US. Tiskne na inkoustové tiskárně CANON Bubble Jet S 9000.

Ladislav Vogeltanz je členem klubu fotografů při Českomoravské myslivecké jednotě.

Otázky na Ladislava Vogeltanze můžete zasílat na e-mailovou adresu lenka.lindnerova@cpress.cz, do předmětu napište "Otázka na fotografa". Ze všech došlých dotazů vybereme pouze ty nejzajímavější. V následném rozhovoru poté u každé otázky napíšeme jméno toho, kdo ji do redakce poslal.

Výběr z galerie snímků Ladislava Vogeltanze

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Další článek




Přidejte svůj názor k tomuto článku

Další podobné články

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Píchavé dobrodružství s nepálskými sběrači medu

Být profesionálním fotografem či filmařem může někdy vyžadovat odvahu hodnou výkonu adrenalinových sportů. Zvlášť, když máte zdokumentovat jedny z posledních sběračů medu nepálských včel

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Fotografie týdne: o ztracených domovech

Snímek o ztracených domovech ukazuje jeden takový tvůrčí pokus, který je ale nedokončený, neúplný, rozdělaný. Ukazuje rozestavěný dům, který už asi nikdo nepostaví; psa, který se dívá kolem sebe a neví, kam patří.

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Podívejte se na fascinující fotosérii inspirovanou starými Slovany

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Češi uspěli v celosvětové soutěži 365 Days of Summer

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Fotografie týdne: V dešti – o poetice, kráse a modelování světa

Déšť je přírodní jev se zvláštní poetikou. Pokud na poušti začne pršet, tak velice rychle rozkvete a zazelená se. Celé to působí téměř jako zázrak – vyprahlá kamenitá poušť se během několika chvil přemění na krásné místo.

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

EyeEm Awards 2017 jdou do finiše. Podívejte se na výběr 20 úchvatných fotografií

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Fotografie týdne: Dukovany: O posunu od jak k proč

Říká se, že dobrá architektura by měla určitým způsobem citlivě pracovat s okolní krajinou. Santini na Vysočině vycházel z barokní představy, že ji lze přeměnit. Jeho stavby s krajinou nelícovaly, neztrácely se, ale dotvářely ji.

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Fotografie týdne: mimikry – O schovávání se, hraní a přetvářce

Rozdíl mezi tím, jaké věci jsou ve skutečnosti, a jak se nám jeví, může vést k radikální skepsi a odmítnutí smyslového vnímání světa, neboť se na něj nelze spolehnout, nebo k přesvědčení, že mezi skutečností – a tím, jak ji vidíme – existuje shoda.